water in kite/struts

Franko31

Geen avatar

Augustus 11, 2008, 21:12:47
edit2Rapporteer  
Vandaag een beetje een pech dag gehad. Kom op het auto strand condities waren prima..Sta ik net een kwartier te kiten, springt er een ventiel open. met veel gedoe kite aan land gekregen en allemaal water in de struts en misschien ook leading edge.

Heb volgens mij het meeste er wel uit gekregen, nadien nog twee keer achter elkaar m'n ventiel open gegaan bij crash op het water. Misschien zand op m'n klittebandjes die het ventiel dicht moeten houdern

anyway...vraag is, kan een klein beetje water in je vlieger kwaad (gaat het schimmelen of zo) en hoe haal ik het laatste restje water er uit?

als iemand daarnaast nog een tip heeft hoe ik er voor kan zorgen dat m'n ventielen niet meer opengaan is dat altijd welkom

greetz Frank

ps tegen de tijd dat ik eindelijk alles op orde had, was de wind bijna gaan liggen. ik heb nog wel wat baantjes kunnen maken, maar het was een andere dag dan gepland.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #1 Augustus 11, 2008, 21:24:41
edit2Rapporteer  
Hoi Frank... Als het zout water is dan moet je de strut even vullen met schoon water en dan een beetje omspoelen. Het zoute water veranderd namelijk in kristallen en dat zal je strut, van binnen uit, stuk maken.
Dus beetje schoon water. Even wat lucht in je strut en schudden maar. daarna ventiel op de kop houden en de kucht er weer uit laten lopen. Zit er dan nu water in dan moet je er weer even lucht in doen en weer het ventiel openen. Doot het uitblazen van de lucht zal het water ook uit je strut gaan. De laatste druppels gaan weg wanneer je de strut even opgeblazen in de zon of achter het raam (in de zon) legt.. Succes
Franko31

Geen avatar

Antwoord #2 Augustus 11, 2008, 21:32:19
edit2Rapporteer  
Thanks mini, het is inderdaad zout water...ik neem aan dat het geen kwaad kan als ik dat morgen doe (die kristallen zijn er niet in 1 nacht toch?)....

ik zal morgen even proberen de boel uit te spoelen met de tuin slang.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3 Augustus 11, 2008, 21:41:34
edit2Rapporteer  
Is wel beter om het zo snel mogelijk te doen en dan kun je vannacht het laatste vocht laten verdampen zodat je morgen weer het water op kan..

Tuin slang  Undecided

Gewoon ff je strut verwijderen en onder de kraan houden zodat er een laagje schoonwater in je strut zit en dan schudden maar  ThumpsUp
Roel272

Antwoord #4 Augustus 11, 2008, 22:40:14
edit2Rapporteer  
Om echt de allerlaatste druppeltjes te verwijderen kun je een klein beetje talkpoeder in je strut doen. Dit trekt vocht aan en zo wordt je strut van binnen helemaal vochtvrij.

Succes
(HJ) MINI-ME

Antwoord #5 Augustus 11, 2008, 22:43:16
edit2Rapporteer  
Om echt de allerlaatste druppeltjes te verwijderen kun je een klein beetje talkpoeder in je strut doen. Dit trekt vocht aan en zo wordt je strut van binnen helemaal vochtvrij.

Succes

Dus niet alleen voor de billen van baby´s  Roll Eyes

Thx voor de tip
Franko31

Geen avatar

Antwoord #6 Augustus 12, 2008, 10:58:22
edit2Rapporteer  
Tuurlijk is het makkelijker om de strut er uit te halen en onder de kraan te houden, ik heb alleen zo'n one pump octopus systeem van Naish, dus ik heb geen flauw idee hoe dat moet, er is denk ik ook wat water in m'n leading edge gekomen, ik ga maar eens kijken of en hoe ik die er uit kan halen.

Anders misschien toch maar even met tuin slang alles in een keer?

Thanks voor de tip van het talk poeder, ben pas vader dus dat hebben we nog wel in huis ha ha ha

greetz Frank
(HJ) MINI-ME

Antwoord #7 Augustus 12, 2008, 11:53:57
edit2Rapporteer  
Lekker he z'n octopus systeem.. Hebben ze bij Naish idd niet handig gedaan. Succes  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.