hoe rotatie-springen

Wimt

Berichten: 2498
Juni 12, 2009, 14:17:01
edit2Rapporteer  
Doe ik bijna altijd, dus daarom vraagt men mij vaak, hoe dat moet. Meestal ben ik te kortaf, en zeg dan dat je achter je neus aan moet gaan; dikke neus denken ze dan, dus hierbij de grotere uitleg.

Nou zegt men vaak, dat ik slecht uit kan leggen, maar dit heb ik aan DUITSERS uitgelegd, en zij snapten het dermate, dat ik een kop koffie van hen kreeg Undecided. Misschien ook als troost, omdat het gisteren, na 3 uur file, niet waaide op Vrouwenpolder Tongue.

Oefen eerst, om je kite als een parasol te gebruiken; dus minimale voorwaartse snelheid, handen dicht naast mekaar aan de bar, en zonder aankanten alleen springen d.m.v. baraantrekking.

Kun je dat, dan ga je je neusje achterna; dus alleen maar hoofd en schouders in de draairichting doen. Verder dus niets; niet aankanten etc; veel beginners denken dat zij bepaalde inspanningen moeten doen, met beenof armspieren; niet dus.

Wat nu als de draai maar half is; knieen optrekken, en de rest van de draai volgt. Vooral de knie die vooraan de draairichting zit optrekken; komt het board meer verticaal, en neemt dus de draaiing dus toe.

Wat nu als ik teveel draai; hindert niks, bij elke extra draaiing, neemt de voorwaartse snelheid af, dus is het valrisico nul. Evt. afremmen d.m.v. de achterste vin van de plank in het water te laten.

Hoe toch nog leuk draaien bij weinig wind; hang achterover, kijk naar de kite, en zorg dat de kite mee roteert; door deze mee-rotatie, krijgt de kite een grotere schijnbare snelheid, en is er meer lift; is erg  leuk om te doen.

Hoe supersnel  dubbel te roteren op zeer lage hoogte. Zoek een kopse golf, doe alsof een een backROLL doet, en trek dan met je voorste arm aan de bar.

Gaat roteren wel eens fout; neen, maar laatst bij waanzinnig vlagerige wind, had ik de handen toch tever uitelkaar, en kwam bij een enorme windvlaag, de kite in een loop; knalde erg horizontaal achteraan, plank vloog van mijn voeten; verder niets.

Waarom altijd met roteren; is veel leuker, en je kunt bij zeer weinig wind al springen; omdat je dan meer kans op flink aankanten hebt.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #1 Juni 12, 2009, 14:48:21
edit2Rapporteer  
Ik kan mij hier aardig in vinden dus misschien begin ik dan toch aan je schrijfstijl te wennen  Undecided
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #2 Juni 12, 2009, 15:03:11
edit2Rapporteer  
Krijg ik dus van jou ook koffie, mag per email.
Kitemen

Berichten: 370
Antwoord #3 Juni 12, 2009, 16:38:47
edit2Rapporteer  
 ik las het onderwerp en moest meteen aan Wimt denken! Blijkt die t ook nog zelf geschreven te hebben! Haha!                 
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #4 Juni 12, 2009, 17:32:50
edit2Rapporteer  
ik las het onderwerp en moest meteen aan Wimt denken! Blijkt die t ook nog zelf geschreven te hebben! Haha!                 

ik las de post en had hetzelfde Smiley
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #5 Juni 13, 2009, 21:51:53
edit2Rapporteer  
Ja ik ook, komt denk ik omdat zijn naam er achter stond...
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #6 Juni 14, 2009, 08:37:55
edit2Rapporteer  
Wimt,
Van Bouwer, filosoof, knutselaar, redenaar, willie wortel, multiple personage en moordenaar nu eens een kant die zelfs ik kan begrijpen.. "de duidelijke lesgever/analist"   MIJN DANK IS GROOT...

Ik ga jouw stappen plan eens in de praktijk brengen.... (als er nog wind komt)

Grtz Frank
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #7 Juni 14, 2009, 17:27:52
edit2Rapporteer  
ik las het onderwerp en moest meteen aan Wimt denken! Blijkt die t ook nog zelf geschreven te hebben! Haha!                 


Ik moest ook direct aan mijzelf denken, toen ik het las. Maar dat zal wel met mijn gespleten persoonlijkheid te maken hebben.
Kitesufferd

Berichten: 76
Antwoord #8 Juni 15, 2009, 12:19:04
edit2Rapporteer  
Ik ga het proberen Wim. Als het lukt krijg je een kop koffie van me...
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #9 Juni 15, 2009, 14:57:48
edit2Rapporteer  
Ja, daar ben ik rijk van geworden, van die beloftes Undecided. Koffie met rente-opslag dan wel.
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #10 Juni 15, 2009, 20:47:04
edit2Rapporteer  
Misschien kan er zelfs een klontje suiker of een wolkje melk vanaf... Grin
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #11 Juni 16, 2009, 10:32:29
edit2Rapporteer  
Ook virtueel zeker?
Kitesufferd

Berichten: 76
Antwoord #12 Juni 16, 2009, 11:03:21
edit2Rapporteer  
Yep, virtueel

www.kopjekoffievoorwimt.nl
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #13 Juni 16, 2009, 14:13:05
edit2Rapporteer  
Ik krijg de foutmelding, dat mijn compu geen koffie kan zetten.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.