Kite gekocht, binnekort beginnen.

Relic21

Geen avatar

April 19, 2009, 15:36:40
edit2Rapporteer  
hey,

Verleden week heb ik mijn eerste kite (2dehands) F-one tribal 11m [sle] gekocht.
Nu had ik vorig jaar twee keer gelessed in friesland en een dag theorie gehad.
Nu ben ik van plan om 2 lessen erbij te nemen bij van de berg. om alle kennis weer op te frissen.

Maar ik vroeg mij af, ik wil dit de hele zomer gaan doen.

Zijn de locaties Enkhuizen & Schellinkhout goed voor beginners en toegankelijk met ov(of fiets)?

Zou ik het na 2 lessen, mezelf alleen kunnen redden op het water?

Verhuren ze overigens op deze plekken wetsuits en trapeze's?

misschien dat ik vrienden meeneem maar die zijn niet in bezit van zulk materiaal.

Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #1 April 19, 2009, 16:35:40
edit2Rapporteer  
Zelf ben ik ooit ook begonnen met 2 lessen en ben daarna zelf gaan kiten. Als je de mogelijkheid hebt om iemand mee te nemen zou ik dat wel doen. Met name in het begin met starten en landen is dat wel een geruststelling. Als je voorzichtig bent en met gezond verstand nadenkt dan moet het kunnen. Mocht je iets niet meer weten schroom niet en vraag het dan aan een medekiter.

Enkhuizen is voor een beginner denk ik wat lastiger omdat het opstart en landingspunt tussen de bomen en struiken ligt en je over een steiger moet lopen voor je het water in kan.
Ben je echter eenmaal in het water dan is het super voor een beginner omdat je tot ver kan staan.

Schellinkwood is wat makkelijker starten en landen en een aantal meters uit de kant ondiep.
Hier moet je echter wel rekening houden met de dijk. Daar zijn al diverse kiters tegenaan gegaan. Blijf daar dus uit de buurt.

Op deze plekken verhuren ze geen wetsuits en trapezes. Mijn advies zou zijn om deze zelf aan te schaffen. Vast nog wel ergens overjarig spul te verkrijgen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.