Shops en oude troep!

rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #25 Juli 06, 2009, 08:59:29
edit2Rapporteer  
allemaal gelul...wie (van de oudere garde) heeft het niet met  die oude beetsjes geleerd???

Shops moeten zelf weten wat ze verkopen...het is aan de koper om na te denken wat hij wel of niet koopt.....je bent nooit verplicht iets te kopen!

niet mee eens: De meeste lessen worden vandaag de dag op nieuw materiaal gegeven. Als je dan een oude kite koopt met bv veel minder depower in de veronderstelling dat ie dezelfde eigenschappen heeft als de les kites, ga maar na...
bitburger

Berichten: 316
Antwoord #26 Juli 06, 2009, 09:09:18
edit2Rapporteer  
Wie weet hoe de sport er over 10 jaar uit ziet??
Misschien vinden ze de kites van nu dan ook moordwapens!
Een ding is zeker en dat is dat een beginner+oude meuk niet samen gaat!
Wat is het verschil bijvoorbeeld met een best waroo en een naish aero??
Als een beginner een waroo in het water crasht hoeft die aan een lijntje te trekken en hij staat weer in de lucht.
Als een beginner een aero laat crashen is die afhankelijk of er een medekiter toevallig zijn kite nog even op kan gooien,of de reddingsbrigade moet komen.
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #27 Juli 06, 2009, 11:28:47
edit2Rapporteer  
zou het niet mogelijk zijn om iets met NKV te regelen over winkels als Kater?

Misschien dat ze een lijst kunnen opstellen met dit soort winkels waarop beginners kunnen kijken of dat zij als belangenbehartiger van kiters contact kunnen opnemen met dit soort winkels dat dit niet echt de bedoeling is.

Door dit soort rare verkoopstunts verdienen ze een paar tientjes (die ze denk ik niet eens echt nodig hebben) maar zadelen ze een beginner en andere kiters met een hoop shit op. Om maar nog niet te spreken van eventuele ongelukken, laat we dat maar neit hopen.

Maar goed ik weet niet of dit iets is voor de NKV.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #28 Juli 06, 2009, 13:09:23
edit2Rapporteer  
http://www.hanglos.nl/news/180619/kitesurfnews-slooppremie-voor-kites-.html
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #29 Juli 06, 2009, 19:38:14
edit2Rapporteer  
Probleem is dat als de kiters de moeite nemen om op die NKV lijst te kijken ze ook weten dat die naish aero 1 geen goede kite is. Vandaag wederom op Brouwersdam een beginner gezien met een aero1. Goed bezig  ThumpDown
CeesV

Berichten: 1111
Antwoord #30 Juli 06, 2009, 20:32:43
edit2Rapporteer  
Die aero 1 is echt legendarisch, ik ben er ook mee begonnen. Verkopen doe ik hem niet meer... Ik heb met oud en nieuw wat extra romeinse kaarsen gekocht... dus als het deze zomer nog een keer een beetje waait op een avond Grin
spruce

Berichten: 451
Antwoord #31 Juli 06, 2009, 21:02:18
edit2Rapporteer  
Het probleem ligt niet bij de shops maar bij de kopers.
Je kan een shop toch niet verbieden wat ze verkopen.
Ik ben ervan overtuigt dat het aantal shops dat nog oude meuk verkoopt op 1 hand zijn te tellen.

Ik leg de verantwoordelijkheid bij IKO instructeurs.
Als je een kiteles hebt genomen, dan is de eerste vraag die in je opborrelt: wat voor materiaal ga ik kopen.
Het zou beter zijn dat de instructeur al in het begin een prijsindicatie en acceptabele jaartallen noemt.
Op die manier weet een beginner wat hij ongeveer moet zoeken en waarom oud spul minder veilig is.


 
posty

Berichten: 2454
Antwoord #32 Juli 06, 2009, 21:33:46
edit2Rapporteer  
als er maar een quick release opzit dan is het toch goed?
ik heb weleens iemand aan zien komen zonder qr gekocht bij een shop.
kijk, dat vind ik wel heel kwalijk.

tijdens de les wordt als het goed is alles uitgelegd over power/depower en het verschil met de (oude) c kites.
als je een beetje kite controle op hebt gedaan tijdens je les en je weet hoe je de kite op moet laten enz dan is het prima te doen met een ouwe aero.
handig is anders maar ze komen er snel genoeg achter wat een onding het eigenlijk is en zullen dan alsnog iets nieuwers kopen...
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #33 Juli 06, 2009, 21:39:13
edit2Rapporteer  
Vandaag op Brouwersdam toche cht mijn ogen uitgekeken wat daar allemaal wel niet aan het oefenen is. Inderdaad ook met nieuwer materiaal kan het levensgevaarlijk zijn. Aan alle kanten ploffen er kites op het strand rond je oren. En mensen die niet eens weten wat een LE is en hoe je een kite moet launchen gaan zomaar wat proberen (Kite huren bij kiteschool). Vind toch echt dat zo een kiteschool eerst moet vragen of ze zowiezo wel wat kunnen kiten.

Ook nog eens de school zelf die verspreid over heel de kustlijn staat te lessen waardoor je er niet meer langs kan

Maargoed flink offtopic maar laat wel zien dt inderdaad ook met nieuwer materiaal het flink fout kan gaan.
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #34 Juli 06, 2009, 22:14:18
edit2Rapporteer  
"Mijn moeder heeft het er op geleerd"

lol  schater
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #35 Juli 06, 2009, 23:02:57
edit2Rapporteer  
Ik heb nog een Rhino 1 van 9.3 en een Toro 1 van12m ............. maar ik ga ze niet meer verkopen. Ik zou er niet rustig van kunnen slapen, zou ik horen dat er een ongeluk mee gebeurt is. .....

topmentaliteit!
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #36 Juli 06, 2009, 23:11:10
edit2Rapporteer  

Ik leg de verantwoordelijkheid bij IKO instructeurs.
Als je een kiteles hebt genomen, dan is de eerste vraag die in je opborrelt: wat voor materiaal ga ik kopen.
Het zou beter zijn dat de instructeur al in het begin een prijsindicatie en acceptabele jaartallen noemt.
Op die manier weet een beginner wat hij ongeveer moet zoeken en waarom oud spul minder veilig is.


Ik zeg het altijd overduidelijk bij de les, en dan krijg ik van sommigen nog 5 mailtjes "wat vindt je van deze marktplaatskite, drie kites voor €200 ?"

Ik heb er al een autohotkey voor gemaakt met een standaard antwoord, anders blijf ik bezig.

Of ze komen al naar de les met zo'n ding. Bar van een meter, dan weet je het wel. Laatst was er een met een tweelijner.
Weten zij veel? Het is goedkoop, en als iemand dan zegt: "Ik heb het er ook op geleerd", dan zijn ze om. Gaan ze het voor de veiligheid eerst op het land proberen, voor ze les nemen in het water....
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #37 Juli 07, 2009, 09:39:03
edit2Rapporteer  

... Gaan ze het voor de veiligheid eerst op het land proberen, voor ze les nemen in het water....

Dat komt er ook nog bij, en als daar (ernstige) ongelukken gebeuren zien dat vaak niet eens op de fora, omdat er geen kundige ooggetuigen waren...
Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #38 Juli 07, 2009, 12:35:12
edit2Rapporteer  
Wat we als kitehigh zouden kunnen doen is de de optie toe te voegen om te reageren op de tweedehands sectie, zoals dit wordt gedaan tweakers.net

Al zou dit wel weer een enorme belasting kunnen worden voor de moderators om dat een beetje in onder controle te houden.

Laatst zag ik al een advertentie die was aangepast door een van de mods met de melding *dit is zeker geen beginners kite etc etc*  wat ik persoonlijk klasse vind want zo dragen we als kitehigh toch weer bij aan de veiligheid. dus ThumpsUp voor de moderators.
GlennVegas
Gast
Antwoord #39 Juli 07, 2009, 18:20:35
edit2Rapporteer  
Ik leg de verantwoordelijkheid bij IKO instructeurs.
Als je een kiteles hebt genomen, dan is de eerste vraag die in je opborrelt: wat voor materiaal ga ik kopen.
Het zou beter zijn dat de instructeur al in het begin een prijsindicatie en acceptabele jaartallen noemt.
Op die manier weet een beginner wat hij ongeveer moet zoeken en waarom oud spul minder veilig is.

"Super" slim Smiley... jij dacht dat de IKO instructeur dat nog niet deden? Maargoed veel mensen willen alles zo goedkoop mogelijk! Ik denk dat dit een hopeloze discussie is onder de ervaren kiters... Je kunt het niet tegen houden. shops moet van hun spul af.. en mensen ook...

Kortom je kunt alleen mensen adviseren..
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #40 Juli 08, 2009, 19:21:48
edit2Rapporteer  
hier weer eentje die beweert het prima te kunnen leren met de volgende kites (14 en 16m2  Undecided loser)

LINKJE

ff off-topic: Hoe zorg je ervoor dat je een link onder een ''klik hier'' tekst verwerkt?

B a r t

Berichten: 10
Antwoord #41 Juli 08, 2009, 19:52:23
edit2Rapporteer  
Hij zegt dat hij het er mee geleerd heeft niet dat het een prima beginners kite is, maar toch een beetje vreemd. Mag bij staan dat het niet de makkelijkste kite is ofzo
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #42 Juli 08, 2009, 19:54:12
edit2Rapporteer  
Click op edit in je bericht en je ziet hoe het moet Wink
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #43 Juli 08, 2009, 20:32:16
edit2Rapporteer  
@Bart: Klopt, maar als een beginner dat ziet nemen ze vaak de conclusie dat het wel een goede beginnerskite is ( ze weten gewoon niet beter en komen niet allemaal op dit forum om zich te verdiepen in de sport )

@Reflex: thnx, maar snap er nog steeds de ballen van Wink
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #44 Juli 08, 2009, 21:07:44
edit2Rapporteer  
[.url=http://www.hierkomtdewebsite.nl]Hier komt mijn verwijstekst[/url.]

Zo maar da zonder de punten uiteraard.
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #45 Juli 08, 2009, 22:51:02
edit2Rapporteer  
Ok duidelijk  ThumpsUp
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #46 Juli 16, 2009, 02:29:44
edit2Rapporteer  
Wat mensen al niet verkondigen in een advertentie om een paar centen te vangen Undecided:

klik hier
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #47 Juli 17, 2009, 07:31:58
edit2Rapporteer  
aiaiaiaiai...dat is wel erg zeg....en er wordt nog op geboden ook.....
Arme kopers...en duidelijke niet echt begane verkopers...
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #48 Juli 17, 2009, 07:35:33
edit2Rapporteer  
Inmiddels een nette reaktie gehad van de betreffende winkel waarin het uitgelegd word. Ik denk dat de persoon die de kites gekocht heeft niet hellemaal eerlijk zijn verhaal heeft verteld.
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #49 Juli 17, 2009, 17:59:21
edit2Rapporteer  
Vertel!!!!
Wel zo eerlijk als de shop zijn zegje mag doen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.