Beginner met beperkt budget.

kobrin

Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #25 Mei 22, 2009, 10:41:57
edit2Rapporteer  

Hey Steven,

De vegas van 2005 12 en 8 m, die zijn zeker niet verkeerd!
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #26 Mei 23, 2009, 09:51:15
edit2Rapporteer  
Ik zou toch echt niet een Vegas of zoeits dergelijks aanraden hoor. ik begrijp dat jij zelf er uiterst tevreden mee bent kobrin maar een Bow kite is echt makkelijker voor deze persoon. Ik heb zelf ook met de Vegas 05 gevaren maar het verschil in depower met een bow was toch echt enorm. Zou een beginner nooit een C kite aanraden omdat eventuele fouten  direct hard afgestraft worden en dat ook nog anderen in gevaar kan brengen.
Stevenmyrthe

Antwoord #27 Mei 23, 2009, 20:23:18
edit2Rapporteer  
Ik ben al blij dat jullie me in korte tijd al goed op weg hebben kunnen helpen in het maken van een keuze. Mijn besluit staat vast.......het wordt in ieder geval een bow-kite. 12 of 13 meter past wel bij mijn 1,97meter en 93 kilo.
Is dan eigenlijk iedere bow-kite uit 2006 of 2007 wel geschikt voor mij als beginner?
Bijvoorbeeld:
•   Cabrinha Switchblade
•   Cabrinha Crossbow
•   Best Waroo
Klopt het dat alle 3 bovengenoemde kites allemaal 4 lijns zijn….Op zich is 5-lijns misschien beter voor mij????....toch???
Arctic_Monkey

Antwoord #28 Mei 23, 2009, 20:59:10
edit2Rapporteer  
nee hoort.. 4 lijns is ook goed!
5 lijns is meer C-kite
Reflex

Antwoord #29 Mei 23, 2009, 23:01:51
edit2Rapporteer  
Gewoon voor een 4 lijns bow gaan, maar waarom 12/13?  Ondanks je gewicht is het mischien beter om als je maar 1 kite koopt voor een 11 te gaan. Lever je wat lowend in dat klopt maar met een 13 ben ik bang dat je weer te veel overpowered gaat varen als het harder begint te waaien.  Mischien dat mensen uit jouw gewichtsklasse daar meer over kunnen vertellen.
Stevenmyrthe

Antwoord #30 Mei 23, 2009, 23:35:26
edit2Rapporteer  
Tja….misschien is 11 breder inzetbaar maar ik zoek juist ook een goede low end. Ik heb 3 kids dus ik zal veelal met het betere weer op het strand verschijnen.
Als ik dan toch een 11m2 koop maar voor het low end een goedkope 18m2 of zoiets. Heb ik dan met die oude/goedkope 18m2 een stukje low end wat ik met een 11m2 bow uit 2006/2007 niet heb?
kobrin

Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #31 Mei 24, 2009, 00:06:54
edit2Rapporteer  

@ reflex, ik begrijp 100 procent je reactie.

Maar na  een paar lessen heb ik het ook met deze kites geleerd, waarschijnlijk zou het sneller geweest zijn met een bow.

Maar als je de safety goed kent kan het toch wel.
Wel 5 lijns uiteraard. 4 lijns c is te gevaarlijk, al was er vroeger niets anders.

Ik denk dat enkele jaren geleden de kiters het met veel minder dan een vegas 05 moesten stellen.

Momenteel zijn er betere opties, deze zijn al genoemd.

Moest je zo'n EH cabarete kite tegenkomen die zijn ook goed, zeker qua inzet bereik.En hun prijs is vrij laag op de 2dehands markt.
Reflex

Antwoord #32 Mei 24, 2009, 04:36:21
edit2Rapporteer  
Tja….misschien is 11 breder inzetbaar maar ik zoek juist ook een goede low end. Ik heb 3 kids dus ik zal veelal met het betere weer op het strand verschijnen.
Als ik dan toch een 11m2 koop maar voor het low end een goedkope 18m2 of zoiets. Heb ik dan met die oude/goedkope 18m2 een stukje low end wat ik met een 11m2 bow uit 2006/2007 niet heb?

Nee met een 18m2 (c-kite) zal je niet per definitie meer lowend hebben dan met een 13m2 bow uit 2007. Als je echt voor het lowend wilt gaan dan is 13 in ieder geval een goede keuze maar groter is echt niet nodig. Ik zou zeker niet voor 2006 gaan maar 2007 of 2008 nemen. Je hebt al 2008 Best waroo voor 350 euro dus zo duur is het niet.

Maar na  een paar lessen heb ik het ook met deze kites geleerd, waarschijnlijk zou het sneller geweest zijn met een bow.

Maar als je de safety goed kent kan het toch wel.
Wel 5 lijns uiteraard. 4 lijns c is te gevaarlijk, al was er vroeger niets anders.

Ik denk dat enkele jaren geleden de kiters het met veel minder dan een vegas 05 moesten stellen.

Dit klopt veel mensen moesten met minder stellen, maar toen gebeurde er ook wel meer (bedenk dat er toen minder kiters waren in verhouding als nu). Ondanks dat je je safety kent blijft een C-kite voor een beginner heel erg moeilijk. Ieder foutje word direct afgestraft en dat wil je juist niet als beginner.
Idefixe

Antwoord #33 Mei 24, 2009, 09:53:07
edit2Rapporteer  
Dat een C-shape niets voor beginners is, is iets wat al lang achterhaald is.De moderne C-shape s hebben echt een enorme depower. Mijn Fuel blijft onder volledige gedepowerde toestand beter / stabieler in de lucht hangen dan menig volledig gedepowerde Bow ( vooral de eerste BOW's hadden de neiging om bij teveel depower te inventeren / binnenste buiten te draaien).
De meeste C-shape's zijn inderdaad wat directer en agressiever dan de doorsnee BOW.  Echter de moderne BOW kan er ook wat van.

ook zie je veel beginners al oefenen met board en vlieger terwijl ze het vliegeren zelf nog niet voldoende onder de knie hebben: Veel beginners staan dan in het water met hun vlieger op 12 uur heftig "eng"  te doen om dezelfde tijd enorm te klooien om hun boardje aan hun voeten te krijgen.
Voordat je met je boardje het water opgaat: zorgen voor een goede vlieger controle. Dit kost je een halve dag extra boddydraggen / vliegeren maar deze tijd krijg je dik en dwars terug doordat je je daarna veel beter op je boardje kun concentreren.

Met de Waroo hebben overigens hele volksstammen goed leren kiten dus je kunt wel stellen dat de vlieger hierin voldoet  Grin .
Als je wat zwaarder bent heb je , vooral in het begin, een beste bak wind nodig nodig om weg te kunnen varen. Ga er bij aanschaf van je vlieger vanuit dat je uiteindelijk 2 maten vliegers hebt. Een leuk windje om op het water te beginnen is zo'n 14 knoop. Gaat er dan wat fout word je niet zo afgestraft als wanneer het dik 20 knoop  waait.  Met jouw gewicht en de bovengenoemde maten zou ik als eerste een 13m aanschaffen. Je kunt dan met minder wind al lekker varen. Voor een beginner is niets zo vervelend als met een te kleine vlieger proberen weg te varen.
Als je straks beter bent kun je voor de hardere wind een vlieger aanschaffen.

Stevenmyrthe

Antwoord #34 Mei 24, 2009, 13:24:32
edit2Rapporteer  
@ Reflex

Een Best Waroo uit 2008 voor €350.....waar dan???
Reflex

Antwoord #35 Mei 24, 2009, 14:43:32
edit2Rapporteer  
@ Reflex

Een Best Waroo uit 2008 voor €350.....waar dan???

Als je gewoon dagelijks even de advertenties op marktplaats en kitehigh checkt vind je ze wel. Ik zie nu bijvoorbeeld een bularoo (normaal duurder als waroo) voor 400 euro staan.  Die zou in principe ook goed zijn voor jou.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.