Een dag heeft 24 uur … … of niet? ? een glow in the dark wetsuit….

Mariska

September 01, 2008, 23:00:20
edit2Rapporteer  
Een dag heeft 24 uur … … of niet? ? een glow in the dark wetsuit….

Wij, 4 studenten van de SM&O aan de HVA zijn bezig met ons ondernemingsopdracht, nou is er een mooi idee ontstaan over kitesurfen en een glow in the dark wetsuit (of t-shirt) Met als uitbreiding iets van glow in the dark voor de lijnen en de kite.

Zelf kitesurf ik namelijk ook, in de herfst is er vaak s`avonds (of s`ochtens vroeg) nog een mooi windje en goede temperatuur. Alleen het probleem het word al snel donker, je ziet elkaar niet meer. Daarom het wetsuit of t-shirt die er leuk uitzien met glow in the dark. Zo zie je elkaar, maar ook degene die op de kant staan te kijken zien je nog. Dit kan leuke foto`s, shows of filmpjes opleveren. Niet alleen voor kitesurfen, maar bijvoorbeeld ook voor (kabel) wakeboarden.

Nu hebben wij de opdracht gekregen te onderzoeken of hier interesse naar is, daarom proberen wij zoveel mogelijk meningen te verzamelen, zowel mondeling als via forums. Zo krijgen wij een goed inzicht in de markt en vraag naar dit product (en eventueel andere producten) binnen de kitesurf wereld.

Daarom ook deze vraag:
Hebben jullie interesse hierin? Of hebben jullie hele andere ideeën hierover?

En tevens deze vraag:
Missen jullie andere dingen, producten, diensten binnen het kitesurfen?

Graag horen wij wat jullie (serieuze) mening / idee hierover is! Alvast bedankt!
thomasr

Antwoord #1 September 01, 2008, 23:09:44
edit2Rapporteer  
ik weet niet in hoeverre dit uitvoerbaar is, (dat zullen jullie beter weten ) maar glow in the dark is misschien niet op wat grotere afstand zichtbaar, en gezien je als je elkaar tegemoet vaart best in korte tijd aardig wat afstand overbrugd, zie je elkaar misschien niet snel genoeg om te kunnen uitwijken? (correct me if I'm wrong hoor!)
verder, als zo'n T-shirt op de markt komt, zal ik er, mits de prijs een beetje normaal is, zeker eentje kopen! wetsuit iets minder snel...
suuces met jullie leuke idee!
Bram Wilbrink

Antwoord #2 September 01, 2008, 23:25:17
edit2Rapporteer  
wel goed voor een onderzoekje... ik wil ook s avond's kiten.
Met blacklight is het heel ver zichtbaar..
 (pimploser_kites (up_kitesmiley)miley)
Jelle

Antwoord #3 September 01, 2008, 23:30:05
edit2Rapporteer  
Leuk idee, maar het probleem met het donker is meer dat je de golven niet ziet en dus struikelt en niet weet wanneer je af kunt zetten. Koplampen zijn dus nodig.
Glow in the dark is toch alleen een paar minuten nadat het licht uit is? Dat werkt niet de hele nacht.
Succes!

- Jelle
Mr.Klip

Antwoord #4 September 01, 2008, 23:52:15
edit2Rapporteer  
leuk idee! maar ik denk ook dat glow in the dark niet echt goed werkt,

Ik denk eerder aan een soort van band voor rond je arm met knipperende ledjes (wel waterdicht natuurlijk)  die verkoop je dan in een setje ,met een band voor rond je arm , een kleinere met een bevestigings clipje voor aan je pompleashverbinding op de kite (zodat een medekiter plus jij zelf je kite ziet) en een kleiner bandje voor op je board rond bijv. rond je grabhandle, mocht je hem  verliezen kun je hem tog nog ziet liggen...

dat lijkt mij beter werken dan glow in the dark...

Wesley
michiel v geel

Antwoord #5 September 02, 2008, 07:29:13
edit2Rapporteer  
ik denk dat je wel gaat verkopen maar puur aan een kleine groep dit dit echt als gooidie ziet. zelf zou ik het wel overwegen vind het wel een grappig idee
Mees..

Antwoord #6 September 02, 2008, 07:52:00
edit2Rapporteer  
soms heb je bij kabelwakeboarden ook lichtmasten die de boel verlichten, En volgens mij wordt er voor kitesurfen vooral breaklights gebruikt.
Wat me wel gaaf lijkt, is een glow-in-the-dark-LE. O.i.d

En wat nou als je een soort van lampje op je kite hebt, die voeding krijgt van een windmolentje op/ in de kite?
Idefixe

Antwoord #7 September 02, 2008, 08:03:11
edit2Rapporteer  
Het kitesurfen op BPR gebied waar een ontheffing is afgegeven is ALLEEN TOEGESTAAN TIJDENS DE DAGLICHTPERIODE. Ben je dus in het donker bezig en er wil iemand "lastig "doen dan ben je de sjaak.
leeany

Antwoord #8 September 02, 2008, 08:19:50
edit2Rapporteer  
mij lijkt het echt geen goed idee. denk dat de productiekosten veel hoger zijn als de omzet die je gaat maken.
ook lijkt het me niet dat er mensen zijn die snachts gaan kiten.

een wetsuit met geintregeerd opblaassysteem?
Mees..

Antwoord #9 September 02, 2008, 08:55:06
edit2Rapporteer  
een wetsuit met geintregeerd opblaassysteem?

ja, of met een gulp! Wink
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #10 September 02, 2008, 09:08:59
edit2Rapporteer  
Jaa een Gulp! schater een beetje sessie duurt al gauw 4-5 uur en soms knal je bijna uit elkaar... En het is medisch onverantwoord om je plasje te lang op te houden (krijg je een te grote blaas van met een druppelaar op oude leeftijd als gevolg - omdat je 'm niet meer helemaal leegpiest)

Maar ontopic: Ik zie lichtgevende pakken en kite- en board onderdelen vooral als veiligheids-toevoeging, op m'n Ocean Rodeo droogpak zitten bijvoorbeeld reflector strips, die het vinden van drenkelingen versneld. Vergeet niet dat het op grote delen van de wereld om 6-7uur binnen 20 minuten donker is.

Glow in the dark in wetsuits? mwah mss voor golfsurfers op een verlicht strand, een kiter legt al gauw in een rakje een paar honderd meter af en dat is al gauw te donker om te kunne varen.
next idea...
Tomm

Geen avatar

Antwoord #11 September 02, 2008, 10:27:27
edit2Rapporteer  
@leeany: een wetsuit met geintregeerd opblaassysteem?
Goed idee .. als ik dan op de een of andere manier ergens anders uit het water kom dan ik begon en mijn kite wil bij pompen

Maak er een nieuwe disipline van dan verkoopt het misschien goed! Anders denk ik ook dat het een kleine doelgroep heeft... te klein?

heb nog wel een beter idee, uitschuifbare kite of 1 met je eigen foto erop Wink
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #12 September 02, 2008, 10:37:54
edit2Rapporteer  
ja  hallo.... vergeten we de kite zelf niet???

stel je voor, je bent met 8 man aan 't hakken in het poeltje op Slufter (in het donker)
je moet iemand passeren die op z'n plaat is gegaan en waarschijnlijk  zijn kite op 12 uur heeft staan
hoe kun je dan zien waar jou kite is om 'em er langs te sturen. lijnen zitten zo in elkaar.
Dit is slechts een van de situaties die dagelijks net goed aflopen en dat bij daglicht.
en hoe vind je je board terug als dit ff van je voeten glipt in golven van 2 meter????

Kiten in het donker is onverantwoord, je ziet de golven niet, het mag niet en er gaan dooien vallen.

dusssss. niet doen die lichtgevende shirtjes. het gaat echt te ver.  Roll Eyes
Walt0r

Antwoord #13 September 02, 2008, 10:48:24
edit2Rapporteer  
Citaat
Wij, 4 studenten van de SM&O aan de HVA zijn bezig met ons ondernemingsopdracht, nou is er een mooi idee ontstaan over kitesurfen en een glow in the dark wetsuit (of t-shirt) Met als uitbreiding iets van glow in the dark voor de lijnen en de kite.
Heej,
zijn jullie ook de breinen achter de glow in the dark condoom serie?
Citaat
Daarom ook deze vraag:
JAH, ikkewel leuk, voor de vollemaan sessies!
Citaat
En tevens deze vraag:
Ik mis altijd friet en frikandellen, dat is zoooo knetterlekker
leeany

Antwoord #14 September 02, 2008, 11:17:10
edit2Rapporteer  
@leeany: een wetsuit met geintregeerd opblaassysteem?
Goed idee .. als ik dan op de een of andere manier ergens anders uit het water kom dan ik begon en mijn kite wil bij pompen

dat bedoel ik niet.. tegen verdrinking. dus dat er een koort zit waardoor je een band krijgt die zichzelf oppompt ofzo. zou niet de eerste zijn die verstrikt raakt in zijn lijnen, en dan verdrinkt. zoals een dorpsgenoot hier.
ijbe
Gast
Antwoord #15 September 02, 2008, 11:20:41
edit2Rapporteer  
Ik bestel bij deze alvast een zwaar fluoriserend glow in the dark wetsuit!!! Super relaxed, goed plan Grin. Van de lijnen ook trouwens.
WaZuP

Antwoord #16 September 02, 2008, 15:49:35
edit2Rapporteer  
of je doet gewoon een stel break lights op je kite op je bar rood en groen weet je wat links en rechts vaart  gaat niet snel uit is water bestand en kost maar een paar euro

oja volle maan geeft ook genoeg licht

wat de hele kitesurfwereld nog mist een 1GOEDE bar heelveel barrtjes hebben een hoop dingen goed maar juist die foute dingen maken het niks want de bar is zo'n beetje je engigste safety

kwestie van alle goede dingen samenvoegen en alle slechte dingen mooi weglaten
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #17 September 02, 2008, 16:48:42
edit2Rapporteer  
Grappig, gisteravond net een ervaring gehad hoe het is om bij schemering te kiten.
En dat schiet niet echt op kan ik melden.

In het donker kiten zou theoretisch gezien alleen mogelijk zijn als de lijnen, kite en het wateroppervervlak verlicht worden. Ik denk dat het zelfs met voldoende kunstmatig licht een stuk lastiger zal worden. Ik heb ervaring met snowboarden onder lantaarnpalen en dat is toch heel anders als overdag boarden.

Het idee is leuk, alleen heb ik het vermoeden dat het niet veilig genoeg zal zijn om ook daadwerkelijk in het donker het water op te gaan.

Wat ik mis is een "windmaker", zodat je wanneer je wilt kan kiten met genoeg wind. Of dat in de praktijk haalbaar is dat is een andere vraag Grin
leeany

Antwoord #18 September 02, 2008, 17:15:44
edit2Rapporteer  
een windmaker aka bonen.
Morres

Antwoord #19 September 02, 2008, 17:27:25
edit2Rapporteer  
alleen 1e post gelezen:

Glow-in-the-dark lijkt me nou niet bepaald een materiaal wat je uren lang aan je huid wil hebben zitten..

Bovendien zie jet met een glow in the dark niks meer dan zonder zo'n pak..
leeany

Antwoord #20 September 02, 2008, 18:07:08
edit2Rapporteer  
maar denk ook dat het voor andere is die je dan kunnen zien.

trouwens, hoezo lezen mods de rest van de posts niet Grin
Mariska

Antwoord #21 September 02, 2008, 20:54:01
edit2Rapporteer  
Windmaker vonden wij ook een goed idee, alleen niet echt haalbaar denk ik

Want het wetsuit is iid niet geschikt om echt s`nachts te gaan kiten (word gevaarlijk), maar net als nu dat het om half 9 net donker word....

iig allemaal bedankt voor de reacties!!
Vinni

Antwoord #22 September 02, 2008, 21:11:08
edit2Rapporteer  
In de ochtend is het ook niet echt een optie omdat het licht nodig heeft om licht te gaan geven. Of je moet hem de hele nacht onder een lamp leggen wat weer energie verspilling is.
TtHoM@s

Antwoord #23 September 02, 2008, 22:33:15
edit2Rapporteer  
hmm in het donker kiten,  nee gaat niet werken denk,
ja voor een keertje met volle maan is miss leuk,

wat me wel wat lijkt is :
Pak verwarming  Grin voor in de winter,

klein plat kastje,
met daar uit verwamings element
net als de achter-ruit verwarming en dan door heel je pak

haha ja dat lijkt me wel wat  loser
Morres

Antwoord #24 September 03, 2008, 10:52:22
edit2Rapporteer  
hmm in het donker kiten,  nee gaat niet werken denk,
ja voor een keertje met volle maan is miss leuk,

wat me wel wat lijkt is :
Pak verwarming  Grin voor in de winter,

klein plat kastje,
met daar uit verwamings element
net als de achter-ruit verwarming en dan door heel je pak

haha ja dat lijkt me wel wat  loser

Bestaat al, kan je ca. 1,5uur mee kiten @ 50graden via infraroodverwarming, kost 400€ voor 1 lycra met uitrusting

En ripcurl heeft de H-bomb bedacht een wetsuit met verwarming, geschatte prijs: €700 Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.