|
|
Geronimo79
|
Ziet er netjes uit hoor.. beetje aan de dikke kant.. maar best mooi Maaruh.. hadden die inserts dr nog niet in moeten zitten?
|
|
|
Dopperd
Geen avatar
|
Volgens mij valt het met die dikte nog wel mee...De inserts komen er morgen in en daarna pas ga ik hem lamineren. Ik heb van het schuren nog heel fijn schuursel van het hout..zou ik dat kunnen gebruiken als vulmiddel om de epoxy dikker te maken?
|
|
|
Lude
|
Waarom wil je de epoxy dikker maken? Zou wel moeten lukken denk ik.. beetje zelfde als glasvezels erdoor mengen.
|
|
|
Morres
|
ik doe dat alleen om inserts te verlijmen, wat dopperd zegt. Ik denk dat hij dat bedoeld?
|
|
|
Dopperd
Geen avatar
|
Dat is inderdaat wat ik bedoelde. .Dus geen probleem om daar vinholes mee te vullen en later uit te boren??
|
|
|
Dopperd
Geen avatar
|
Ik ben weer een stukje verder met de bouw van mijn boardje..De inserts zitten er in en ik heb ook de vingaten gegoten en later uitgeboord. Ik heb dat meteen gedaan want ik was bang dat ik anders niet precies kon zien waar ik moest boren. De insert gaten gevuld met epoxy en dat laten drogen. Ziet er allemaal strak uit al zeg ik het zelf..
En toen...ik hard op zoek naar een leuk stofje op de markt van Emmen...Dat viel nog niet mee. Ik wilde perse een heel dun stofje hebben van polyester omdat ik bang was dat dikkere stof té veel epoxy zou opzuigen. Na veel zoeken heb ik toch maar een keus gemaakt maar ik was de hele tijd niet echt tevreden. Vond het een beetje ouderwets...MAAR...nu heb ik het erop zitten en het ziet er heel erg vet uit vind ik zelf...Het geeft ook een heel vlak resultaat.
Ik ben lang bezig geweest om het keperweefsel helemaal strak rond de rails te krijgen maar het resultaat mag er dan ook zijn. Niks geen bobbels of lucht belletjes. Kost ongeveer een halve rol tape maar dan heb je ook wat.
Ik had alleen te veel epoxy aangemaakt en omdat ik morgen weer moet lamineren en ik misschien te weinig epoxy heb heb ik wat ik vandaag heb aangemaakt in de diepvries gegooid in de hoop dat het niet gaat uitharden,..zou dat lukken??
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden tot nu toe..
|
|
|
Dopperd
Geen avatar
|
HIer dan de foto van het stofje wat ik meteen boven op het keperweefsel hem mee gelamineerd..
|
|
|
Dirkie
|
Dopperd, ziet er goed uit man, dat stofje!
Die epoxy kan je wegmikken, zonde om 't nog te gebruiken. Het zal misschien nog ietwat vloeibaar zijn, maar ik zou 't risico niet nemen!
Succes verder!
|
|
|
Dopperd
Geen avatar
|
Ik probeer het ook alleen als het nog heel vloeibaar is... stel dat het nog vloeibaar is...zou het dan misschien niet meer hard kunnen worden ofzo??..ik neem aan dat er niks aan de samenstelling veranderd als je het invriest.. Ik heb hars + harder even gewogen (incl plastic flesjes) en dan kom ik op een gewicht van 500 gram. Ik gok dat dat ook nog wel moet lukken. Goed uitrollen!
Nog even een vraag: Hoe lang zijn de m6 boutjes voor het monteren van pads en straps? Ik heb inserts die standaard 7,5 mm diep zijn.
|
|
|
Dirkie
|
Die lengte is afhankelijk van de dikte van je pads + straps... Dus even kijken met de pads en straps die je gaat gebruiken!
|
|
|
Lude
|
ziet er mooi uit!!
Heb even boutje van mn straps opgemeten, die is 16mm vanaf de onderkant van de kop.. maar wat Dirkie zegt, dit is erg afhankelijk van je pads/straps
|
|
|
barthezzo
Geen avatar
|
Erg mooi hoor!
Wat ik me afvraag is: hoe heb je er voor gezocht dat er geen epoxy aan de boven kant van het board kwam? omdat je aan de onderkant en rails weefsel plakt.. en moet je die epoxy rand van je rail afwerken, want ik moet het afknippen denk ik( de overige stukken van de mat)?
|
|
|
Dopperd
Geen avatar
|
Bedankt voor de reacties..Ik heb nog wel wat boutjes liggen dus ik kijk wel even wat goed past straks..
Vandaag heb ik de bovenkant gelamineerd maar eerst de onderkant verder klaar gemaakt en ik ben HEEL tevreden.. Het is echt super strak. Check ook de rails..Dat je het hout kan zien geeft een heel mooi effect. Ik voel wel duidelijk structuur van het stofje maar dat verdwijnt straks wel met aflakken denk ik.
@barthezzo: De epoxy komt wel op de bovenkant. Maar dat is niet erg. Ik vind het belangrijk dat de rails goed hechten en als er dan wat epox op het dek komt schuur ik dat later zo weer weg. Vanmiddag met grove korrel geschuurd en het vloog er af.
Toen ook bovenkant in het glas met epox en stofje..Het beloofd weer een strak resultaat te worden.
Ik wil mischien nog iets met letters doen. Ik zat aan goud kleurige letters te denken. Afmeting en evt tel nummer ofzo.. Wat vinden jullie daarvan?
Zie de foto's voor een impressie
|
|
|
dahtimstah
|
RESPECT En mooi gemaakt maar je hebt dus gewoon de stof met epoxy gedaan net als je nogmaal de glasmat/kevlar doet ? Gr Tim
|
|
|
Dopperd
Geen avatar
|
@ tim...dat heb ik idd op die manier gedaan idd..maar gewoon meteen samen met het keperweefsel..
Hij is af...nou ja...alleen nog lakken en wachten op de pads en vinnen.
Ben haast verbaasd hoe vet hij nu is..had dit echt niet verwacht. Het ocume hout komt heel mooi met een rode gloed erdoor en je ziet de laag populier ook goed zitten en dat geeft een super effect. ook zie je de inserts gewoon zitten.. Hij doet me beetje aan brunotti boards denken op die manier.. Zie de detail foto..
Foto van hele board volgt als ik hem heb afgemonteerd..
|
|
|
dahtimstah
|
Sorry dat ik dit topic ga UPPEN maar ik moet het even weten omdat ik zelf deze manier van bouwen ga gebruiken.
Wanneer heb je de rocker ering gemaakt tijdens de glasvezel of tijdens het verlijmen van de platen?
Gr Tim
|
|
|
|
dahtimstah
|
Dus gewoon de 3 platen op elkaarlijmen in de rockertafel en de gewenste rocker X 1.9 ??
GR Tim
|
|
|
Morres
|
springback is moeilijk te voorspellen, weet je pas uit ervaring hoe het is. ik had 2lagen van 5.5mm die ik hol had gefreest, ik had 5,5 ingestel en hiel 3,5over(exact wat ik wilde )als je dus 3lagen hebt klinkt een factor 1.9wel aannemelijk
|
|
|
Wicher
|
ik heb ook platen verlijmd op rocker tafel en gewoon op 3cm ingesteld twee dagen laten drogen ik had totaal geen springback, ik denk dat je hem gewoon lang moet laten drogen, en laag voor laag verlijmen
|
|
|
Dopperd
Geen avatar
|
Drie lagen heb ik gewoon meteen verlijmt en ik heb met al mijn boards nauwelijks springback gehad dus zeker NIET keer 1,9!! Of heb je het inmiddels al gedaan? Succes
|
|
|
dahtimstah
|
neeh nog niet gedaan ik ga de 1 masieve plank gebruiken en de rocker creeëren doormidde lvan epoxy=glasvezel op de rockertafel
|
|
|