Morres
|
verplaatst naar nieuws&discussie. Over brabant: zie travel&locaties/trefpunt forum.
Ik raad je een 9/10meter bow/sle kite aan.
|
|
|
thomasr
|
ik zou voor 9m bow/sle gaan, daar kan je vanaf 14kn denk ik wel lekker varen, tot n knoop of 24..; je kunt er dan altijd nog een 6je of 7tje bij kopen voor hardere wind pak zou ik 5/3 doen, is voor wat ze hier zomer worden niet te warm en in de winter precies goed! (in de winter wel handschoentjes en schoentjes erbij (en evt. zelfs hoofdband/muts, maar die heb ik ook nog maar 1 keer gebruikt))
|
|
|
Idefixe
|
Misschien moet je het kitesurfen maar eens gaan vergelijken met het motorrijden. Je kunt rustig op zondag je stukkie gaan rijden. Er zijn ook mensen die maar 1 keer per maand gaan rijden. Er zijn motorrijders die alleen in de zomermaanden de weg op gaan. Er zijn mensen die gewoon iedere dag de weg op willen. Er zijn mensen die met de motor alleen maar op de crossbaan te vinden zijn. Er zijn mensen die vooral op de circuits zoals de TT in Assen te vinden zijin. enz enz. Ditzelfde gaat voor het kitesurfen dus ook op. Bij aanschaf van je materiaal is het vooral de vraag: Wat wil je gaan doen en wat heb je te besteden........
|
|
|
Frank77
|
Maximaal 10m SLE. Denk dat je aan een 9m al voldoende hebt.
Met 80 kg vaar ik meestal direct een 9m bow.
Pak 5/3 met schoentjes (cap komt later wel). Bij skihut hadden ze afgelopen maand uitverkoop van overjarige modellen. Pak zou ik dus snel ff ronkijken omdat nieuwe collectie binnen is/komt.
Let erop dat je een bow koopt die je 1:1 kunt varen (dus geen katrollen op de bar; dat is a-relaxt tenzij je erg gespierde bovenarmen wilt kweken),
Waarom koop je niet de kite waarmee je gelest hebt?
|
|
|
jorden
|
onzin dan ben jij zoals idefix al zei een motorrijder die 1 keer in de maand gaat rijden! met 80 kilo een 9 m ik pak meestal een 11 en ik weeg 60 en een bow met kartollen ('nieuwe generatie') is niets mis, de bardruk valt reuze mee.
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Lieve Niekie, Ik ben pas overstapt op F-one Bandit en ben helemaal weg van deze kite. Niet voor niets was deze kite DE kite van 2008 en was en is hij De meest gebruikte leskite. Met een 9m heb je een groot windbereik, naar boven en naar onder en waarschijnlijkste de makkelijkste waterrelaunch op de kitemarkt Je hebt de hele tijd het gevoel alles onder controle te hebben dankzij de enorme depower. Super toch.....??????
|
|
|
ijbe
Gast
|
Heb zelf geen Bandit maar heb er wel mee gevlogen, om het voor jou overzichtelijk te houden bevestig ik wat limbosurf postte. Bandit is zeker een goede keus! Hij zal ook 2e hands toch wel prijzig blijven ben ik bang.
|
|
|
Frank77
|
bow met kartollen ('nieuwe generatie') is niets mis, de bardruk valt reuze mee.
Ik heb het over een bow met katrollen op de bar! Op basis van de natuurwetten heb je daar altijd meer bardruk ;-)
|
|
|
Bram Wilbrink
|
Nou heb je alle kneuzen wel gehoord... merk type bla bla.. Koop een tweedehansje, rond de 9/ 10 meter van iig 2006 of 2007 liever 2008, als jij dan na tijdje weet wat je wilt kan je die halen...C kite's ook goed te doen tegenwoordig. Succes, jammer dat je niet in omgeving groningen woont want chixxx zijn er nooit genoeg op de spots. have fun
|
|
|
Morres
|
Lieve Niekie,
Ik ben pas overstapt op F-one Bandit en ben helemaal weg van deze kite. Niet voor niets was deze kite DE kite van 2008 en was en is hij De meest gebruikte leskite.
Kom je wat tekort? Anyway, volgens mij is bandit niet meest gebruikte leskite, ik zie vooral veel rebels en EVO's
|
|
|
kobrin
Logs: 0 | 240 uur
|
Iedereen is het wel eens met de maat van je kite, een 9 gaat zeker goed zijn. Zelf vaar ik niet met best, maar de modellen van 2007 en 2008 zijn volgens mij qua kwaliteit en prijs echt de moeite.En een waroo kan je nu wel voor een prijsje op de kop tikken. Kijk hier eens naar ; http://www.ostendsurfing.be/Kitesurfing.htmVoorts denk ik dat je met een bandit, evo, of rebel ook een zeer goede keus maakt. Succes alvast!
|
|
|
ijbe
Gast
|
Nou heb je alle kneuzen wel gehoord... merk type bla bla.. Koop een tweedehansje, rond de 9/ 10 meter van iig 2006 of 2007 liever 2008, als jij dan na tijdje weet wat je wilt kan je die halen...C kite's ook goed te doen tegenwoordig. Succes, jammer dat je niet in omgeving groningen woont want chixxx zijn er nooit genoeg op de spots. have fun
Alle kneuzen?...
|
|
|
Poeri
|
wat een gezeur hier allemaal in de topics, alleen omdat het een dame is lol
9 meter is groot zat voor komende maanden, in de zomer zal je soms blij zijn met een 11. gewoon een 5/3 (steamer)wetsuit kopen, wil je kiten waarbij het water kouder word als 7 graden zou ik er een goedkope 2/3 shorty overheen doen.
Place to be in brabant: Bergen op Zoom, De Plaat
Greetz
|
|
|
Morres
|
Ik zat ook al te kijken, maar brambix maakt wel vaker a-sociale opmerkingen
|
|
|
onno
|
hey, Ik vaar met boxers sle uit 2007! Erg fijne en veilige vliegers! Heb ze op de 2ehands pagina staan... neem maar eens een kijkje
|
|
|
Alferink
|
Ik zat ook al te kijken, maar brambix maakt wel vaker a-sociale opmerkingen
En wat gaan we daaraan doen o almachtige morres Denk dat die wel aardig antwoord heeft op z'n vraag.
|
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Lieve Niekie,
Ik ben pas overstapt op F-one Bandit en ben helemaal weg van deze kite. Niet voor niets was deze kite DE kite van 2008 en was en is hij De meest gebruikte leskite.
Kom je wat tekort? Anyway, volgens mij is bandit niet meest gebruikte leskite, ik zie vooral veel rebels en EVO's Proef ik iets van jaloezie...??
|
|
|
Willy77
|
Is een Slingshot Bow 9 meter niks? In duitsland bij de piraten heb je een turbo diesel 2 uit 2007 voor 600 euro incl bar. Ik ben zelf begonnen met een slingshot TD 1 12 meter en bendaar nog steeds erg tevreden over. Ik behoor echter niet tot de vergevorderden hier, dus graag de mening van anderen hierop?
Greetz Willem
|
|
|
Morres
|
diesel is altijd beginnersvriendelijke kite geweest, dus dat kan prima, naish alliance 10 meter kost nu 520bij diezelfde piraten:P YARRR matey
|
|
|
Misteryguest
Geen avatar
|
Ben ook net terug uit EL Gouna. Heb zelf een naish bow 9 en 12. Ben er heel erg tevreden over. Is ook lekker veilig. Hallo allemaal, heb net 3 weken les gehad in El Gouna, Egypte...omstandigheden perfekt. Alle dagen windkracht 6. Kan nu echt alleen varen, nu nog blijven oefenen... Maar wil nu dus een kite gaan aanschaffen en beginnen met een 2e hands. Ik ben een 33 jaar en dus een Kitetchick in wording.. Weeg 62 kilo en ben 1.68 meter. Ik heb daar les gehad met een 5 of 7 meter heel soms een 9 meter bij even wat minder wind.( wel 5 lijns ) Nu wil ik geen merken horen want daar kan ik niets mee. Iedereen heeft zijn eigen merk of smaak...( valt dus niet over te twisten wat soms teveel gebeurd in de topics ) Nu twijfel ik enorm tussen een 9 of 11 meter Kite? Wat raden jullie aan om mee te beginnen?? En wat moet voor pakken moet je in Nederland aanschaffen om het redelijk warm te hebben? Ook zou ik graag willen weten of er mensen zijn die weten of er in Brabant ook Kitespots zijn? Graag hoor ik van jullie en jullie tips? GrtZ Niek
|
|
|
ijbe
Gast
|
Ben ook net terug uit EL Gouna. Heb zelf een naish bow 9 en 12. Ben er heel erg tevreden over. Is ook lekker veilig. Hallo allemaal, heb net 3 weken les gehad in El Gouna, Egypte...omstandigheden perfekt. Alle dagen windkracht 6. Kan nu echt alleen varen, nu nog blijven oefenen... Maar wil nu dus een kite gaan aanschaffen en beginnen met een 2e hands. Ik ben een 33 jaar en dus een Kitetchick in wording.. Weeg 62 kilo en ben 1.68 meter. Ik heb daar les gehad met een 5 of 7 meter heel soms een 9 meter bij even wat minder wind.( wel 5 lijns ) Nu wil ik geen merken horen want daar kan ik niets mee. Iedereen heeft zijn eigen merk of smaak...( valt dus niet over te twisten wat soms teveel gebeurd in de topics ) Nu twijfel ik enorm tussen een 9 of 11 meter Kite? Wat raden jullie aan om mee te beginnen?? En wat moet voor pakken moet je in Nederland aanschaffen om het redelijk warm te hebben? Ook zou ik graag willen weten of er mensen zijn die weten of er in Brabant ook Kitespots zijn? Graag hoor ik van jullie en jullie tips? GrtZ Niek 9 en 12 is veel te groot voor 62 kilo. Als je een beetje nieuw materiaal koopt heb je aan een 10 als grootste maat meer dan genoeg, het ligt er natuurlijk ook aan of je aan de kust of in het binnenland woont.
|
|
|
|
Morres
|
Ik ben ook 62kg en vaar 12-8...als je 1 kite wil is 9/10 bow of nieuwe c-kite(2007 en nieuwer) goed genoeg, dat is inmiddels al 100000 keer gezegd
|
|
|