Miljioenenimpuls topsportcentra

Idefixe

Augustus 12, 2008, 09:35:58
edit2Rapporteer  
uit de "Dag" van vandaag:

Miljoenenimpuls voor topsportcentra
11-08-2008 | Door: NOVUM
(Novum) - De Centra voor Topsport en Onderwijs (CTO's) krijgen de komende vier jaar vier miljoen euro extra om het topsportklimaat in Nederland verder te versterken. Dat heeft staatssecretaris van Sport Jet Bussemaker (PvdA) maandag bekendgemaakt. Het totale bedrag voor de CTO's komt daarmee op zeven miljoen euro.

De sportsector draagt zorg voor de ontwikkeling van de CTO's, waar Nederlandse topsporters en talenten kunnen trainen, leren en wonen. Er is medische begeleiding en onderwijsprogramma's worden op de trainingen afgestemd, zodat sporters zich ook maatschappelijk optimaal kunnen blijven ontwikkelen.
Bussemaker laat weten dat het topsportbudget in deze kabinetsperiode met ruim dertig procent stijgt. De prestaties van de Olympische ploeg kunnen bijdragen aan een stimulerend sportklimaat, stelt Bussemaker, die trots is op de atleten, coaches en begeleiders. "Nederland heeft een fantastisch team. Ik doe geen uitspraken over het aantal medailles dat we gaan halen, maar ik hoop op mooie resultaten."
Bussemaker stelt zich vierkant achter de ambitie de Olympische Spelen in 2028 naar Nederland te halen en heeft Rob de Vries als programmamanager Rijksoverheid Olympisch Plan 2028 aangesteld. Hij gaat met onder meer NOC*NSF de plannen uitwerken. "Om uiteindelijk succesvol te zijn in het binnenhalen en organiseren van Olympische Spelen in Nederland, moet het hele sportklimaat in Nederland nog verder worden versterkt. De overheid levert daar graag een bijdrage aan", laat de staatsecretaris vanuit Beijing weten.

Medio oktober schreef Bussemaker aan de Tweede Kamer dat het aantal topsporters in Nederland de komende vier jaar met twintig procent moet groeien. Zij stelde toen 2,5 miljoen euro extra ter beschikking voor talentontwikkeling. Bijzondere prestaties van sporters op evenementen als de Olympische Spelen hebben in de ogen van het kabinet een positieve uitwerking op de hele samenleving.

In mijn ogen doen de Nederlandse kitesurfers het uitstekend op wereldniveau. Ook gezien het jonge talent wat je her en der aan de waterkant bezig kunt zien is het zaak dat het kitesurfen ook op dit gebied meer aandacht gaat krijgen! 
DM2008

Antwoord #1 Augustus 12, 2008, 10:38:33
edit2Rapporteer  
Als ik bij de gemeente  waar Wijk aan Zee (Velzen? Beverwijk?) toe behoort, zou werken, zou ik het wel weten. Meteen een subsidie-aanvraag doen voor een nationaal surf-centrum. Kite-, golf-, windsurfen. Centrum met goede trainers, fysiotherapie, video-analysemogelijkheden, nationale trainingen, noem het maar. Papendal aan zee Grin
Geronimo79

Antwoord #2 Augustus 12, 2008, 11:56:27
edit2Rapporteer  
moet je ze eerst zover krijgen kiten als sport te zien, ipv natuurverstorende hobby.
Idefixe

Antwoord #3 Augustus 12, 2008, 12:38:49
edit2Rapporteer  
moet je ze eerst zover krijgen kiten als sport te zien, ipv natuurverstorende hobby.
Yup , heb je een punt!
Geronimo79

Antwoord #4 Augustus 12, 2008, 12:48:31
edit2Rapporteer  
Maar goed ik neem aan dat er al LANG mensen en NKV bezig is met contact opnemen met onze geliefde erica terpstra. Want als er IEMAND is die kiten kan helpen, zeker als je die blonde krullebol met zuslief van een langereetjes voor haar neer zet. Die smelt dan wel.
DM2008

Antwoord #5 Augustus 12, 2008, 14:14:03
edit2Rapporteer  
Yup , heb je een punt!

Eens, maar als ik op een willekeurige ietwat winderige zondag vanaf de pier naar het noorden kijk, en eigenlijk kilometers lang overal kitesurfers, golfsurfers en windsurfers zie, dan denk ik dat men het in wijk aan zee wat dat betreft wel een beetje begrepen heeft.

En als Wijk het presteert hier een stuk economische ontwikkeling en bekendheid mee te genereren, zal dat bij andere gemeenten niet ontgaan.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.