Tricks for Nix!

koen-tjeee

Augustus 26, 2008, 15:30:10
edit2Rapporteer  
Als beginnende spring-en af en toe-niet landende kitesu(r)fert;

Welke tricks zijn het gemakkelijkst te leren.
- Ben ondertussen bezig met oefenen van een backroll, 360's en 720's.
- Chocolate-Side wordt momenteel naar het zelfde niveau getild.

Hierna, wat/waar/kunnen we beginnen om wat leuke truukjes erbij te leren? Hoe kun je bijvoorbeeld het beste starten met unhooked tricks?
Tevens kan er iemand de omschrijving geven van de "jesus walk" van Jeremie Tronet. Persoonlijk vind ik dit een ontzettend vette move.

pim89

Antwoord #1 Augustus 26, 2008, 15:42:49
edit2Rapporteer  
frontroll kan je gaan oefenen en wat is chocolate side????????
koen-tjeee

Antwoord #2 Augustus 26, 2008, 15:48:25
edit2Rapporteer  
Hoe zet je excact je Frontroll in. Kiteloopen ben ik (voorlopig) nog niet mee bezig.
Chocolate side. Afkomstig uit de voetbalwereld. Je slechtere been/kant/vaarrichting.
Morres

Antwoord #3 Augustus 26, 2008, 16:10:16
edit2Rapporteer  
Afkomstig uit de voetbalwereld.

Nog een keer zo schelden en je krijgt een ban Grin
VincentC

Antwoord #4 Augustus 26, 2008, 16:43:32
edit2Rapporteer  
Frontroll is aankante als voor een ingehaakt raily, op het moment dat je loskomt duik je voorover alsof je een koprol doet.
Verder kan je onefooters gaan proberen, springen, achterste hand loslaten 1 voet uit je boardje en weer aandoen.
Transitions, begin met een normale transition, dan 360 transition, 360 grabbed transition enz.

En die jesus walks als het is wat ik denk dat je doet je vaart op hoge snelheid, stuurt je kite lichtjes omhoog, doet je boardje uit, stuurt je kite door, 'loopt' over het water terwijl je je kite door blijft sturen, uiteindelijk trek je hem onderdoor in een kiteloop en door die loop krijg je een extra lift en moet je je boardje weer aandoen.
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5 Augustus 26, 2008, 17:02:19
edit2Rapporteer  
In dit filmpje staan er een paar hele mooie:

http://www.youtube.com/watch?v=4Jkfx978Qfg&eurl=http://oceanrodeo.com/kiting/rise.php

Op 1:22 3:37
Vinni

Antwoord #6 Augustus 26, 2008, 17:59:18
edit2Rapporteer  
Ik probeer die jesuswalk al een tijdje te ontfutselen. Ik vind het echt een van de mooiste tricks die er is. Als ik een lage backroll kiteloop doe, en ik loop de kite iets later dan normaal, krijg ik een beetje hetzelfde effect. Voelt in ieder geval erg lekker!
KiteDemon

Antwoord #7 Augustus 26, 2008, 18:30:50
edit2Rapporteer  
Het belangerijkste is een goede basis in geheel blind te kunnen springen. D.w.z. niet meer naar de kite te hoeven kijken in een sprong en voelen/weten wat de kite gaat doen als je weer aan de bar gaat trekken. Eenmaal die kitecontrole beheersend kan je makkelijk allerlei leuk uitziende transitions gaan oefenen met rotaties, of dubbele rotaties, forward of backward, grab erbij enz.
Als je daarmee begint is er één belangerijke en onmisbare tip: stuur de kite vooral niet te ver terug als je popt. Hou de kite op 12 uur om in de lucht te blijven en zorg dat de bar tegen de stopper staat.  Stuur je de kite toch te ver door dan donder je snal weer naar beneden. Dus insturen naar 12 en de kite daar ook houden om je voldoende tijd te geven om bv een relaxte rotatie erin te gooien.
Ook handig is om één hand van de bar te halen. D.w.z de hand waaraan je onwillekeurig gaat trekken, en de kite de kant op stuurt die jij niet wil....scheelt ook weer een hoop want als je dan toch weer aan de bar gaat trekken (wat in het begin een reflex is die je nog gaat afleren) dan trek je in iedr geval aan de juiste zijde. Je trekt dan ook pas weer aan de bar als je de landing spot en daarvoor laat je de kite gewoon op 12 staan.
Met dit in je achterhoofd moet je een heel eind komen.
Oja....de landingen dienen altijd met de neus downwind te gebeuren. Doe je dat niet dan sta je gelijk stil na je trick, en het is de bedoeling dat je juist doorplaneerd om het er vloeiend uit te laten zien.
Het draait bij dit soort tricks allemaal om de kitebeheersing en vooral die Jesuswalk vergt erg goede kitebeheersing.
ijbe
Gast
Antwoord #8 Augustus 26, 2008, 19:02:05
edit2Rapporteer  
Supervet filmpje! Die jesuswalk is COOOOOOL!
El Rudo

Antwoord #9 Augustus 26, 2008, 19:05:36
edit2Rapporteer  
Ik zat nog even naar die Jezuswalk te kijken, het lijkt meer op een soort te snelle niet gepopte transitie, waarbij hij zich heel ver door laat zwiepen, hij heeft z'n achterste hand aan de bar, en stuurt pas in met z'n voorste hand in als  íe z'n board weer aan heeft. Het lijkt zo makkelijk...
El Rudo

Antwoord #10 Augustus 26, 2008, 19:07:04
edit2Rapporteer  
Supervet filmpje! Die jesuswalk is COOOOOOL!
Ja precies Fer, wanneer is ie op de sluf te bewonderen, past goed in je old-skool repertoire!
Marko

Antwoord #11 Augustus 26, 2008, 19:55:08
edit2Rapporteer  
Wow de jezus walk dat ziet er vet uit hij loooopt over het water ik wist wel dat het nog kon XD.

Hoog springen lijkt me meer een kick geven alleen of niet??
Vinni

Antwoord #12 Augustus 26, 2008, 20:06:14
edit2Rapporteer  
Het geeft allebei een kik, als ik mega hoog afgeschoten word, vind ik dat net zo gaaf als dat ik heel smooth een mooie transition inzet. Dat is het mooie van kitesufen, alles geeft een kik (bij mij dan Wink )
Kaptain

Antwoord #13 Augustus 26, 2008, 21:39:58
edit2Rapporteer  
Het geeft allebei een kik, als ik mega hoog afgeschoten word, vind ik dat net zo gaaf als dat ik heel smooth een mooie transition inzet. Dat is het mooie van kitesufen, alles geeft een kik (bij mij dan Wink )

Helemaal mee eens, laat staan een mooie move op hoogte....
Idefixe

Antwoord #14 Augustus 26, 2008, 22:14:08
edit2Rapporteer  
HIER vind je behoorlijk wat tricks met bijbehorende uitleg / filmpjes
koen-tjeee

Antwoord #15 Augustus 28, 2008, 11:49:51
edit2Rapporteer  
Mooie site Idefix,

Heb je toevallig nog een overzichtje met tricks (o.a. voor beginners).
Ken ook niet alle namen. Bijv, als er staat voor een trick; pop een raily.
Weet niet eens wat een Raily is, dus laten we dan daar maar mee beginnen Wink!

Daarnaast, op de site staat een popbackloop uitgelegd. Waarinverschilt deze met een backroll? Vind hem ook erg op een 360 lijken. Zijn er voor een bepaalde trick soms ook dubbele namen op de "markt"?
(HJ) MINI-ME

Antwoord #16 Augustus 28, 2008, 13:56:47
edit2Rapporteer  
Check gewoon deze gratis sites.... Staan veel tricks en uitleg in. Succes

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,32259.0.html
koen-tjeee

Antwoord #17 Augustus 28, 2008, 18:52:28
edit2Rapporteer  
BackRoll of Backloop,
Wat is het verschil?

Plus wat houdt de Raley excact in?
Vinni

Antwoord #18 Augustus 28, 2008, 18:54:44
edit2Rapporteer  
Backroll is uitgehaakt, en backloop ingehaakt (of andersom).
Een raily is eigenlijk uitgehaakt poppen en je board in je nek leggen. Downwind + uithaken -->mega hard upwind --> board in je nek.

En natuurlijk check: www.kitefilm.com
Alferink

Antwoord #19 Augustus 28, 2008, 18:56:20
edit2Rapporteer  
http://www.kitefilm.com/video/railey.wmv
Jordi_1990

Antwoord #20 Augustus 28, 2008, 19:51:36
edit2Rapporteer  
Backroll is uitgehaakt, en backloop ingehaakt (of andersom).
Een raily is eigenlijk uitgehaakt poppen en je board in je nek leggen. Downwind + uithaken -->mega hard upwind --> board in je nek.

En natuurlijk check: www.kitefilm.com

backroll is toch vanuit pop en backloop met lift van de kite...?
El Rudo

Antwoord #21 Augustus 28, 2008, 21:38:49
edit2Rapporteer  
backroll is toch ingehaakt - de makkelijkste rotatie die er is en die ik nog niet kan? Ik ben me mentaal aan het voorbereiden...

http://www.youtube.com/watch?v=B3mCnAz25pI
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #22 Augustus 28, 2008, 22:50:15
edit2Rapporteer  
backroll is toch ingehaakt - de makkelijkste rotatie die er is en die ik nog niet kan? Ik ben me mentaal aan het voorbereiden...

Idd. de makkelijkste Grin loser
(die heb je zo door, ff naar ons luisteren de volgende keer op het strand, dan kun je hem zo. Gegarandeerd ThumpsUp)

Laatste keer was Backroll een uitgehaakte backloop. Maar ook lees ik dat een backloop met het terugsturen van de kite is, de backroll ingehaakt zonder terug te sturen (dus puur op pop)

Ik doe hem altijd op pop of uitgehaakt
Gewoon_Mart

Logs: 0 | 428 uur
Antwoord #23 Augustus 28, 2008, 23:03:03
edit2Rapporteer  
Gewoon lekker vaak proberen en 100x op je bek gegaan Wink

VincentC

Antwoord #24 Augustus 28, 2008, 23:04:01
edit2Rapporteer  
Backloop =  Ingehaakte/Uitgehaakte ingestuurde achterwaardse rotatie
Backroll = Ingehaakte/Uitgehaakte achterwaardse rotatie pop
Frontroll = Ingehaakte/Uitgehaakte voorwaardse rotatie uit pop
Frontloop = Ingehaakte/Uitgehaakte ingestuurde voorwaardse rotatie
S-bend =  (Uitgehaakte) raily met een zo horizontaal mogelijk uitgestrekte voorwaardse rotatie uit pop
En verder Kiteloop = loop van de kite van vaarrichting over 12uur
Downloo = loop van de kite van vaarrichting over 6u

En El Rudo backroll is gewoon aankanten met je kite op 11 uur en direct bij loskomen over je schouder kijken, zorg dat je kite echt op 11 uur staat en niet hoger/lager, dat is makkelijker met leren.  loser
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.