Strand Oostvoorne video ivm markering kitezone

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
December 09, 2008, 23:38:57
edit2Rapporteer  
Het strand van Oostvoorne is één van de beste en veiligste kitesurf - spots in West Europa. Onlangs zijn er grote palen geplaatst om de kitesurf zone te markering. Deze palen zijn erg gevaarlijk. De kitesurf gemeenschap is ernstig bezorgd over de situatie.

http://www.vimeo.com/2477582

Korte video ter verduidelijking van het standpunt van de kite gemeenschap.

Rider: Ons aller admin Lauw (de naam doet hogere temperaturen vermoeden maar we boekten 2°C op de thermometer)
Edit: El Rudo
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #1 December 10, 2008, 00:38:20
edit2Rapporteer  
Met sappig commentaar, of is het je gelukt serieus te zijn.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #2 December 10, 2008, 00:48:45
edit2Rapporteer  
Met sappig commentaar, of is het je gelukt serieus te zijn.
mij wel maar f$%^&*ck$%^&*ing youtube wil niet zo. duurt dat altijd uren voordat die film te zien is?
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #3 December 10, 2008, 00:51:04
edit2Rapporteer  
Jaaa is heel raar....

Misschien is youtube omgekocht door de baas van de gemene palen?  Roll Eyes
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4 December 10, 2008, 00:51:27
edit2Rapporteer  
andere upload tent?
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #5 December 10, 2008, 00:53:45
edit2Rapporteer  
video google?

Is erg veel tegenwoordig..

iets lagere kwaliteit wil ook helpen Wink

Kunnen wij alleen minder goed al jou specs zien  Wink Smiley
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #6 December 10, 2008, 01:04:59
edit2Rapporteer  
ben aan het uppen naar dailymotion
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #7 December 10, 2008, 01:12:09
edit2Rapporteer  
Vimeo natuurlijk, dat is tegenwoordig helemaal de shit.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #8 December 10, 2008, 07:17:51
edit2Rapporteer  
petje af rudo en Laurens! mooi gedaan. zal zeker bijdragen voor de NKV.
ik had mijn foto toestel ook bij me maar de condities waar niet goed meer voor goede foto's, water was te laag
maar dit is perfect.  ThumpsUp
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #9 December 10, 2008, 10:17:49
edit2Rapporteer  
Netjes! Mooi gedaan, en eindelijk eens Laurens op film vast gelegd!
Youtube duurt meestal niet heel lang, minder dan een uur volgens mij...
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #10 December 10, 2008, 10:27:46
edit2Rapporteer  
perfecte uitleg rudo:) geeft ook mooi weer hoe bizar hoog die palen zijn, nu ging het goed, maar als het van de zomer super druk is, mensen willen elkaar passeren in de buurt van de palen....ik hou mijn hart vast..
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #11 December 10, 2008, 10:54:23
edit2Rapporteer  
Ja als je er dichtbij bent is het lastig om te keren daar, downloop kan je helemaal vergeten.
Met ZW is het echt niks.
Ik sprak nog een man die in een bekend blauw nep jeepje rondreed om vogeltjes te tellen, even een praatje gemaakt (vorig jaar had 'ie over m'n lijnen gereden)
Hij vond dat wij daar niet mochten kiten. Ik uitleggen over de weg vaar zone en zo, ik wees 'm er op dat m'n kite vlak over een hele bos strandlopertjes was gevlogen, en dat ze rustig bleven zitten. Nou die man had er ook wel eens 10.000 op zien vliegen. Ik zeg nee hoor dat waren er 12.000. Ik legde uit dat die palen erg gevaarlijk zijn, en dat een aanvaring tot zware verwonding kan leiden. Zegt ie "nou dan kan je wel zeggen dat het helpt". Ik zeg "Ja als je gek bent. Maar zo moeten we het gesprek denk ik niet voeren meneer"... Ja hij had haast want hij moest nog zoveel vogels tellen. Hij rijd weg en komt vervolgens vast te zitten in het zand. Wat een vreemde kerel zeg.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #12 December 10, 2008, 11:06:37
edit2Rapporteer  
was het drijfzand?  Joepie
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #13 December 10, 2008, 11:08:13
edit2Rapporteer  
fantatisch verhaal rudo, die man bleek inderdaad gek te zijn. Ik zag hem gister in de wachtkamer bij het RIAGG zitten..
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #14 December 10, 2008, 11:10:13
edit2Rapporteer  
fantatisch verhaal rudo, die man bleek inderdaad gek te zijn. Ik zag hem gister in de wachtkamer bij het RIAGG zitten..
mmm en wat deed jij daar?

was het drijfzand?  Joepie

kweenie, jij of Joe of Mau of iemand vertelde dat...

Eigenlijk vreemd, als je zo van de natuur houd dat je dan met een autotje rond gaat rijden om vogels te tellen... wous.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15 December 10, 2008, 14:14:01
edit2Rapporteer  
A. Ik zie geen filmpje Huh

B. Zit die vogelfascist nog vast in het zand? Maar hopen op hoog water, dat schijnt ook te helpen tegen dat ongedierte Tongue
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #16 December 10, 2008, 14:33:25
edit2Rapporteer  
h ttp://vimeo.com/2477582?pg=embed&sec=2477582
even de spatie tussen h en ttp weghalen

Ik weet niet of het een facist is maar ik vond 'm maar raar praten.
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #17 December 10, 2008, 15:14:38
edit2Rapporteer  
Lauw en Rudo, bedankt voor je inzet, maakt de sitautie erg duidelijk en vormt een uitstekende basis voor een goede discussie met de belanghebbenden. Dit is een mooi stukje munitie en zal de druk op de verantwoordelijken aardig ophogen, mocht er tzt iets ernstigs gebeuren.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #18 December 10, 2008, 16:12:51
edit2Rapporteer  
Ik weet niet of het een facist is maar ik vond 'm maar raar praten.

Al ver voor het Palenpact heb ik getracht op enig niveau met zo'n idioot te praten => VogelFascist!

Top filmpje overigens! ThumpsUp

KappuhH edit: afbeelding lijkt me niet bevorderend voor deze situatie dus ff weggehaald...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #19 December 10, 2008, 16:16:29
edit2Rapporteer  
Alleen "...de afbakening moet worden aangepast...." moet worden:

"De afbakening moet worden verwijdert, evenals alle andere recreatiebeperkende maatregelen."

Palen of boeien, dat gebied is uberhaupt van de lente en zomer niet te handhaven met alle beginners, maar vooral als alle kitescholen weer van start gaan.

Ik voorspel: een megazootje en veel trammalant in het nieuwe jaar Undecided ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #20 December 10, 2008, 16:37:34
edit2Rapporteer  
Ik weet niet of het een facist is maar ik vond 'm maar raar praten.

Al ver voor het Palenpact heb ik getracht op enig niveau met zo'n idioot te praten => VogelFascist!

Top filmpje overigens! ThumpsUp

Michiel: GET A LIFE! (or make one schater)
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #21 December 10, 2008, 20:54:50
edit2Rapporteer  
Dit is voor het eerst dat ik de palen zie. Ik dacht dat er een aan één gesloten rij met palen stond? Ik begrijp nu ook waarom ze, ze niet weghalen...sommige niet kitende mensen hebben totaal geen inzicht om de gevaren van een paar paaltjes in de zien. Je moet die gasten zelf gewoon een lekker daar in vlak bij die paaltjes een les geven. Dan kunnen ze het werkelijk zelf ervaren hoe gevaarlijk die f*ck paaltjes zijn! En als de ervaring hard genoeg is dan is het 2x bonus.  schater
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #22 December 10, 2008, 23:16:38
edit2Rapporteer  
...sommige niet kitende mensen hebben totaal geen inzicht om de gevaren van een paar paaltjes in de zien. Je moet die gasten zelf gewoon een lekker daar in vlak bij die paaltjes een les geven.

Gezien dat daar al 10 jaar gekitesurft wordt, en die vogelwatchers daar ook net zo lang komen kan ik me juist niet voorstellen dat ze het niet snappen. Ik denk eerlijk gezegd aan een vorm van opzet waarbij ze d.m.v. steeds verder gaande belemmeringen ons gewoon weg willen jagen. En dat geeft mij hoop: Makkelijk is nl. een direct recreatieverbod instellen daar.....blijkbaar kunnen ze dat niet?

Die palen zijn een bedreiging, maar werkelijk onze spot wordt zeer bedreigd.

Al vervangen ze die palen voor iets 'veiligers', volgend seizoen liggen ze nog dichter bij elkaar...
JO'Neill

Berichten: 538
Antwoord #23 December 11, 2008, 02:24:06
edit2Rapporteer  
fantatisch verhaal rudo, die man bleek inderdaad gek te zijn. Ik zag hem gister in de wachtkamer bij het RIAGG zitten..
mmm en wat deed jij daar?

was het drijfzand?  Joepie

kweenie, jij of Joe of Mau of iemand vertelde dat...

Eigenlijk vreemd, als je zo van de natuur houd dat je dan met een autotje rond gaat rijden om vogels te tellen... wous.

Hij stond met pech op de duinweg...Goed voor hem! Rare vogel..nieuwe soort voor de vogelspotters: de ikwenskitersdoodius. Te herkennen aan o.a. een telplankje, verrekijker, grijze wollen sokken, klein zwart snorretje en een fototoestel met te grote lens, verstopt in een voor andere vogels verstikkende gasuitstotend terreinrovertje.
Men denkt dat de soort op uitsterven staat...maar zolang er kiters zijn, waar ook vogels zijn, zijn ze er!
Wees gewaarschuwd!!!...deze soort heeft last van chronische gestoordheid..ofwel.. tot alles in staat!!
Pathologische leugenaars ontbreken er ook niet aan...vraag me af hoe hij 10.000 door kite verjaagde vogels heeft kunnen tellen...waar waren die vogels dan heengevlucht?? Braaf in een rijtje weggevlogen voor zn neus...of waren ze nu toch teruggevlogen...of waren ze helemaal niet weggevlogen...waren het er wel 10.000..of toch 12.000 of misschien maar 100?? Heee...waarom vlogen ze eigenlijk ook alweer weg?!?!


seB

Berichten: 74
Antwoord #24 December 11, 2008, 09:41:44
edit2Rapporteer  
Geef ze gewoon op een dag met een knoopje of 25 een 14m2 in hun handen en laat ze maar stukje slepen over het strand.. weten ze gelijk hoeveel controle je hebt als je overpowered bent Smiley

..en ach wat is het ergste wat er kan gebeuren, dat ze op een paal knallen? Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.