Best Nemises HP 2009 met ''Twister Tech''

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Augustus 18, 2008, 19:24:46
edit2Rapporteer  
Best heeft de Nemesis HP geintroduceerd, wat denken jullie van het nieuwe ''Twister Tech''?
Ik denk zelf dat het misschien we een oplossing is om het stijve cuben fiber te laten mee
werken met het sturen van de kite. Ik zou het daar in tegen wel een keer willen proberen zelf.



Zie hier de uitvinder van dit idee, waar die het allemaal in uitlegt:
http://media.bestkiteboarding.com/videos/TwisterTech_hi_res.wmv

Ook nog de bijbehorende PDF:
http://media.bestkiteboarding.com/manuals/Twister Tech_tm_white_paper.pdf
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #1 Augustus 18, 2008, 19:46:16
edit2Rapporteer  
Nog één week......
Henning

Berichten: 581
Antwoord #2 Augustus 18, 2008, 19:47:59
edit2Rapporteer  
Torsie rond hard opgepompt bladders.... gaat dat niet als een gek slijten als er een beetje zand bij in de buurt komt?
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #3 Augustus 18, 2008, 19:57:23
edit2Rapporteer  
Torsie rond hard opgepompt bladders.... gaat dat niet als een gek slijten als er een beetje zand bij in de buurt komt?

Dat merken we gauw genoeg. Maar ik denk dat 12 maanden wel genoeg is om dat te hebben getest.
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #4 Augustus 18, 2008, 20:26:22
edit2Rapporteer  
Aangezien hier wel gereageerd wordt, m'n vraag van hl.nl nog maar eens:

Ik ben benieuwd hoe de praktijkervaring gaat zijn met die windranges, dat lijkt wel erg groot! M'n Bularoo 2008 13 moet vanaf 13 knopen te varen zijn, en nu levert de Nemesis 10 evenveel low-end? Zou volgens mij erg indrukwekkend zijn...

Iemand al ervaring met de Nemesis 09 bij weinig wind (dus niet Schellinkhout 10/8)?

diederik

Berichten: 908
Antwoord #5 Augustus 18, 2008, 20:35:05
edit2Rapporteer  
yep! Heb de 10 uit 2008 en die vaar ik met 73 kg in 13 knp. (ondergrens)...is mn grootste kite, groter wordt suf...
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #6 Augustus 18, 2008, 20:38:14
edit2Rapporteer  
yep! Heb de 10 uit 2008 en die vaar ik met 73 kg in 13 knp. (ondergrens)...is mn grootste kite, groter wordt suf...

Ik ben echter +12kg, vandaar de Bul 08 13 Grin, maar ben wel met je eens dat die een stuk langzamer is dan Bul 08 10.
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #7 Augustus 18, 2008, 20:39:33
edit2Rapporteer  
Aangezien hier wel gereageerd wordt, m'n vraag van hl.nl nog maar eens:

Ik ben benieuwd hoe de praktijkervaring gaat zijn met die windranges, dat lijkt wel erg groot! M'n Bularoo 2008 13 moet vanaf 13 knopen te varen zijn, en nu levert de Nemesis 10 evenveel low-end? Zou volgens mij erg indrukwekkend zijn...

Iemand al ervaring met de Nemesis 09 bij weinig wind (dus niet Schellinkhout 10/8)?



Correctie van 1 knoop.  Tongue De 2008 13m Bularoo zou te varen zijn vanaf 12kn.

Bye the way. Als die twister tech werkelijk goed werkt dan zou een 12m ook geen verkeerde maat zijn met lichtewind. Die is te varen vanaf 10knopen en als ie dan ook nog eens snel stuurt?!!! De Waroo doet het qua low-end ook niet verkeerd.

Van de bow-kites van Best komt de Bularoo qua low-end het slechtst uit de bus. Ik heb aan het begin van 't jaar zo'n Bularoo 13m gehad en ik vond het maar een log en zeer traag apparaat.
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #8 Augustus 19, 2008, 11:34:16
edit2Rapporteer  
Twister TechFAQ:

What is Twister Tech?
Twister Tech is a new leading edge construction technology that allows increased twisting of the leading
edge in response to steering input. This increased twisting ability delivers a faster, tighter turning kite.

How does Twister tech work?
Whenever you pull on your bar to turn your kite, most of your steering input is absorbed by the structure
of the LE. The wingtips flare as they steer the kite, but the canopy flare never extends much beyond the
wingtips. This is because the LE cloth absorbs most of the steering input. With Twister Tech, ring shaped
segments of Kevlar reinforced fabric are built into the leading edge, allowing each canopy segment to
twist independently in response to rider steering input.

Twister Tech allows your steering input to flare more of the canopy, not just the wingtip panels. With more
of your canopy able to react to your steering input, you get faster and tighter turning.

How is twister Tech integrated into the LE?
Twister tech is built into the leading edge using an internally reinforced construction. Internal tape seams
are double stitched to form a sandwich construction that is both strong and light.

Does Twister Tech affect the durability of the leading edge?
The Twister Tech inserts are built with Kevlar, the same material used in bullet-proof vests. Because
Twister Tech can move in response to twisting loads, it actually reduces the stress experienced by the
leading edge of the kite making it more durable than ever.

Was Twister Tech invented at Best?
Twister Tech is a Patent Pending design created entirely in-house by our kite designer Peter Stiewe. It is
the product of 18 months of continuous R&D into maximizing the true potential of the SLE kite design.

Does Twister Tech affect the stability of the kite?
Twister Tech only affects the way in which the leading edge reacts to twisting loads generated due to
rider steering input. The fiber orientation in the fabric is highly resistant to loads in any other direction, so
it has no negative effect on tip to tip stability.

Does Twister Tech give a lighter bar feel during turning?
Yes. Because the leading edge of the kite is no longer wastefully absorbing steering input, the kite has a
lighter bar feel when turning and reacts more quickly to your input.

Does Twister Tech affect back line pressure when not turning?
Back line pressure is a product of the canopy profile and the kite's center of effort. Twister Tech does not
affect bar pressure unless the kite is turning.

Does Twister Tech improve the wind range of my kite?
Having a faster turning kite allows you to make better use of lighter wind conditions. The addition of
Twister Tech to the 09 Nemesis HP helps make light wind kiting more fun.

Does Twister Tech affect the upwind ability of my kite?
Twister Tech has no direct effect on the upwind ability of your kite. Our stiff and incredibly thin Cuben
Equipped leading edge design allows for much better upwind riding performance than the fatter Dacron
leading edges found on any other inflatable kite.

Does Twister Tech affect the kite's hangtime performance?
Twister Tech works to improve the handling performance of your kite. The exceptional hang-time
capabilities of the 09 Nemesis HP are a product of its aerodynamic characteristics, high aspect ratio, ultra
thin leading edge and high lift/drag ratio. These remain intact with Twister Tech.

Does Twister Tech improve the jumping performance of the 09 Nemesis HP?
By allowing your kite to turn faster and tighter, Twister Tech will help you improve the timing of all your
jumps and tricks.

Can I use a smaller bar on the new 09 Nemesis HP?
Definitely! In 2009, the cross-over kite size for using the smaller 45cm bar is the 12m Nemesis HP.
Anything below 12m we strongly recommend only using the 45cm bar.
stefanatix
Gast
Antwoord #9 Augustus 19, 2008, 22:05:01
edit2Rapporteer  
http://www.bestkiteboarding.com/Videos?loadVideo=http://media.bestkiteboarding.com/videos/nemi09promo_final.wmv
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #10 Augustus 20, 2008, 09:21:00
edit2Rapporteer  


Goed filmpje. Tenminste ook wat technisch gepraat er bij ipv. van enkel freestyle tricks in beeld.


Zijn er trouwens nog meer die dit jaar van plan zijn een Nemesis HP aan te schaffen?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #11 Augustus 20, 2008, 09:29:07
edit2Rapporteer  
Toch denk ik dat dit een verantwoording is om de kite nog net wat duurder te maken.
Een normale LE die niet van Cuben Fiber is draait zoiezo wel mee. Dus moeten ze een mooie
oplossing voor het duurdere Cuben Fiber bedenken en dan kom je tot deze oplossing.
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #12 Augustus 20, 2008, 09:33:16
edit2Rapporteer  
Je kunt gelijk hebben Marc. Die vraag werd ook op het Best forum gesteld. Daar wordt uitgelegd dat ze op deze manier de draaiing van de LE kunnen controleren, zodat die draait op de plekken waar het moet, en niet op de plekken waar het niet moet. En dat resulteert in een sneller draaiende kite.


@ Jorrit:
Ik moet bekennen dat ik de onderhandeling al gestart ben met een dealer :bloos-smiley:. Ik twijfel echter nog een beetje, en dan wel tussen de Nemesis en de Bandit Dos. Zit geen enorm prijsverschil tussen, en dan vraag je je af of het het meest verstandig is om de 1ste generatie van een nieuwe technologie te nemen (Nemesis-Twister Tech), of de 2de generatie van een nieuwe tech (Bandit-Deltashape). Maar eens een nieuw topic openen om de meningen hier te peilen.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #13 Augustus 20, 2008, 09:41:29
edit2Rapporteer  
Genoeg gepraat en gespeculeerd....het wordt nu gewoon tijd om te varen met die meuk zodat we zelf kunnen bepalen wat we ervan vinden.
Het is weer die tijd om verse kites aan te schaffen en ik ga eerst weer uitgebreid testrijden voordat ik nieuwe meuk ga bestellen, dus dump maar wat speelgoed op de stranden om te testen.
Dirkie

Berichten: 479
Antwoord #14 Augustus 20, 2008, 11:20:01
edit2Rapporteer  
Idd.. kom maar op met die testkites, deze om mee te beginnen:

- Bandit 2
- Rev 09
- Waroo 09
- Nem 09

Volgens de reclame zijn de allemaal "GEWEEEELDIG, MIKE"... Grin
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #15 September 05, 2008, 18:05:58
edit2Rapporteer  
De demo film van de Best Nemesis is te zien op :
http://www.bestkiteboarding.com/Videos?p=1&v=38
hij is zo te zien wel sterk ,want op het filmpje laten ze hem een aantal keren full power in het waterknallen...( op 02.00 min)
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #16 September 16, 2008, 20:15:00
edit2Rapporteer  
Ik heb de 10m Nemesis 2009 gisteren uitvoerig getest bij 15 tot 22 knopen en ik ben er helemaal weg van!

De Nemesis 2009 ziet er net zoals vorig jaar weer super netjes uit. Alles strak afgewerkt. De grafics zijn dit jaar uitgebreid met zwarte tribal strepen waardoor er minder ruimte is voor kleur en dit maakt de kite naar mijn mening wat stoerder. De cuben fibre LE is nog steeds wit wat de kite op zich best mooi maakt, maar het probleem is dat dit heel smerig wordt. Om dit detail even goed te praten…een kite is een gebruiksvoorwerp.

De kite stuurt inderdaad zeer snel en de draaicircel is heel klein. De kite trekt in de bochten aardig door. 10m Nemi HP reageert/voelt aan als een 9m. Ik denk dat de 10m Nemesis sneller stuurt als de 9m Waroo 2008. Er is geen vertraging bij het sturen. Bij de 2008 heb ik me laten vertellen dat er wel enig vertraging was bij het het sturen.

De kite reageert explosief op de input van de rider. Bij het aantrekken van je bar wordt je ook direct gelanceerd zoals dit gebeurt met een kleine storm kite bij 30kn.
Over het algemeen heeft de kite weinig bardruk maar als je de bar een klein beetje naar je toe trekt dan veranderd dit helemaal. Bij het sturen veranderd er qua bardruk niet veel.

Het maken van hoge jumps is met deze kite echt een peuneschilletje! En als je eenmaal het hoogste punt hebt bereikt dan blijf nog een heel tijdje daar in de lucht hangen! Lift en hangtime zijn super van de HP 2009. Ik moest wel even wennen aan de timing bij hoge sprongen, die is bij een bv. een Waroo anders. Als je de kite niet optijd terug stuurt dan vlieg je tijdens het landen onder je kite door en verliest de kite als zijn kracht. Even wennen dus en ook dit gaat super.

Dit was even een kort verslagje vanuit Long Beach, Connecticut USA. 
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #17 September 16, 2008, 20:28:21
edit2Rapporteer  
Klinkt allemaal prima Jorit  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

Heb zelf de 10 meter aangeschaft maar hier in Nederland is voorlopig geen wind  ThumpDown ThumpDown ThumpDown
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #18 September 16, 2008, 20:40:42
edit2Rapporteer  
Klinkt allemaal prima Jorit  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

Heb zelf de 10 meter aangeschaft maar hier in Nederland is voorlopig geen wind  ThumpDown ThumpDown ThumpDown

Ik zag het op Windguru ja. Gelukkig zijn er daar niet zoveel dagen zonder wind. Ik denk dat je van je nieuwe aankoop geen spijt zal krijgen!!!
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #19 September 18, 2008, 15:51:42
edit2Rapporteer  
Citaat
Als je de kite niet optijd terug stuurt dan vlieg je tijdens het landen onder je kite door en verliest de kite als zijn kracht.

Goed onthouden he Ries. loser

Dan weet je wat je fout doet als ie weer es op het water knalt.   schater

Ze blijven natuurlijk geen nieuwe kite's uitdelen aan je. Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.