review droogpak Gul Enforcer

KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #225 Januari 15, 2009, 14:40:52
edit2Rapporteer  
Idem dito voor mij Hanzo, waar woon je? Kunnen we misschien een x meeten...
xray

Berichten: 3688
Antwoord #226 Januari 15, 2009, 15:59:35
edit2Rapporteer  
Gisterochtend besteld, nu al binnen. Had wel de snelle/duurdere verzendoptie gekozen!
Hattori Hanzo

Berichten: 412
Antwoord #227 Januari 15, 2009, 16:17:48
edit2Rapporteer  
Idem dito voor mij Hanzo, waar woon je? Kunnen we misschien een x meeten...

Woon in Dronten.......
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #228 Januari 15, 2009, 16:53:24
edit2Rapporteer  
Gisterochtend besteld, nu al binnen. Had wel de snelle/duurdere verzendoptie gekozen!
Wow dat is mooi snel!

@ Hanzo: geef maar een PM als je weer die richting uit gaat.
denwave

Berichten: 35
Logs: 0 | 1 uur
Antwoord #229 Januari 15, 2009, 17:23:18
edit2Rapporteer  
Zijn er ook mensen die ervaringen hebben met het GILL pak???
Zit er namelijk zeer sterk over na te denken dat pak te bestellen, zeker
aangezien mijn vriendin een bevestigend ja knikte... enne je weet hoe snel dat kan veranderen Wink
Ik weet dat er latex sokken aan zitten en dit is ook wenselijk.
Wat voor nek en pols seals zitten er op, latex of neopreen.
Ben zeer benieuwd...(of er ook mensen zijn die dit pak hebben)

Gr. Den
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #230 Januari 15, 2009, 18:51:14
edit2Rapporteer  
@ Mini Me:

Mooi dat je pak goed bevalt! mocht je binnenkort een keer gaan varen laat het maar even weten... Wil ook wel een keer naar zee...

Je hebt PB.

@ El Rude. ik heb idd niet aan zand afkomstig van de ugzakkitetasunit gedacht. Ik hou er zeker rekening mee "mijn rits is mij heilig  schater "
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #231 Januari 15, 2009, 19:07:49
edit2Rapporteer  
Zijn er ook mensen die ervaringen hebben met het GILL pak???
Zit er namelijk zeer sterk over na te denken dat pak te bestellen, zeker
aangezien mijn vriendin een bevestigend ja knikte... enne je weet hoe snel dat kan veranderen Wink
Ik weet dat er latex sokken aan zitten en dit is ook wenselijk.
Wat voor nek en pols seals zitten er op, latex of neopreen.
Ben zeer benieuwd...(of er ook mensen zijn die dit pak hebben)

Gr. Den

Waarom zou je voor die veel duurdere Gill willen gaan als je een goedkopere GUL kunt kopen die speciaal voor kitesurfen ontworpen is? Zal ongetwijfeld een goed pak zijn maar meer ontworpen voor sporten als kayakken enz volgens mij.
xray

Berichten: 3688
Antwoord #232 Januari 15, 2009, 19:46:16
edit2Rapporteer  
Even de droge ervaring. Moest hem natuurlijk wel even aantrekken.
Latex manchetten om de enkels zitten echt strak, zelfs lastig om weer uit te trekken. De rits op de rug is stug en voel je wel in je beweging maar niet hinderlijk. Bewegingsvrijheid is prima, helemaal door de knietjes is makkelijker dan een wetsuit. Bijgeleverde fleece onderpak zat bij mij perfect en voelde erg warm aan. Vraagje aan de kenners, is het nog verstandig hieronder een setje thermisch ondergoed te dragen?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #233 Januari 15, 2009, 19:49:10
edit2Rapporteer  
xray, als die rubbers te stroef gaan de eerste paar keer een snufje talkpoeder er op.

doe niet teveel lagen eronder, te warm is k*dt want dan wordt je klam.
McBridges

Berichten: 365
Antwoord #234 Januari 15, 2009, 20:46:10
edit2Rapporteer  
Bijgeleverde fleece onderpak zat bij mij perfect en voelde erg warm aan. Vraagje aan de kenners, is het nog verstandig hieronder een setje thermisch ondergoed te dragen?


mmmh, kenner is teveel eer  Roll Eyes, maar ik zou er wel degelijk thermo ondergoed aandoen aangezien dit je lichaam goed droog houdt.
Zelf heb ik totafgelopen keer er thermo ondergoed, een dunne trainingsbroek en skipully er onder aan.
Afgelopen 13 januari voor het eerst tussen het thermo hemd en skipully een dry-fit hardloopshirtje gedaan wat heel goed beviel.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #235 Januari 15, 2009, 21:00:05
edit2Rapporteer  
Even de droge ervaring. Moest hem natuurlijk wel even aantrekken.
Latex manchetten om de enkels zitten echt strak, zelfs lastig om weer uit te trekken. De rits op de rug is stug en voel je wel in je beweging maar niet hinderlijk. Bewegingsvrijheid is prima, helemaal door de knietjes is makkelijker dan een wetsuit. Bijgeleverde fleece onderpak zat bij mij perfect en voelde erg warm aan. Vraagje aan de kenners, is het nog verstandig hieronder een setje thermisch ondergoed te dragen?
Ik geloof dat McBridges niet in het bezit is van dat thermopak en van daar de trainingsbroek en skipully. Als ik niet zo eigenwijs was, door mijn thermopak een maat kleiner te bestellen dan mijn pak, dan had ik nu ook de goede thermopak gehad.
Het thermopak van GUL en Typhoon heb ik wel eerder aan gehad en weet hoe warm ze zijn. 
Volgens mij is het thermopak icm een thermo shirt (Craft) voldoende.
GEEN T-shirt met katoen dragen want dat houdt het vocht vast en word je nat en dus koud.

De combo...thermo t-shirt en het thermopak is prima voor de temperaturen van 0+ C

Succes
xray

Berichten: 3688
Antwoord #236 Januari 15, 2009, 21:13:33
edit2Rapporteer  
Hmm, dat katoen niet werkt klopt als een bus. Ik heb supergoed thermisch ondergoed (X-Undergear) dat echt heerlijk zit, denk dat ik dat er onder aan trek. Liever iets te warm...
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #237 Januari 15, 2009, 21:42:57
edit2Rapporteer  
ik doe zelf lang ski ondergoed (Lidl, Hema tot en met zeeman heeft ze ook) en naar gelang de temperatuur nog 1 of 2 lagen er over. Zolang je het katoen niet op je hud draagt is het goed.
denwave

Berichten: 35
Logs: 0 | 1 uur
Antwoord #238 Januari 15, 2009, 23:42:07
edit2Rapporteer  
Citaat
Waarom zou je voor die veel duurdere Gill willen gaan als je een goedkopere GUL kunt kopen die speciaal voor kitesurfen ontworpen is? Zal ongetwijfeld een goed pak zijn maar meer ontworpen voor sporten als kayakken enz volgens mij.

Het GILL pak staat op een andere site te koop voor 279 pond, dus veel verschil zit er niet tussen, maar je hebt gelijk, waarom meer betalen... mits er goede ervaringen en voordelen zijn.
Vind de Gill qua uiterlijk wel het mooiste, mja das het minst belangrijke.
Dus ben nog steeds benieuwd naar gebruikers ervaringen.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #239 Januari 16, 2009, 08:16:05
edit2Rapporteer  
Citaat
Waarom zou je voor die veel duurdere Gill willen gaan als je een goedkopere GUL kunt kopen die speciaal voor kitesurfen ontworpen is? Zal ongetwijfeld een goed pak zijn maar meer ontworpen voor sporten als kayakken enz volgens mij.


Het GILL pak staat op een andere site te koop voor 279 pond, dus veel verschil zit er niet tussen, maar je hebt gelijk, waarom meer betalen... mits er goede ervaringen en voordelen zijn.
Vind de Gill qua uiterlijk wel het mooiste, mja das het minst belangrijke.
Dus ben nog steeds benieuwd naar gebruikers ervaringen.


Als je persee dat pak wil hebben dan moet je ff gericht googlen of ff kijken op kiteforum.com voor extra info. Ik heb dit gevonden waarschijnlijk is er nog wel meer info te vinden.
http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2352179&st=0&sk=t&sd=a&hilit=gill

My Gill full foot drysuit works great for sailing. The problem when you kite in it is the inevitable head first dump into the water that drives water into the suit. No place for the water to escape so you get water in the legs. Dosn't realy make you sink in the water but it adds mass when you get up out of the water.
xray

Berichten: 3688
Antwoord #240 Januari 17, 2009, 18:29:42
edit2Rapporteer  
Zo, de mijne heeft zijn vuurdoop gehad. De Ooster was het toneel en samen met twee vrienden waren we de spelers. Conclusie.....

DIT HAD IK VEEL EERDER MOETEN DOEN!!

Uiteinde van de mouwen en enkels van het fleece-onderpak waren heel licht vochtig maar pas toen ik het pak uittrok, kon ik dat na nadere inspectie pas voelen. Voor de rest echt gewoon heerlijk warm gehad. Ik had al goede schoentjes en handschoentjes en vond het echt opmerkelijk hoe lekker warm alles bleef. 3 uur non stop gevaren! De energie was op anders hadden we nu nog op het water gestaan. Het is wel vreemd om in het water te liggen en de koude om je heen te voelen maar het zelf lekker droog en warm te hebben.

Er zullen nog meerdere sessie volgen, zeker als de wind zo goed is als vandaag!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #241 Januari 17, 2009, 19:37:07
edit2Rapporteer  
Top xray! mss de mouwen en pijpen een beetje opstropen, je mag ze niet voelen onder het latex.
Was idd weer heerlijk vandaag, het is af en toe een beetje lullig ten overstaan van die blauwbekkende klappertandende onverstaanbare rillende wetsuit bikkels.
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #242 Januari 17, 2009, 20:07:25
edit2Rapporteer  
Ik heb vandaag ook voor het eerst met mijn Mystic droogpak gevaren ,en heb ondanks dat het (in het begin) regende en slechts 5-6 graden was ,het geen moment koud gehad ..
ik heb dan geen orgineel Fleece-onderpak ,maar heb bij de Aldi een setje thermo ondergoed gekocht (4.50,-) met daar overheen een trainings broek en een sweeter .
Na een sessie van zo,n kleine 2 uur was alleen de onderkant van mijn pijpen en de onderkant van mijn armen een beetje vochtig ..
een droogpak is echt een aanrader voor de Diehards die in de winter door kiten.. ThumpsUp
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #243 Januari 17, 2009, 21:43:59
edit2Rapporteer  
Vandaag ook voor het eerst met mn Gul Enforcer gevaren. Heerlijk warm, tot ik na een paar minuten bodydraggen er achter kwam dat ik water in mn mouwen had. De fleece was tot mn elleboog aan de onderkant nat. Geen idee hoe het komt, misschien lucht in mn pak gehad dat er met het bodydraggen uitgedrukt werd en er op die manier water bijin kon. Even afwachten tot de volgende sessie...
xray

Berichten: 3688
Antwoord #244 Januari 17, 2009, 21:57:08
edit2Rapporteer  
Lucht er wel uithalen inderdaad. Ik heb weinig hoeven draggen dus kan er weinig over zeggen...
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #245 Januari 17, 2009, 22:46:50
edit2Rapporteer  
whaha ik heb wel het een en ander in het water gelegen voor R&D, en ik heb een klein gaatje in mn pak, precies bij het zitvlak. Iedere keer in het water voel je dan een klein puntje van kou dat langzaam in diameter toeneemt. resultaat: een natte plek op mn kont. Thuis even plakken en klaar. Het kan de pret niet drukken, toch een top sessie gehad en niet koud geweest.

@ Kappuh: Als je echt water in je mouw hebt zit er iets niet goed bij je seal, of er zit stof onder of er is iets anders. mms dit: http://www.consumer.philips.com/consumer/nl/nl/consumer/cc/_categoryid_FEMALE_DEPILATION_CA_NL_CONSUMER?origin=SEA&s_kwcid=epilady|2455084864
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #246 Januari 17, 2009, 22:53:33
edit2Rapporteer  
Vandaag 2de sessie met mijn pak gehad... Helemaal te gek.  InLove
Hebben van 12.30 uur t/m 17.15uur op het strand gestaan en in het water gelegen maar geen seconde koud gehad.
Heb het thermopak tot halverwegen mijn scheenbeen en onderarm opgestroopt en de latex seal een paar centimeters boven mijn knokkels gedaan.

Heb ook meerdere keren moeten bodydragen ivm RUK wind....

Resultaat: klein beetje vochtig gevoel bij de boord van de mouw van het thermopak.
xray

Berichten: 3688
Antwoord #247 Januari 17, 2009, 23:07:40
edit2Rapporteer  
RUK wind? Wij niet hoor!
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #248 Januari 17, 2009, 23:19:54
edit2Rapporteer  
HJ,
Bij RUK winden moet je op je rug gaan liggen


sorry flauw
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #249 Januari 17, 2009, 23:22:09
edit2Rapporteer  
HJ,
Bij RUK winden moet je op je rug gaan liggen


sorry flauw

Maar in dat geval werkt een drysuite in mijn nadeel  Roll Eyes
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.