review droogpak Gul Enforcer

flupje

Antwoord #1275 April 02, 2010, 17:50:59
edit2Rapporteer  
Ik heb mijn Gul Enforcer vandaag binnen gekregen. Ben niet echt een kou kleum maar met een dikke wetsuit hield ik het vorig jaar ook maar 2 uurtjes uit wanneer het rond de 10 graden is.

Ik heb een maat L besteld en ben zelf 1.85. Dit is mijn 1e drysuit en je draagt eronder ook thermo ondergoed maar hij voelt een beetje "baggy". Is dit normaaal ? Als ik rechtop sta heb ik een bochel op mijn rug waar de rits zit Arm lengte is prima.

Rits gaat lastig dicht maar met een beetje bijenwax moet dit beter gaan als ik het zo lees.
martimor

Antwoord #1276 April 02, 2010, 18:29:52
edit2Rapporteer  
bij mij zit hij ook zeer ruim, maar als je maar zorgt dat je je seals van je polsen/enkels wat verder omhoog trekt, en daarna nog ff een paar keer goed klein maken/hurken, en je nekseal een beetje openen, dan verdwijnt de lucht, en gaat ie een beetje vacuum trekken. dan moet alles eigenlijk goed gaan.
idd bijenwax, heb zelf zo`n waxstick met het pak mee besteldt.
en voor je pols, enkel en nek seals zou ik ff naar de drogist gaan voor parfumvrije talcpoeder. dit zorgt ervoor dat ze niet uitdrogen, maar je glijd er ook makkelijker in.

kom net zelf van het water af, heerlijk warm in mijn droogpak, zonder cap.
succes,
TjeerdSJ

Antwoord #1277 April 02, 2010, 18:58:27
edit2Rapporteer  
Bijenwax is geloof ik niet te vinden in nederland, sommige mensen zeggen kaarsvet. Maar hoe moet je dit dan gebruiken? Gewoon met een kaars langs een gesloten rits harsen? Of als hij open is?
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #1278 April 02, 2010, 19:49:29
edit2Rapporteer  
Tjeerd: open of gesloten maakt niet zoveel uit. Gesloten is iets makkelijker. Bijenwas is o.a. te koop bij de duikwinkel in scharendijke (Zeeland,vlakbij Brouwersdam) Waarschijnlijk ook bij andere duikshops. (mss. een webshop?) Kaars erlangs kan ook.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1279 April 03, 2010, 11:40:38
edit2Rapporteer  
Naast Eurofun Oostvoorne zit een duiksportzaak in hetzelfde pand

Overigens kan deze maand de Gul wel weer de kast in/naar zolder
Morres

Antwoord #1280 April 03, 2010, 19:00:04
edit2Rapporteer  
bijenwax kan je vinden bij de praxis Smiley bij meubelwas/verf
Janus

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1281 April 03, 2010, 21:44:14
edit2Rapporteer  
Bijenwax is geloof ik niet te vinden in nederland, sommige mensen zeggen kaarsvet. Maar hoe moet je dit dan gebruiken? Gewoon met een kaars langs een gesloten rits harsen? Of als hij open is?

Ik gebruik een speciale stick voor droogpak ritsen (maar dat lijkt verdacht veel op een stuk kaarsvet....)

Rits wax je als die open is, zowel de grote tanden aan de buitenkant als de kleine tanden aan de binnenkant.
haast - te - recht

Antwoord #1282 April 03, 2010, 22:22:27
edit2Rapporteer  
goed pak kopen 5-3 en therm shirt er onder en je vaart de hele winte door.
wel cappie op  .
Morres

Antwoord #1283 April 03, 2010, 22:35:52
edit2Rapporteer  
doe ik ook ,maar moeten die gasten toch zelf weten. in uberkoud weer vaar ik niet meer
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #1284 April 03, 2010, 22:48:48
edit2Rapporteer  
en wij wel.......
stefanatix
Gast
Antwoord #1285 April 03, 2010, 23:06:49
edit2Rapporteer  
Zondag had ik ff pech de rits van mij astro kreeg ik niet meer open . Cry
moest veel kracht zetten, heb hem  gesloopt .
Ik Maak de rits altijd schoon met een borstel en water en doe er wax op na elke sessie.
Ik heb een mail gestuurd naar wetsuit outlet en kreeg later een mail terug van Gul uk .
Ik moet hem terug sturen en ze gaan kijken of het een garantie geval is .
Ik hou jullie op de hoogte

Michiel.
Moderator

Antwoord #1286 April 04, 2010, 10:43:04
edit2Rapporteer  
goed pak kopen 5-3 en therm shirt er onder en je vaart de hele winte door.
wel cappie op  .

Dit is al tig keer in deze post teruggekomen. Had dat eerst gelezen voordat je deze bijdrage levert Roll Eyes

Zondag had ik ff pech de rits van mij astro kreeg ik niet meer open . Cry
moest veel kracht zetten, heb hem  gesloopt .

Balen man! ThumpDown ThumpDown ThumpDown
Wat is er precies kapot gescheurd? Ik neem aan de rits is nog heel, maar je pak zelf is uitgescheurd om de rits heen?
stefanatix
Gast
Antwoord #1287 April 04, 2010, 11:22:22
edit2Rapporteer  
De rits zelf is kapot 4 tanden aan de binnenkant staan beetje schreef .
Ik heb het zelf geprobeerd om het weer goed te krijgen ,maar de rits sluit niet lekker/goed  meer .
Michiel.
Moderator

Antwoord #1288 April 04, 2010, 15:54:10
edit2Rapporteer  
Hmm, hopelijk zijn ze coulant daar in de UK.
Bizar verhaal. Heb jaren met droogpak gezeild, nog nooit zoiets tegen gekomen. Maar wie weet is het gewoon een productiefout
Morres

Antwoord #1289 April 04, 2010, 15:55:48
edit2Rapporteer  
en wij wel.......
Ja, ik deed het ook, gewoon in 5/3(ja discussie is al geweest, ik opende m niet opnieuw. ik probeerde met mn reactie gewoon m de mond te snoeren Wink

Mijn punt was meer dat i ker in knetterkoud weer geen lol meer aan beleef. vroegah nog wel,toen gewoon heen en weer varen nog leuk was. nu trekt ik het niet meer en mn knieën vinden het niet leuk
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #1290 April 04, 2010, 18:10:35
edit2Rapporteer  
Morres met een droogpak hoef je in koud water niet enkel heen en weer te varen maar kan je alles doen zoals in de zomer. Dit omdat bij een crash het niet zo koud is als in een 5/3. Maar zoals Michiel zegt is die discussie al geweest.
spruce

Antwoord #1291 April 07, 2010, 15:52:50
edit2Rapporteer  
Heren, welke maat Gul is perfect voor 1.86m lengte?
PieNO

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #1292 April 07, 2010, 16:02:51
edit2Rapporteer  
ik ben 181 en heb de L.
Hij is een ietsie pietsie te groot  maar is niet hinderlijk. ik zou zeker voor een L  gaan
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #1293 April 07, 2010, 16:17:11
edit2Rapporteer  
Spruce, ik zou een mailtje sturen naar Wetsuitoutlet met je waist en chest maat. Zij brengen vervolgens advies uit. Volgens de matentabel die hieronder staat zou jij een Adult  L moeten hebben inderdaad. Let wel op, een te kleine maat kan problemen opleveren op lange duur (seals rekken op). Ik ben ongeveer 1m73 en heb de Adult S dus Taco je had met de M precies goed gezeten Wink

Overigens kan je altijd de L bestellen en terugsturen indien nodig. Maar wacht tot de 2011 pakken er zijn. Koop dan een nieuwe of de 2010 in opruiming. Het is nu toch niet zo koud meer. (Gisteren op de  Kaloot met 5/3 zonder schoentje/handschoenen.

stefanatix
Gast
Antwoord #1294 April 22, 2010, 17:27:56
edit2Rapporteer  
De service van GUL is ook helemaal top
Ik had laatst n probleem met de rits van de Astro.
Droogpak moest ik opsturen naar Gul in de UK .
Vandaag via UPS pakketje binnen gekregen maak hem open zit er nieuw droogpak in  Joepie

ff nog een tip maak regelmatig met een tandenborstel de rits schoon ,
En als de rits vastloopt tijdens het sluiten niet verder trekken ,anders sloop je de rits.
doe de rits weer omhoog ,maak de rits goed schoon en probeer de rits weer rustig te sluiten.
De wax is ook belangrijk ,beter vaker een beetje dan heel veel ,en wax ook de binnenkant van de rits !
De onderkant  van de rits is ook heel belangrijk die moet na de wax extra met siliconenspray ingespoten worden!!!  (wist ik ook niet)

PieNO

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #1295 April 22, 2010, 17:36:43
edit2Rapporteer  
@reflex.

Ja ik wou ook eerst een M nemen maar heb van Brackenwood effe de M gepast en die vond ik net te klein. Als ik mijn armen ging strekken dan had ik niet echt een fijn gevoel ( misschien wel te lange armen) En ik vond de nekseal iets te strak zitten ( misschien ook wel een te dikke nek) Die L is wel iets te groot maar niet hinderlijk. Ben er zeer content mee. Had dat ding 10 jaar eerder moeten kopen. See you @ Fehmarn 6 mei. Hopen dat we veel woei mogen hebben.
KappuhH

Antwoord #1296 April 22, 2010, 21:33:43
edit2Rapporteer  
Vorige week vrijdag trouwens iemand beetje les gegeven met dit pak aan. 3uur lang in het water gestaan/gelopen. Op het eind had ik gewoon water onderin bij mn seals staan, was echt drijfnat. Hoe het precies kan weet ik niet. Hoop dat het kwam dat ik in het water stond en dat door de constante druk er steeds een beetje water bij mn seals langs geduwd werd. Daar heb met normaal varen natuurlijk geen last van...
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #1297 April 22, 2010, 21:40:48
edit2Rapporteer  
Zorg dat je enkelseals BOVEN je enkel zitten, en niet dubbelgevouwen of zo. Daar sluiten ze je been netjes af. Op of onder je enkel blijft er vaak een beetje ruimte waar water door kan. Verder altijd sokken of schoentjes eroverheen, dan zou je geen problemen mogen hebben.
Michiel.
Moderator

Antwoord #1298 April 22, 2010, 22:09:42
edit2Rapporteer  
Heb een aantal weken geleden ook tot middeldiep een uur in het water gestaan, geen druppel binnengekomen.

Wel merk ik dat je met "hoofd of arm eerst" crashes wel een beetje water naar binnenkrijgt zolang je geen cap met kraag en handschoenen draagt.

Ik draag het pak nu nog, terwijl je makkelijk weer met rubber aan het water op kunt. Het is zo comfortabel (maar begint wel een beetje te stinken Grin loser)
GetHigh

Antwoord #1299 April 23, 2010, 11:12:38
edit2Rapporteer  
Heb sinds december de gul force (zelfde als enforcer alleen met schoentjes) pak bevalt goed tot op zeker hoogte. Het is echt lekker warm en ook  comfortabel en makkelijk aan en uittrekken, maar heb het nog niet gepresteerd om er droog uit te komen. Terwijl ik hem goed ontlucht. Waarschijnlijk crash ik te vaak waardoor er toch water via de nekseal naar binnen loopt. Hierdoor kan ik  net zo goed een wetsuit aan trekken want als daar water in komt word het tenminste warm. Volgens mij krijg je bij een goed wetsuit nog minder water binnen. Ik heb mijn twijfels!??
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.