maatwerk

Wimt

Berichten: 2498
December 20, 2008, 22:16:06
edit2Rapporteer  
Dit gaat over het afgekloven onderwerp; via internet of Duitsland kopen, of toch Nederlandse service, of, zo in dit geval (een beetje chauvisme van mij), Friese service (met hoofdletter, dat wel).

Maar, al is dit een afgekloven onderwerp, ik maak er altijd wel iets leuks van, dus lees gerust verder.
Ik ga overigens geen reclame maken, dus noem ik straks geen shop of merk.

Ik was vandaag a.h. kiten in Workum. Het was weer niet het weer dat men had voorspeld werd (dat voorspellen betreft alleen het gebied dromenland de laatste tijd), maar de wind was wel mooi gelijkmatig.
En bijna 30 kiters, da`s toch wel Fries stoer, bij deze temperaturen.

Maar, mijn 4 jaar oude trapeze brak, na nog vele eerdere reaparties (ik gooi niet graag IETS weg, ik gooi nog liever een vriendin weg Grin). Dus, maar naar de shop.
Ik wilde wat 2de hands, of overjarigs. Een niet kitende 12-jarige en aardige jongen, wilde mij alvast wel helpen, en ik dacht dat hij dat wel goed deed. En met mijn 5 jaar ervaring, moest de keuze maken toch niet zo moeilijk zijn.   Dacht ik.
Dus, telkens kwam ik met een keuze, die door bodybuilder Jan (112 kg spieren), ondanks mijn serieuze, maar toch geringe tegenwerpingen (wat doet 73 tegen 112 kg Tongue), werd afgewezen.
En terecht, hij zag het altijd helderder, kite ook al 10 jaar, en is testrijder van diverse merken, waarover ik over een jaar wel eens een advies wil.
Ja, zo`n sportman in hart en nieren, heeft toch daarmee een bepaalde kwaliteits-mentaliteit. Want, ondanks het feit, dat het maar om een stomme trapeze ging, en gezien het feit dat ik , zoals hij wist, in Maastricht woon, en dus niet een potentiele klant ben voor Sneek, zetten hij zijn volle 112 kg spieren in, om mijn fragiele lchaam te mangelen, om de fuctionaliteit van die trapeze testen.
Ik kon in de shop de trapeze testen door aan een touw te hangen, maar dat vond ie niet genoeg, en begon nog extra aan dat touw te hangen, trok het touw omhoog, met mij daaraan bengelend, trok naar links en rechts, om de bewegingsrijheid te testen, en dat allemaal in die mate, dat ie er zelf al bijna moe van werd.

Kortom; dit was de oude kwaliteitsservice, die je via internet nooit zult voelen. Scheelt natuurlijk wel een gemangeld lichaam Grin.       

 
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #1 December 20, 2008, 23:20:19
edit2Rapporteer  
hahaha ja de desbetreffende shop is idd niet een van de beroersten.. toch best overtuigend zo'n 112KG spierbonk..
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 December 21, 2008, 03:39:17
edit2Rapporteer  
hahah jan is master ja! dikke ouwehoer altijd, en altijd gezellig en vakkundig Smiley
naja

Berichten: 355
Antwoord #3 December 21, 2008, 11:23:58
edit2Rapporteer  
Mooi verhaal. schater
Mees..

Berichten: 156
Antwoord #4 December 21, 2008, 13:08:26
edit2Rapporteer  
Ja idd, zo hoort het!
onzin

Berichten: 451
Antwoord #5 December 21, 2008, 13:34:08
edit2Rapporteer  
wimt je bent er weer miste je verhalen al een beetje

vind het eigenlijk wel grappig dat het jou altijd moet overkomen
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #6 December 21, 2008, 18:08:54
edit2Rapporteer  
leuk om te lezen maar watvoor 1 heb je nu gekocht?
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #7 December 21, 2008, 21:40:44
edit2Rapporteer  
Wim,...Oostvoorne was vandaag (zondag) ....SUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUper.
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #8 December 22, 2008, 18:43:55
edit2Rapporteer  
die wimt krijg het voorelkaar.. toppers he die noorderlingen.
watvoor trapeze heb je nu >?
Jelke Jan

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #9 December 23, 2008, 01:23:19
edit2Rapporteer  
Bij deze wil ik even zeggen dat die leuke/aardige/knappe 12 jarige jongen toch wel heel echt 16 jaar is.....

haha
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #10 December 23, 2008, 18:47:08
edit2Rapporteer  
Valt weer mee dat ie je niet heeft laten hangen  schater hup omhoog met Wimt touw in de

knoop en tegen sluitingstijd weer naar beneden laten  Joepie

Maar wat het je nu gekocht  Huh
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #11 December 23, 2008, 18:49:54
edit2Rapporteer  
Bij deze wil ik even zeggen dat die leuke/aardige/knappe 12 jarige jongen toch wel heel echt 16 jaar is.....

haha
Oeh, dat maakt het legaal.. Grin loser
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #12 December 24, 2008, 20:30:27
edit2Rapporteer  
Ja, bijnaam; de beul van het Noorden, was erg opdringerig, om die trapeze te verkopen; hij zou anders mijn familie tot de 6 de graad uitroeien, de schoonfamilie tot de 2de graad.

Maar, als ie niet pastte, kon ik `m altijd nog ruilen.

Staat ie me natuurlijk met een bijl op te wachten. Daar wacht ik niet op. Het ding past dus voor geen meter, maar met wat ijzerdraad, kom je een heel eind, veiliger dan terug naar de shop.
En, ik moest clandizie aanleveren, anders zou alles wat nog naar mij zou rieken, door hem bespoten worden met het al 10tallen jaren illegale DDT.

Ach ja, later als ik weer daar op de koffie kom, dan lachen we er samen weer smakelijk om, en dan zegt Jan, op mijn door DDT kromgetrokken rug tappend; weet je nog Wim, voor die trapeze, toen je nog al je armen en benen had!

De shop was, beginnenend met de letter I, en en daaraan vast schrijf je dan nog; Ntersurf. Je spreekt het uit als INTERSURF. Met de klemtoon op INTERSURF. Voor alle duidelijkheid. Voor een eventueel opsporingsbericht.

Merk zal ik dus niet benoemen, maar ik heb nu een gouden (krom) ruggetje.
 
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #13 December 24, 2008, 20:55:39
edit2Rapporteer  
klinkt als een winkel die gratis kites uitdeelt... nooit heen gaan dus Grin
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #14 December 24, 2008, 21:21:43
edit2Rapporteer  
Ja, Jan is toch wel braaf. Belde me net, dat ie spijt had, en als boetedoening, een voetreis naar Hawai zou maken, daar de voeten van Naish zou kussen, 10 Wees-Ge-Groetjes zou zeggen, en dan weer terug met die loden bal aan zijn voeten. Toen ik daarom moest lachen, draaide ie bijna door. Ik coorrigeerde mezelf meteen, en zei, dat ie bij Naish ook 5 Onze-Vaders moest opzeggen.
Toen was het goed. Bezorgd om zijn aardrijkskundige kennis, zei ik hem nog wel, dat ie toch wel een kano moest meenemen, oceanen kunnen diep zijn. En of ie, om minder last te hebben van het tellen van de voorraad aan het einde van het jaar, of ie de restvoorraad aan mij wilde geven, murmelde ik.
Zou ie doen, dus kortom Morres, je hebt gelijk.
Wel nummertje trekken.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.