SAFETY - Banditos

naishdude
Gast
Antwoord #50 Juni 25, 2009, 10:05:25
edit2Rapporteer  
De chef denkt dat zijn sous chef dan niet erg pienter is, als je leest over een "death spiral" bij een dos kite...dan heb je toch niet veel meer nodig vermoed ik...

Natuurlijk wordt er dan hier vlug het antwoord van de Duitse importeur bijgezet, en wat denk je dat die gaat doen....zijn product afbreken???
Denk je nu echt dat we zo simpel van geest zijn?

De facts zijn er , goed dat er op gewezen wordt en F-one terug aan de studietafel, met een oplossing komen en kijk iedereen terug blij, is toch simpel of niet, je kan hier nog maanden liggen "l...ll...n "

Case closed voor mij, back to topic...
F

quote author=Michiel Bandit-Dos link=topic=34712.msg464722#msg464722 date=1245911151]
even verder kijken dan je neus lang is...
hier joe go: https://surfforum.oase.com/showthread.php?t=75608


Zeg chef, als je zo bijdehand bent had je gelijk een link geplaatst, aangezien de titel niet over safety gaat, maar wel halverwege de discussie erin komt Tongue

Plus er staat wat ik al hier gezegd heb:

Citaat van: Alex.Korb F-one importeur Deutschland

sorry für die späte Antwort !

War die letzte Woche unterwegs beim Kids camp und zum testen mit einigen Shops an der Ostsee.

Grundsätzlich ist es so das jeder Kite der an Leinen hängt egal ob Matte,C KIte,DELTA ,BOW etc... sich bei Verlust der Leinenspannung in den Halteleinen oder 5ten Leinen eindrehen kann !

Jetzt hat der Dos schon eine stark C förmigen Bogen, so das Leinen meist sehr gut abgleiten können bei Verlust der Leinenspannung aber irgendwann ist auch hier Feierabend und wenn der Kite eingedreht ist gibt es nur komplett auslösen wie bei allen Kites um safe zu sein

bevor jetzt wieder einige mit zentralen 5ten Leinen anfangen ...ist noch schlimmer da bei Verlust der Leinenspannung der Kite sich in die 5te einwickelt und so den Kite up to 30knt gleich total zerstört wird und ein abgleiten der leinen nach links oder rechts unmöglich ist

Oh shit Lösungen denke auch nicht gut, da wenn Kite eingedreht zuviel Fläche im Wind steht

Bin mit Raph bald auf dem 2010 F-ONE Trip und nehme gerne Ideen und Verbesserungsvorschläge mit von Euch 

Mein Vorschlag ...ein Wireless Kite ohne Leineverbindung zum Rider dann 100% safe 

Nein im Ernst, irgendwo dreht sich ein kite immer in die Leinen die an Ihm hängen ein und dafür gilt eigentlich nur nicht den Kites die Leinenspannung nehmen ..aber gilt für jeden Kite um safe zu sein !!!!

Alex

[/quote]
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #51 Juni 25, 2009, 10:22:17
edit2Rapporteer  
......
Natuurlijk wordt er dan hier vlug het antwoord van de Duitse importeur bijgezet, en wat denk je dat die gaat doen....zijn product afbreken???
Denk je nu echt dat we zo simpel van geest zijn?

De facts zijn er , goed dat er op gewezen wordt en F-one terug aan de studietafel, met een oplossing komen en kijk iedereen terug blij, is toch simpel of niet, je kan hier nog maanden liggen "l...ll...n "
.....

Natuurlijk niet. Hoeft ook niet. Het is een prima vlieger die een probleem heeft wat elke andere ( in meer of mindere mate) ook heeft.

F-one erop wijzen prima. Maar je kan er ook zelf over nadenken en evt. De fabrikant op een mogelijke oplossing wijzen.

Niets mis met hier 'maanden over l.ll.n' als dat ergens toe leidt
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #52 Juni 25, 2009, 10:43:31
edit2Rapporteer  
Jongens, het topic begint een zootje te worden met zoveel vragen:

Herstarten volledig downwind,
Het vliegen van loops na een herstart was het originele onderwerp,
Hoeveel slagen in de lijnen opdat de safety nog werkt...

edit: ff opgeschoont, naar ander topic verplaatst

@ afwashulp ozonebob: Jij reageert met een vaag bericht, terwijl even een linkje en korte uitleg veel duidelijk had gemaakt. Het topic gaat nu over het releasen van de safety met slagen in de lijn. Die spiral of death is al langer bekend. Dat wordt veroorzaakt door iets vrij logisch en behoorlijk gevaarlijks. Dom van F-one om dat in 2009 weer terug te laten keren in dezelfde vorm als in 2008. Heel dom!

Je weet niet waar je het over hebt, want de reden dat de safety niet werkt na zo'n spiral of death heeft niets te maken met om elkaar gedraaide lijnen

En met F-one heb ik weinig op, en dan druk ik mij nog heel netjes uit Angry

En laten we vooral niet vergeten dat er nog steeds kites op de markt gebracht worden zonder een goed safety systeem: neem de Waroo en Ozone bijvoorbeeld (tot 2008, 2009 kites  zijn niet meer des ozones, zou het niet weten), Evo 1 en 2 op vier lijnen....Die blijven altijd wat druk houden.
naishdude
Gast
Antwoord #53 Juni 25, 2009, 11:08:22
edit2Rapporteer  
Zo, dat was het dan weer....AMEN...O;:=))
ps ,
1) ik was niet begonnen keukentermen te gebruiken.
2) ik ken er niets van....tja het heeft geen zin dit aan te vechten bij mensen die dit van een ander beweren. :=((
3)het Topic ging over F-one en zijn kite, ik heb er geen andere merken bijgehaald.. :=)
5) F-one is een goed kite...( dan houd het misschien op met het persoonlijk aanvallen) :=)
6)AMEN O:=))
Jongens, het topic begint een zootje te worden met zoveel vragen:

Herstarten volledig downwind,
Het vliegen van loops na een herstart was het originele onderwerp,
Hoeveel slagen in de lijnen opdat de safety nog werkt...

edit: ff opgeschoont, naar ander topic verplaatst

@ afwashulp ozonebob: Jij reageert met een vaag bericht, terwijl even een linkje en korte uitleg veel duidelijk had gemaakt. Het topic gaat nu over het releasen van de safety met slagen in de lijn. Die spiral of death is al langer bekend. Dat wordt veroorzaakt door iets vrij logisch en behoorlijk gevaarlijks. Dom van F-one om dat in 2009 weer terug te laten keren in dezelfde vorm als in 2008. Heel dom!

Je weet niet waar je het over hebt, want de reden dat de safety niet werkt na zo'n spiral of death heeft niets te maken met om elkaar gedraaide lijnen

En met F-one heb ik weinig op, en dan druk ik mij nog heel netjes uit Angry

En laten we vooral niet vergeten dat er nog steeds kites op de markt gebracht worden zonder een goed safety systeem: neem de Waroo en Ozone bijvoorbeeld (tot 2008, 2009 kites  zijn niet meer des ozones, zou het niet weten), Evo 1 en 2 op vier lijnen....Die blijven altijd wat druk houden.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #54 Juni 25, 2009, 11:16:31
edit2Rapporteer  
Topic: "SAFETY-Banditdos"

En niet gevaarlijk loopen of hoe te herstarten in de branding, toch?
Ik ben niet merkgebonden, en de Banditdos heeft ook een paar fikse nadelen waaronder het probleem waardoor die Loop of Death ontstaat. Dat heb ik tijden geleden hier al aangegeven op dit forum. Zeker zulke dingen ga ik niet achter houden, ik zou wel gek zijn Tongue

Het is absoluut niet persoonlijk bedoelt tegen jou, Ozonob, maar het valt mij op dat er de laatste tijd steeds meer merken getrashed worden hier op het topic. Ik heb het ene na het andere gal over Naish uitgegooid zien worden bijvoorbeeld de afgelopen dagen, om maar een ander merk te noemen.

De werking van alle safety systemen over het algemeen is nog steeds niet heel goed, alsook het activeren wanneer de lijnen om elkaar gedraaid zitten.


Wat specifiekere opmerkingen en/of ervaringen zijn dan meer als welkom, van horen zeggen/observaties zonder persoonlijk ervaring dragen niets bij. klok/klepel verhaal.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #55 Juni 27, 2009, 09:22:53
edit2Rapporteer  
LAten we het ontopic houden. Het bashen van merken gebeurt steeds vaker en willen wij hier niet zien gebeuren. Hanglos is daar de plek voor Wink
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #56 Juni 27, 2009, 12:41:47
edit2Rapporteer  
LAten we het ontopic houden. Het bashen van merken gebeurt steeds vaker en willen wij hier niet zien gebeuren. Hanglos is daar de plek voor Wink

schater schater

Idd. worden daar alle merken gebashed zolang het maar geen SS is loser
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #57 Juni 27, 2009, 14:11:29
edit2Rapporteer  
Hanglos is de SS-SS
posty

Berichten: 2454
Antwoord #58 Juni 28, 2009, 00:44:51
edit2Rapporteer  
LAten we het ontopic houden. Het bashen van merken gebeurt steeds vaker en willen wij hier niet zien gebeuren. Hanglos is daar de plek voor Wink

nieuw hier?? dat gebeurt al jaren...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.