(HJ) MINI-ME
|
Hoi Ilse.... Ik wil je niet afblaffen hoor maar er zijn veel gasten op dit forum aanwezig die de moeite nemen om veel info te posten zodat andere daar weer gebruik van kunnen maken... Met andere woorden....... HEB JE DE ZOEKFUNCTIE AL GEBRUIKT? Succes
|
|
|
Alferink
|
Karim geeft les met waroo's, http://www.kitesurfschoolbest.nl/Heb zelf goede ervaringen met de Waroo, gewoon degelijk genoeg, vliegt goed, gewoon prima. Er zijn ook een hoop mensen die roepen nu Bandit, want we hebben wat diehard bandit fans hier tegenwoordig , als je genoeg geld hebt, waarom niet... Switchblade zou ik niet weten. Kan wel een hele waroo review gaan schrijven, maar heb je ook weinig aan. Alle kites die je noemt zijn gewoon prima zolang je geen 2006'en neemt, maar 07 of 08 (of 09 natuurlijk). Je kan natuurlijk ff de zoekfunctie gebruiken. Succes.
|
|
|
junil
|
Hoi,
nee inderdaad niet gedaan, maar goede tip! Maar worden deze dan al met elkaar vergeleken dan? Heb niet gezien. Wil alleen heel kort en krachtig het verschil/ervaring weten.
|
|
|
Alferink
|
Het is net als auto's,
de een zweert bij Mercedes, de ander bij Nissan en weer een ander bij een good old fashioned Mazda.
Maar, worden er tegenwoordig nog 'slechte' auto's gemaakt??? (dan heb ik het over merken die al langer meelopen dan vandaag, dus niet 'landwind' of andere hokitoki merken)
Als je het over merken als Cabrinha/Best etc etc hebt, dan denk ik niet dat je een slechte koop kan doen (als het een recente is) het enigste is dat je wanneer je het eenmaal kan uitgekeken bent op bepaalde 'eigenschappen', maar ga eerst maar is leren varen is mijn advies. Koop een kite waar je je goed bij voelt (lees reviews bekijk sites etc) en ga knallen.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Koop gewoon lekker een Warootje, vliegt prima, zit goed in elkaar en kost een hoop minder dan de andere die jij op noemt.
|
|
|
robin..
|
Koop gewoon lekker een Warootje, vliegt prima, zit goed in elkaar en kost een hoop minder dan de andere die jij op noemt. ja en hij vliegt ook een hoop minder ik zou zeker gaan voor bandit of cabrinha
|
|
|
Alferink
|
Koop gewoon lekker een Warootje, vliegt prima, zit goed in elkaar en kost een hoop minder dan de andere die jij op noemt. ja en hij vliegt ook een hoop minder ik zou zeker gaan voor bandit of cabrinha Dit probeerde ik dus te voorkomen... kleine kindertjes Krijg je weer zo'n eindeloze discussie, zoek op Waroo en je vind heeeeuhl veel positief en een paar negatief, net als over de Cabrinha en over de bandit, zoals altijd. Koop iets waar je je goed bij voelt en probeer te testen als dat kan.
|
|
|
robin..
|
ik vind het gewoon een hoop minder vliegen dan bandit of cabrinha (eigen ervaring)
|
|
|
Poeri
|
En ik vind de Bandit niet lekker varen, en vooral niet voor een beginner.... maar misschien wel veiliger met zn goede saftey
|
|
|
stefanatix
Gast
|
Ilsie kijk ook ff naar de F One Revolt 499 bij windsurf.de De waroo is zeker ook heel goed, bij kitesurfschoolbest kan je hem zeker testen (oostvoorne) succes
|
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Kijk de bevindingen die ik post zijn uit eigen ervaring met de Waroo. Ik vaar zelf Cabrinha omdat ik het beter en fijner vindt vlieger dan een Waroo maar daar betaal je dan ook naar. En als beginner die net komt kijken merk jij het eerst jaar er echt niets van. En als je dan een komplete set kan kopen voor 1500 euro (Best) of voor 3000 euro (Cabrinha) had ik het wel geweten als beginner zijnde.
|
|
|
Alferink
|
Kijk de bevindingen die ik post zijn uit eigen ervaring met de Waroo. Ik vaar zelf Cabrinha omdat ik het beter en fijner vindt vlieger dan een Waroo maar daar betaal je dan ook naar. En als beginner die net komt kijken merk jij het eerst jaar er echt niets van. En als je dan een komplete set kan kopen voor 1500 euro (Best) of voor 3000 euro (Cabrinha) had ik het wel geweten als beginner zijnde.
Offtopic: We hebben een winnaar !! zo kan het ook Robin en Poeri.
|
|
|
junil
|
Woon in Amstelveen, gewicht 62 kg lengte 170. Varen, SChellinkhout, Zandvoort, Egmond ..Maar wat ik eigenlijk mis in de reacties is een typische eigenschap van de 3 kites. Of is er weinig verschil, en is het er wel waar zit dat dan in?
gr Ilsie
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Nou dan zal ik nog wel wat nuttigs posten, de belangrijkste verschillen zijn volgens mij deze:
- Safety, de Bandit 2008/2009 en de Switchblade 2009 hebben een zeer goede safety. De Waroo en de Switchblade 2006/2007/2008 is dat een stuk minder.
- Herstarten, De Bandit herstart bijna automatisch weer, de Switchblade trek je aan een stuurlijn en dan is ook meteen weer herstart. De Waroo is wat moeilijker als deze 2 maar nog steeds goed te doen.
- Windrange, de Bandit zal de grootste range hebben de low-end zal ongeveer het zelfde zijn maar de high-end zal zeker beter zijn de Waroo of Switchblade.
- Type kite, de Bandit en Waroo zijn alles kunners terwijl de Switchblade eigenlijk neergezet wordt als een wakestyle/freestyle kite die makkelijk te varen is.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
De verschillen zijn klein, en helemaal te verwaarlozen als je beginner bent. Alle drie de kites kun je als beginner wel nemen omdat ze zo makkelijk te hanteren zijn, maar het zijn ook kites waar gevorderden mee varen vanwege de prestaties. Alle drie de kites springen bijvoorbeeld zeer hoog, en hebben relatief veel kracht (op afroep).
Als beginner zou ik ze alle drie aanraden. Echter wat Marc 87 al aangeeft is er op het punt van safety en herstarten wel wat verschil.
Overigens is het auto herstarten van de bandit, revolt en bandit-dos er makkelijk. Echter bij de andere twee kites is het eveneens kinderspel om ze te laten herstarten.
|
|
|
Geronimo79
|
Misschien handig te zeggen wat je precies wilt weten. Gezien je zelf nog niet kite zullen ze je alle 3 perfect bevallen kwa performance. Zijn allemaal goede kites namelijk
Bardruk zou een duidelijk merkbaar verschil kunnen zijn. Ik vaar zelf waroo (2007) en vind de bardruk zelf perfect. niet te veel en niet te weinig. (maar das smaak) ik denk medium bardruk als je et vergelijkt. (2008 en 2009 waroo kan je verschillende instellingen gebruiken met eigen bardruk en performance)
Bandit vond ik persoonlijk erg hoge bardruk, maar das ook gewenning.
Cabrinha weet ik echt niet. staat me bij dat deze bijna geen bardruk had... maar kan me vergissen.
Lengte van depowerkoord van de kites...? Bar 2007 waroo is veels te lang voor iemand zoals jij. 2008 bar is dat ideaal denk ik. andere kites weet ik niet meer.
In jouwn geval zou ik kijken naar prijs en/of wat je mooi vind. Gewoon iets voor een leuke prijs kopen. kwaliteit is tegenwoordig overal goed.
hoop dat je hier iets mee kunt
|
|
|
Mr the Emperor
|
kompleet setje 1500 euro (Best) of voor 3000 euro (Cabrinha) Weet niet wat voor een setje jij gekocht hebt, maar heb je soms de complete range van Cabrinha in je quiver??????
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Bandit vond ik persoonlijk erg hoge bardruk, maar das ook gewenning. Test aub de Bandit-Dos Geronimo79. De bardruk is na veel geklaag flink gedaald in de opvolger van de Bandit Smaak als beginner heb je nog niet, die moet je ontwikkelen. Voor de rest sluit ik me volledig bij je verhaal aan
|
|
|
Frank77
|
Bandit 1 had veel bardruk idd. Ben benieuwd naar bandit dos;
Tussen deze drie zou ik als beginner voor de waroo gaan. Ik heb er twee liggen uit 2007 en absoluut geen spijt van! Waroo heeft goede prijs/kwaliteitsverhouding en heb heel wat sle getest voor ik de waroo kocht. dus niet verder twijfelen over een waroo ;-)
Zit wel te twijfelen welke maat je moet nemen: als grootste een 9m2? maar dat terzijde.
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
kompleet setje 1500 euro (Best) of voor 3000 euro (Cabrinha) Weet niet wat voor een setje jij gekocht hebt, maar heb je soms de complete range van Cabrinha in je quiver?????? Als je in Nederland 2 maten kompleet koopt zonder korting zit je aan dat bedrag. Dat heb ik er overigens echt niet voor betaald hoor, ik ben niet gek.
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Beste Ilsie, Ik ben pas overgestapt op Bandit. Of de Bandit meer bardruk heeft dan de andere twee kites weet ikl niet. Maar wat ik wel weet is dat de Bandit zeer goed is afgewerkt, zeer gebruikersvriendelijk is maar als allerbelangrijkste een zeer veilig gevoel geeft. Dat komt omdat hij een zeer groot depowerbereik heeft en autorelaunch (als hij in het water ligt). Ook heeft de Bandit een hele grote lowend en highend. Je kunt met een kite dus lang doorkiten. Veel succes in je keuze....
|
|
|
Power Zone
|
Ilsie,
Zoals hierboven al wordt vermeld maakt het als beginner niet zoveel uit wat je koopt. Ik heb zelf les gehad begin van het jaar met Cabrina uit heb uiteindelijk zelf Best '08 materiaal gekocht dat scheelde mij een hoop geld en geloof me ik ben nog lang niet uitgespeeld met mijn spullen. Tevens als je nu niet de duurste koopt dan kan je later (>12 mnd) als je goed bent altijd nog duurdere spullen aanschaffen, het leuke daarvan is dan dat wanneer je nieuwe kites gaat testen je weet wat je wel en niet lekker vind en dus een eigen smaak hebt gekregen.
Succes
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Woon in Amstelveen, gewicht 62 kg lengte 170. Varen, SChellinkhout, Zandvoort, Egmond ..Maar wat ik eigenlijk mis in de reacties is een typische eigenschap van de 3 kites. Of is er weinig verschil, en is het er wel waar zit dat dan in?
gr Ilsie
In dat geval..... Ga lekker naar VdBerg, want die heeft volgens mij alle kites, en test en voel de verschillen zelf. Succes
|
|
|