|
vincent_123456
Geen avatar
|
Kijk eens naar de Ozone instinct sport2 echt een super kite die je zeker niet na een jaartje beu bent. Het grote voordeel van de ozone is dat hij nergens van die rot pulleys heeft, hij herstart zeer makkelijk en heeft echt een zeer groot windbereik. Echt een kite om eens over na te denken! Ik heb zelf de 11m en 7m, de 11m kan ik al varen vanaf 12 a 13knp tot ongeveer 25knp en weeg 4 kilo meer als jou. Dus als je dit jaar veel wilt varen een 11m kopen en volgend jaar een 7m en ja kan bijna altijd varen. ;-) groetjes Vincent
|
|
|
Ocean-Limbo
|
gezien jouw niveau, raad ik je niet aan een tube-kite alleen op te laten. Vind je dat toch van groot belang dan kom je vanzelf uit bij de foils: Flysurfer en Peter Lynn. Als je een Bandit Dos 10 wilt kopen, dan zit daar een behoorlijk prijskaartje aan vast. Maar dan heb je ook iets! Deze kite voldoet aan al jouw wensen behalve zelf oplaten en zelf landen. En met de feestdagen in aantocht, kun je vrienden en familieleden vragen voor een stukje financiele ondersteuning .....
|
|
|
Goonie
|
Neem absoluut geen ozone.... en vooral geen edge... Er is geen vriendin tegen bestand dat je zo verslaafd gaat worden aan deze kite... en sport.. hahaha
|
|
|
jesse.
Logs: 0 | 6 uur
|
iedereen zit ze eigen..kite in de lucht te prijzen dat die de beste is. wat meestal ook word gezegt is: dat je het besten gewoon een aantal kite`s moet.. testen. (up_kitesmiley)waar moet hij aanvoldoen? wil je egt ''Freestyle, of meer in golven etc?''' dan helpen de andere jongens bij welke kite daar precies het beste is (voor jouw^^) suc6 Jesse
|
|
|
Morres
|
jekyll 09 10 meter Takoon Ozone enz enz
|
|
|
Tom Kite
|
Tjah ik zou een waroo 2007/2008 11 en 7 meter met 1 bar kopen. Goede beginnerskites, waar je zeker nog verder mee kan varen. En ik schat zo'n 400 euro goedkoper dan de banditDOS
|
|
|
WaZuP
|
ja moet Tom kite gelijk geven dat je met de waroo een mooie instap kite hebt voor niet al te veel,
ALLES VAART tegenwoordig, ene wat makkelijker voor beginners als het andere, maar als beginner kan je tog nog niet zeggen wat voor vlieeigenschappen je wilt, dus zou niet naar de duurste kijken, maar naar een makkelijke instap.
|
|
|
Geronimo79
|
gezien je je gericht hebt op een bandit dosje, ga je zeker niet verkeerd op. Maar et kost een hoop. Wil je iets beter kwa prijs zitten, zou een waroo 08 zeker een geweldige optie zijn. Waroo vaar je makkelijk lang door.
Eclipse nano of thruster 08/09 zou ook een goede optie zijn. (ik zeg er even bij dat ik werk gedaan heb voor de 09 eclipse kites, anders krijgen we dat gemier weer) thruster is een pittige kite, kan je nog heel lang varen. Maar hijs vrij pittig. De nano 09 is ook een top kite, wat ik begrijp van dat ding, hijs inmens stabiel, en vrij snel. Denk dat ie dicht in de buurt komt van de bandits, alleen stukkie goedkoper.
Maar goed, als je het geld hebt en het toch wel graag wilt, een Bandit dosje is GEEN verkeerde keuze. (zeker als ze alles aangepast hebben ten opzichte van de bandit 1 (en dat schijnen ze))
succes met je keuze.
|
|
|
Frank77
|
Foils en bandit dos lijken me buiten budget indien je geen budget hebt ;-)
Waroo prima om mee te leren. Top kite en prima om relaxt mee door te varen. Gaastra Jekyll of Airrush flow ook prima.
Zolang je maar geen bow met pullys koopt. [ Takoon Enova zeker niet kopen en ik ben ook geen fan van ozone, maar daas persoonlijk ]
LF (Liquid force) weet ik niet. ik heb een bow van 2006 en ben blij dat ik naar waroo ben overgestapt. Misschien is hudige generatie beter.
|
|
|
|
Flupke
|
Alvast bedankt voor de antwoorden. Dit maak me al heel wat duidelijker. dat maakt de keuze veeeeel makkelijker. ... Idd veel gemakkelijker, weet morgen al wat lezen op mijn werk tijdens de middag. Doel van me is golven temmen. Nu twijfel ik al tss: Waroo 2008 7 en 11 Windrange van 7m²: 20 tot 35+kn en van 11: 13 tot 27kn Eclipse nano, 4 en9. Windrange van 4m²: 19 tot 43 kn en van 9: 11 tot 24kn Brutto prijzen zijn ongeveer het zelfde, Bandit zou voor de 2 kite zeker 400€ duurder zijn. Net iets te veel als deze hierboven staande bijna even goed zijn. Morgen nog wat zoeken en is netto prijzen aanvragen… Budget is 1400€ ongeveer dus dit lukt wel
|
|
|
Morres
|
4mtr is ZONDE van je geld, ondanks je gewicht(ik heb zelfde maten als jij (ook 63kg), alleen mn piemel is groter ) Geloof me, aan een goede 7/8-10-12 set heb je VEEL meer
|
|
|
Frank77
|
Het probleem van te kleine maatjes (4m2) is dat ze te snel worden en in de ondergrens van de wind te weinig kracht hebben om lekker te varen. Je komt dan moeilijk door de 'windgaten' heen.
|
|
|
Geronimo79
|
zou ook bij de NANO 09 van eclipse voor een 11m en 7m gaan. Misschien kun je over een tijdje die van mij testen. 11m geeft je een hele goede lowend. en een 7m erbij voor de highend.. zou je voor 1 kite gaan de 9m says it all.
ah lees net je bent 63 kg.. 9m and your done... als je echt gek word... dan mag je een 4 doen. maar denk dat et zonde is van je geld. 11m en 7m en je kan wel bijna altijd varen. Sommige zullen zeggen dat je niet zo een grote kite moet pakken, nouw.. zeker als beginner vond ik grotere kites fijn (voor mij is dat een 13m waroo of zelfs groter) en liever iets gepowerder varen dan net te weinig in den in de lowend..
Als het een beetje mee zit krijg ik ze eind volgende maand van chris en dimitri de eigenaren van eclipse.
|
|
|
seB
|
Cabrinha Switchblade IDS, de Rolls Royce onder de kites Heb de mijne gister voor het eerst uit kunnen proberen, DAMN!! wat een fijne kite is et zeg!!
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
FF off-topic; Een Rolls Royce is toch een oude mannen bak en in deze auto láát je jezelf rijden....... Neem jij ook een chauffeur mee op je board? sorry kon het niet laten. ON topic @ Flupke,ga dan voor de Waroos van 7 en 11. goede kites waar je veel plezier van zult hebben.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Kijk naar je budget, de spot waar je gaat varen, gemiddelde wind die daar vaak aanwezig is, kwaliteit van een kite, de garantie van een merk, wat wil je met je kite gaan doen (old-school, puur wave, wake, freestyle of van alles) Op dit moment gaat idd iedereen zijn/haar kite aanprijzen en er zijn natuurlijk ook een hoop commercieele belangen in het spel. Verzamel gewoon veel informatie en maak een selectie. Een kite is erg persoonlijk en wat voor de een wel werkt zal voor de andere misschien niet werken. Voorbeeld.. Ik hou persoonlijk van een kite met een beetje bardruk en ben daarom niet gecharmeerd van bepaalde kites maar iemand anders vind het weer helemaal het einde.. TESTEN DUS
|
|
|
LF Ruud
Logs: 0 | 35 uur
|
MINI-ME echt TOP uitgelegt,kon niet beter Kijk naar je budget, de spot waar je gaat varen, gemiddelde wind die daar vaak aanwezig is, kwaliteit van een kite, de garantie van een merk, wat wil je met je kite gaan doen (old-school, puur wave, wake, freestyle of van alles) Op dit moment gaat idd iedereen zijn/haar kite aanprijzen en er zijn natuurlijk ook een hoop commercieele belangen in het spel. Verzamel gewoon veel informatie en maak een selectie. Een kite is erg persoonlijk en wat voor de een wel werkt zal voor de andere misschien niet werken. Voorbeeld.. Ik hou persoonlijk van een kite met een beetje bardruk en ben daarom niet gecharmeerd van bepaalde kites maar iemand anders vind het weer helemaal het einde.. TESTEN DUS
|
|
|
Flupke
|
Hallo, Tja twijfelen zal ik wat blijven doen. Dus een berekend gokje doen en wat testen. Heb nu nog enkel mijn 10m² CO2 dus snik snik….Te weinig om om de winter normaal door te komen Nu eventjes wat de informatie laten bezinken. Is wat te veel om snel te beslissen. Of setje nano 12 en 6 of wat waroo’s 7 en 11, kan nog altijd iets anders worden. Van best leest je wel wat negatiefs, maar is normaal, bij de meest verkochte mss wel Zou is moeten netto prijzen weten en ook is opzoeken wat de bardruk is en stuursnelheid. Wat ik specifiek wil doen is nog moeilijk te zeggen gezien ik in een beginners stadium ben. Vaar plaats is 80% Belgische kust. Cabrinha koop ik al zeker niet, mijn nitro 14 vind ik wat te traag, een echte Rolls Royce Hoe zit het eigenlijk met de bardruk van bvb een nano t.o.v. waroo? Nog wat testverslagen lezen. Nano is nog niet zo bekend en ook heb ik nog niet het verschil kunnen vinden van verleden en dit jaar. Zal dus eventueel testen worden. M.v.g, Ce.
|
|
|
Geronimo79
|
Zoals gezegd zodra de nano uit is krijg ik em opgestuurd. misschien kan je eens testen. Nano 09 is een totaal andere kite als de 08 versies.
Eclipse heeft een hele goede garantie, daar kunnen weinig andere merken tegen op. en kwalitatief gezien kites zij erg sterk. Eclipse nederland is idd weinig nog van te merken, maar internationaal is eclipse hard aan de weg aan het timmeren. en is echt geen kleintje meer.
|
|
|
Morres
|
Ik zou toch wel voor een merk gaan waar je in de winkel wat kan kopen als het kapot is, iets met continuiteit
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
FLUPKE.. je meot je horizon zien te verbreden door google te gebruiken. Er is onwijs veel info, reviews enz te vinden op het web. Voordat ik mijn 1ste kite kocht was ik op ongeveer 10 verschillende forums actief. Ik vaar vanaf het begin met Eclipse kites en kan je vertellen dat Eclipse idd geen klein merk is en de beste garatie bied die er op dit moment denkbaar is. Maar nogmaals.... zelf testen is het beste Op www.kiteforum.com is ook veel info te vinden en er zijn ook onwijs veel magazines online die reviews hebben geschreven. Zie hier een overzicht van een aantal magazines: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,32259.0.htmlOok in dit magazine worden veel kites getest: (Best en eclipse kites) http://www.kiteworldmag.com/2008-kite-tests/Veel lees plezier maar nogmaals. Testen is weten
|
|
|
WaZuP
|
Over het zelf oplaten en zelf landen kan ik vrij simpel in zijn:
Als er niemand is die je kite kan starten is er dan wel iemand die je in de gaten houd als je eventueel in problemen verzeilt raakt??
Klinkt stom, Kiten was van oorsprong een sport waar je minimaal 3!!! man voor nodig had om alleen de kite al op te laten, schaam je niet en vraag medekiters gewoon om je kite op te laten en te landen. Di is echt een veel veiligere optie en gewoonte.
Er zijn truucjes en systemen om nagenoeg alle tube's (c en bow) te starten en te landen maar daar zit tog altijd ent een grotere riscofactor aan vast dan een kiter ff te laten helpen en nogmaals 98% van de kiters varen waar mede kiters /vrienden varen dit moet op zich al genoeg zeggen. Lijkt me niks te verdrnken en je familie weet nog geen eens wat er gebeurd is.
|
|
|