|
MEGALOOPBEUN
|
dus als ik die 8 mtr erbij neem heb ik de goede kombinatie theo denk jij ?
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Nah ja, ik vaar het meest met me 10 dat vind ik de ideale maat. De 12 vind ik net weer wat te groot maar misschien voor jou prima maar 5 kilo moet niet zoveel uitmaken.
|
|
|
JorritPi
|
Nah ja, ik vaar het meest met me 10 dat vind ik de ideale maat. De 12 vind ik net weer wat te groot maar misschien voor jou prima maar 5 kilo moet niet zoveel uitmaken.
Ik sluit me bij Teigertje aan. Maar ik weeg 70kg. Ik heb een 10m HP 2009 en een 7m Waroo. Ik vind het gat tussen 10 en 8m iets te klein dus hou ik de 7m. Aangezien jij al een 12m hebt zou ik voor een 8m gaan. Zit je altijd goed maar misschien af en toe iets te gepowerd met je 12m en niet zo gepowerd met je 8m
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
is inderdaad af en toe te gepowerd maar ik vind varen met veel bardruk juist lekker varen dus ga voor de 8 mtr als ie net zoveel highend en lowend heeft als die 12 zit ik goed
|
|
|
JorritPi
|
Ik heb de 8m zien gaan als een speer!! Neem je er dan ook een 45cm bar of heb je die al?
Voor de 10m Nemi '09 gebruik ik trouwens ook een 45cm bar maar laatst had ik voor een dag een 55cm geleend en ik moet zeggen dat me dat ook erg goed beviel. Het sturen enz ging nog snellen met meer power.
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
gebruik ook voor die 12 een 45 cm bar ik ga straks mijn 7 en 10 te koop zetten om bij vdberg een nieuwe 8 te halen
|
|
|
JorritPi
|
gebruik ook voor die 12 een 45 cm bar ik ga straks mijn 7 en 10 te koop zetten om bij vdberg een nieuwe 8 te halen
voor 12m ook 45cm? Stuurt dat niet wat aan de trage kant?
|
|
|
hOe hA HeNniE
|
@beun, nu je er toch uit bent dat t een 8m gaat worden mag ik best even off-topic gaan....
@iedereen die er iets nuttigs over te zeggen heeft: wat is het grote verschil in vaareigenschappen tussen de waroos en de nemi's?? graag reacties van mensen die beide types back to back gevaren hebben! ik heb nml. de indruk dat die nemi wat krachtiger, sneller en ietsiepietsie meer C-gevoel meegeeft....of zit ik ernaast?
|
|
|
|
|
s.sander
Logs: 0 | 16 uur
|
ik vaar de 12 en de 9 maar mijn volgende setje zou toch een 11 en een 7 zijn, ben ook 85 kilo boardje 131, maar een 8 is ook een goede keuze .
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
@beun, nu je er toch uit bent dat t een 8m gaat worden mag ik best even off-topic gaan....
@iedereen die er iets nuttigs over te zeggen heeft: wat is het grote verschil in vaareigenschappen tussen de waroos en de nemi's?? graag reacties van mensen die beide types back to back gevaren hebben! ik heb nml. de indruk dat die nemi wat krachtiger, sneller en ietsiepietsie meer C-gevoel meegeeft....of zit ik ernaast?
Nee ,je zit helemaal goed de Nemesis heeft meer bardruk dan een Waroo ,en voelt daardoor ook een stuk krachtiger aan (meer het C-shape gevoel ) daar moet je van houden niet iedereen die met Waroo,s heeft gevaren kan dat waarderen,want een Waroo vaart een stuk lichter .. Het kiteloopen gaat wel lekkerder met de Nemesis ,hij draad mooi door zijn loop heen en houdt zijn kracht.. Ik vaar zelf dit seizoen (2008) met de Nemesis (9-12 mtr) en heb daaronder nog een Waroo (7 mtr..) Ik heb inmiddels nu ook al met de Nemesis 2009 gevaren maar vind die niet veel verandert t.o.v de model 2008 .. @ De Beun ...Hans ,Ik denk dat als je dit jaar met 2 kites wil gaan varen dat de 8 en de 12 mtr de beste optie is ...
|
|
|
|
wouterb
|
op voorhand gefelicteerd met je nieuwe stuff, Hans/Beun
Maarre is die tien niet heel lang te houden dan???
ohja, je hebt nu een 12 natuurlijk. Anders geformuleerd: tot hoever kan/kon je de 10m '08 mannen? Ik gok van 18/19 kpn tot kleine 30 voor een 'held' als ik. (ikke = 87kg oid, 132x38)
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
kon hem zeker wel houden tot de 25 /27 knopen die 12 mtr en de 10 tot nog langer zelfs en kon zelfs met 12 knoopies al varen maar vind dan die 12 mtr voor het mindere weer ook lekker' en aangezien ze geen 9 mtr 2009 hebben is een 8 mtr nu ook goed
|
|
|
wouterb
|
... en de 10 tot nog langer zelfs en kon zelfs met 12 knoopies al varen ...
Dan heb je de 14 weinig gebruikt, gok ik. In mijn geval ga ik dat niet redden zonder eerst een groter boardje op de kop tikken.
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
daarom heb ik die 14 ook verkocht omdat die 12 zo lekker snel draait net zo snel als m'n 10 mtr en die zitten nou vlak bij elkaar daarom die 8 heb die 12 getest met veel wind en om en om gevaren met m'n 10 en dat beviel me wel niet zo log en toch 12 mtr heb ze net te koop gezet :'( :'( DE ECHTE DEBEUN KITES
|
|
|
hOe hA HeNniE
|
@zwafra en mini-me: thanks! @beun: succes met je nieuwe stuff!
|
|
|
JorritPi
|
Even over het verschil tussen Nemi 2008 en 2009. Ik heb ook aan beiden gehangen. Ik heb de 10m 2008 en de 10m 2009 op de zelfde dag bevaren en er zit wel degelijk een verschil in. De bar druk van de 2009 is minder. Ook het sturen kost minder kracht. De 10m Nemi is qua low-end te vergelijken met een 11m Waroo. Dus je hebt met de Nemi een kleinere kite in handen die net zoveel low-end heeft als de Waroo 11m. Ik vind de 11m Waroo 2008 traag en log sturen. De Nemi 10m 2009 stuurt in verhouding met de 11m Waroo veel sneller en soepeler. En als ik mij niet vergis hoeft de bar minder afstand af te leggen om van total depower naar total power te gaan.
Ik ben echt helemaal weg van mijn 10m Nemi 2009 en toch wou ik dat de c-kites net zoveel low-end hebben als de Nemi. Ik vaar toch liever c-shape maar ik vind een bow-kite meer vaargemak hebben.
|
|
|
|
JorritPi
|
Misschien moet er even een veiling georganiseerd worden.
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
valt wel mee wil er zoveel voor hebben dat ik mijn 8 mtr kan kopen
|
|
|
|