Ontwikkelingen spot IJburg (Amsterdam)

NKV

Januari 28, 2009, 15:40:17
edit2Rapporteer  
Van de regiocoordinator

De gemeente Amsterdam heeft een wijziging aangevraagd met betrekking tot de stranden van de locatie IJburg. Dit kwam tijdens een bijeenkomst over de kwesties BPR ...

Lees de rest hier

Nog geen lid? Word het hier
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Januari 28, 2009, 16:04:11
edit2Rapporteer  
Logisch voor in de zomer, maar erg jammer voor de locals daar in de overige jaargetijden.
Het kan een leuke spot zijn heb ik gemerkt mits het niet te druk wordt daar
xray

Antwoord #2 Januari 28, 2009, 16:11:13
edit2Rapporteer  
Even het hele stuk...Dan kan er hier over gediscussieerd worden

http://www.kitesurfvereniging.nl/index-artikel-560.htm

"Ontwikkelingen spot IJburg (Amsterdam)

Van de regiocoordinator

De gemeente Amsterdam heeft een wijziging aangevraagd met betrekking tot de stranden van de locatie IJburg. Dit kwam tijdens een bijeenkomst over de kwesties BPR (Binnenvaart Politie Reglement) en Natura 2000 voor het IJsselmeer en het randmerengebied ter sprake. Het komt er op neer dat bij de stranden al het waterverkeer binnen 75 meter wordt verboden teneinde de veiligheid van badgasten te waarborgen.

De NKV is van mening dat dit verbod in de herfst, winter en het voorjaar sterk overdreven is. Gelukkig is er hier sprake van een concept en hebben we tot 5 maart de tijd om hier bezwaar tegen aan te tekenen."

Wat mij betreft pure flauwekul zelf in de zomer. Als je kijkt waar de badgasten zitten en waar de kitesurfers dan zijn dat effectief al gescheiden zones. Het enige dat je moeten doen is de kitesurfers erop wijzen dat ze niet te dicht naar het strand moeten varen.

RH

Antwoord #3 Januari 28, 2009, 20:15:27
edit2Rapporteer  
Houdt dit nou in dat er sprake moet zijn van badgasten? Op de winddagen met de NO wind (veelal april/mei) is dat veelal toch niet het geval. Zeker niet tegen de avond wanneer de termiek toeneemt.

Begrijp ik het verder goed dat er 75 meter van het badgastengebied af moet worden gebleven? Op zich is dat op IJburg niet zo'n groot probleem, aangezien 's zomers voor kiten toch de zandhoop rond de parkeerplaatsen wordt gebruikt wat minstens 300 meter van het badgedeelte ligt.

Ik zal er iig nog wel vertoeven dit voorjaar.
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #4 Januari 28, 2009, 21:58:00
edit2Rapporteer  
Badgasten zullen idd alleen bij mooi weer aanwezig zijn.
Als deze regel erdoor komt dan is het einde oefening met kiten daar.
Of je moet de kite waterstarten op 75m afstand van de badgasten.

Graag bezwaar aantekenen tegen dit concept!
Het moet toch mogelijk zijn te regelen dat in de hersft winter en lente er gewoon gekite mag worden...
Kitepilami

Antwoord #5 Januari 28, 2009, 23:06:27
edit2Rapporteer  
Ik ben al lid van de NKV, maar wil als Amsterdammer hier ook persoonlijk bezwaar tegen aantekenen.

Weet iemand of dat kan en hoe?
HDFrank

Antwoord #6 Januari 28, 2009, 23:13:45
edit2Rapporteer  
Ten eerste al excuus voor mijn domme opmerking!

- Als het meer dan 6m/s waait zullen er weinig tot geen 'badgasten' zijn.
- Als het vol met  badgasten ligt zal het zeker geen 10 knopen waaien. Dus hebben wij daar niks te zoeken op dat moment.

Ik ben nog niet op die spot geweest, maar een start en landings zone voor je kite is dat geen mogeliijkheid?

Of een simpel systeem om te laten zien dat je als kiter op dat moment niet gewenst bent.
Vlag tonen "verbod vliegeren en kitesurfen".
Dit zal op zonnige windloze dagen zijn, de beheerder van de stranden kan dat zeer gemakkelijk verwezenlijke.

grtz Frank
Nature

Antwoord #7 Januari 28, 2009, 23:33:47
edit2Rapporteer  
Ten eerste al excuus voor mijn domme opmerking!

- Als het meer dan 6m/s waait zullen er weinig tot geen 'badgasten' zijn.
- Als het vol met  badgasten ligt zal het zeker geen 10 knopen waaien. Dus hebben wij daar niks te zoeken op dat moment.

Ik ben nog niet op die spot geweest, maar een start en landings zone voor je kite is dat geen mogeliijkheid?

Of een simpel systeem om te laten zien dat je als kiter op dat moment niet gewenst bent.
Vlag tonen "verbod vliegeren en kitesurfen".
Dit zal op zonnige windloze dagen zijn, de beheerder van de stranden kan dat zeer gemakkelijk verwezenlijke.

grtz Frank

Hahah bij 10 knopen liggen er nog genoeg mensen op het strand hoor dat is geen moer namelijk. pas vanaf eind bft 4 en dan moet t wel een aardig koude bries zijn vertrekt t meeste volk
Geronimo79

Antwoord #8 Januari 29, 2009, 01:17:40
edit2Rapporteer  
Zelfde geneuzel als Workum.. dat moest ook half lam gelegd worden voor 15 badgasten op een dag.....
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.