Mmmm beetje slordig van F-one.
Ik wil niet zeggen dat F-one slechte kites maakt integendeel maar ik hoor toch veel klachtjes wat betreft kwaliteit.
Kan ook zo zijn omdat ze uber veel verkocht worden.
Hoe vaart de F-one in verglijking tot de kahoona?
Zover ik kan nagaan zijn de enige problemen bij de Banditdos:
1. die stiksels van de slijtpads op de laatste (kleinste) struts
2. slecht gestikte sleaves op de lijnen
3. brekende centrale lijn
Nummer 2 en 3 hoor je gelukkig niet vaak, 1 wel.
En het is geen kwaliteitsprobleem, maar een ontwerpfout naar mijn idee. De lijnen blijven er achter steken, waardoor er zoveel kracht op de pad komt dat hij wel los moet gaan. Ik hoop dat de BanditTres pads heeft waar de lijn niet achter kan blijven steken. Bijvoorbeeld omdat ze helemaal doorlopen over de LE.
Voor de rest is de kwaliteit van de vlieger echt top. Heb de Uno die er kwa afwerking iets minder uitzag (maar ook mijn beoordeling is subjectief daarin) ook ruim 60 sessies gevaren, en zag er nog puik uit na een heel seizoen. Daar ben ik niet bang voor.
Persoonlijk mogen er voor mij wel sterkere (dikkere) lijnen geleverd worden, maar dat is mijn kritiek op zoveel merken die dezelfde lijnen nog steeds leveren.
Heb de Kahoona zelf nog niet gevaren, maar wat ik van testriders heb gehoord die ook de Dos getest hebben: net zo smooth, maar redt het niet kwa low-end alsook is de kite veel minder aggresief bij loopen e.d.. Logisch, want de kite is voor beginners en freeriders in de markt gezet.
Wel een fijne kite om mee te varen en tricks te leren. En voor het geld...
Ik hoop binnenkort de Kahoona en de Evo2 te kunnen testen. Ook gaat mijn interesse uit naar de RPM en de Spleene Q