kitesurfweer beginner

Moniek

Geen avatar

Juli 06, 2009, 21:41:13
edit2Rapporteer  
Hoi,

Is het goed kitesurfweer morgen, dinsdag dus, voor een beginner. Gaat het eindelijk waaien geeft de berichtgeving allemaal onweer aan en ik ben bang dat als het echt los gaat ik niet zo snel uit het water ben....
Vind het nog moeilijk om in te schatten wanneer het nou goed weer (voor mij dan) is om te gaan.
En van de voorspellingen kun je ook niet echt uitgaan.
Keek pas op vliegerweer en daar stond 15 knopen in Oostvoorne. Bel ik op naar Eurofun want moest ook nog iets hebben en die zeggen.. verspilde moeite om hierheen te rijden, het is windstil hier...
Dat was toch de actuele meting op vliegerweer?? Of misschien noemen zij 15 knopen windstil .. weet het niet..
Wat adviseren jullie? Gewoon gaan en daar maar kijken?

Groetjes,
Moniek
willems

Antwoord #1 Juli 06, 2009, 21:53:57
edit2Rapporteer  
15 kn zou net gaan... maar voor morgen voorspellen ze in de voormiddag toch al rond de 25 knopen met pieken van 30 das toch al veel om te beginnen. het licht er natuurlijk wel aan welke grote van kite je hebt enz... maar zou morgen toch ni gaan woe ziet er ook goed uit en met minder rukwinden (voorlopig toch) er komen nog veel mooie dagen met deze sport maar kijk in het begin wa uit wat ge doet grts...
Moniek

Geen avatar

Antwoord #2 Juli 06, 2009, 22:01:52
edit2Rapporteer  
Dankjewel voor je reactie. Heb trouwens een 9 meter Best Waroo van 2009.
Kijk morgen wel effe dan wat ik ga doen.
El Banditos

Antwoord #3 Juli 06, 2009, 22:02:18
edit2Rapporteer  
Hoi Moniek,

zoals hierboven al geschreven is, ligt het ook aan je gewicht en je kitemaat.

Morgen verwachten ze rond de 17 a 18 knopen, maar de windstoten zijn altijd al harder. Ik zou morgenochtend kijken wat de wind op dat moment doet, maar rond de 17 a 18 kun je als beginner nog wel aan en is wel fijn om te oefenen. Zodra het boven de 20 komt moet je gaan uitkijken.

Morgen wordt ook wel wat regen verwacht en dus moet je ook goed gaan kijken wat het weer gaat doen, buienradar dus.

Zodra het donker word en/of de wind gaat ineens liggen, zo snel mogelijk van het water af want dan gaat het los.

En weet je niet wat je moet doen dan ga je er gewoon heen en dan vraag je het aan wat ervaren kiters.
Moniek

Geen avatar

Antwoord #4 Juli 06, 2009, 22:03:23
edit2Rapporteer  
Planning is trouwens om morgenmiddag te gaan... Voorspelling is dat de wind dan iets afgenomen is....

Oh ja .. gewicht is 57 kg, met 9 meter kite dus...

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.