Welke boards zijn gelijk aan de Fone Trax

Poeri

Berichten: 114
Augustus 29, 2008, 11:39:49
edit2Rapporteer  
Yoyoooo

Ik heb van de week op een Fone Trax 08 gevaren, dit vond ik wel een groot plezier. heb zelf Best Spark 08. vond er toch redelijk verschil tussen zitten, de Trax 08 snijd lekkerdere in het water en vaart goed upwind.

Nu is mijn vraag zijn er nog meer boardjes die de zelfde technieken hebben als die Trax?

Trax technology:

-Concave steps
-CNC wood core
-Direct drive
-Dynamic flex
-Abs inverted rail

Alvast bedankt Joepie

 
 
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Augustus 29, 2008, 12:05:17
edit2Rapporteer  
laat je niet teveel misleiden door die 'technologies'

CNC woodcore houdt gewoon in dat de houten kern machinaal is gefreesd(t?)
Concave steps zijn gewoon tunnels
Direct Drive is een naam voor iets wat alle boards wss hebben
dynamic flex houdt in dat er trapsgewijs flex in zit
abs is een materiaal die bijna elk merk gebruikt voor haar rail

Er zijn veel merken die dit bijna allemaal gebruiken (tunnels niet, maar dat werd gezien als oldschool tot voor kort)concave hebben heel veel boards, soms zijn er ook boards die express geen concave gebruiken
Bijna elk gebruikt deze technieken, van Nobile tot Choc enz
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Augustus 29, 2008, 12:14:57
edit2Rapporteer  
Poeri, de Trax3 kwam als een van de beste allround boards uit de testen in de diverse magazines. Er zijn dus niet heel veel boardjes die ermee vergeleken kunnen worden.

Idd. zijn al die "Techologies" gewoon marketing BS zoals Morres al aangeeft. Daar moet je niet van uitgaan.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #3 Augustus 29, 2008, 12:16:01
edit2Rapporteer  
vaareigenschappen worden in hoofdzaak bepaald door rocker (kromming over de lengte, dus de totale buiging, en de vorm - zit de kromming aan de tips of juist in het midden), contour, afmetingen, (verdeling van de) flex, en vinnen (die nauwelijks verschillen tussen boards onderling)
Concave (kromming overdwars) merk je wel, planeert iets sneller.

Een twintip is altijd een compromis omdat voorkant = achterkant, heb je een stijf, vlak rechthoekig board (nobile 666) vaar je hard en loop je goed hoogte, maar heb je minder comfort. Heb je een krommer, zachter board met ronde tips dan vaar je minder hard maar in chop een stuk comfortabeler.
kees69

Berichten: 280
Antwoord #4 Augustus 29, 2008, 14:19:11
edit2Rapporteer  
ben ook op zoek naar nieuw board. Vanzelfsprekend komt de Trax ter spraken aangezien dit board zeer goed uit tests komt en iedereen er zeer over te spreken is.

Maar zit ook naar North Xride te kijken, zoals ik lees heeft deze ook zeer goede (gelijkwaardige) eigenschappen. Voordeel is alleen dat de 2007 versie nu voor 380 te koop is.

Heeft iemand ervaring met beide boards?
xray

Berichten: 3688
Antwoord #5 Augustus 29, 2008, 14:30:50
edit2Rapporteer  
Yep Kees, als je bij de reviews kijkt zie je dat ik ze beide heb gevaren.....
Mijn voorkeur is uiteindelijk op details naar de Trax gegaan. Net iets meer pop en zeker lekkerdere pads en straps. Met beide boards zul je veel plezier hebben.

Die marketingtermen zijn overigens niet allemaal bullshit...
CNC kernen worden behoorlijk nauwkeurig afgewerkt. Het blijft hout dus kleine verschillen blijven mogelijk. Niet elke boardbouwer gebruikt dergelijk goede kernen.
Niet elke boardbouwer gebruikt ook geshapete rails. Zeker niet zo sterk geshapet als de Trax en het werkt als een tierelier, het board is erg prettig in chop en erg comfortabel.
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #6 Augustus 29, 2008, 19:56:32
edit2Rapporteer  
ABS zorgt er voor dat je board niet gaat slippen
xray

Berichten: 3688
Antwoord #7 Augustus 29, 2008, 21:01:34
edit2Rapporteer  
ABS is een kunststofsoort....
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Augustus 29, 2008, 21:03:14
edit2Rapporteer  
ABS zorgt er voor dat je board niet gaat slippen

schater
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #9 Augustus 30, 2008, 19:01:02
edit2Rapporteer  
Is die trax 3 ergens voor mooi prijsje te krijgen?  Huh
Mark1970

Berichten: 194
Antwoord #10 Augustus 30, 2008, 23:42:09
edit2Rapporteer  

Niets...maar dan ook niets komt in de buurt van de Trax 3.... :-)
Poeri

Berichten: 114
Antwoord #11 Augustus 31, 2008, 11:53:50
edit2Rapporteer  
binnenkort gaat de trax in prijsdaling
PeterKite

Berichten: 174
Antwoord #12 Augustus 31, 2008, 12:20:53
edit2Rapporteer  
bij van den berg is die al in de prijsdaling!  voor de prijs van de 'gewone' trax3 heb je daar een trax 3 ltd, de volledig zwarte met carbon bouwwijze ipv glasmat.

lekker board, heb hem een aantal keer gevaren, enige minpuntje vond ik de wendbaarheid, voor de rest alles dik in orde. maar ik ben dan ook wel en enorme pietlut en muggenzifter.

gr.
Peter
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #13 September 02, 2008, 19:45:58
edit2Rapporteer  
Klopt Peter dat ben je ook...............
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.