eeuwige zoektocht naar float jacket

spruce

Berichten: 451
Juli 13, 2009, 22:18:44
edit2Rapporteer  
Een heel tijdje heb ik een kinder drijfvest gebruikt tijdens het kitesurfen.
Omdat ik deze geleend had van iemand, moet ik nu opzoek naar een vervanger.

Man man wie bedenkt die dingen tegenwoordig

Neem bijvoorbeeld dit vest.
Als je als man wil ervaren hoe het is om met DD cupmaat rond te lopen, dan moet je deze kopen:


Het enige wat ik vandaag redelijk lekker vond zitten was dit impactvest van Mystic:

Die is wel lekker voor als ik in de toekomst ook nog eens heuptrapeze wil gaan varen.
Echter is dit een impactvest en geen floatvest.
Nu weet ik dat als je als merk zijnde iets als floatvest wilt verkopen, daar ook dure keuringen bij komen kijken. Dus misschien drijft het prima. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik wil met mijn 75 kilo en in een shorty niet te hoeven watertrappelen in het geval er iets mis is gegaan op open zee.

Even dacht ik de oplossing gevonden te hebben:

Maar ik weet niet hoeveel lampjes jullie aan het plafond van het pashokje hebben gesloopt om dat ding uit te krijgen Tongue
Ik in elk geval een paar
Welke ontwerper bedenkt nu zo'n zipp-less jacket !
Onbegrijpelijk










El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #1 Juli 13, 2009, 22:31:19
edit2Rapporteer  
In Canada zitten ze tegen het verplicht dragen van zwemvesten bij het kiten aan te hikken.
mss dat je hier wat kan vinden...
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #2 Juli 13, 2009, 22:47:38
edit2Rapporteer  
In Canada zitten ze tegen het verplicht dragen van zwemvesten bij het kiten aan te hikken.
mss dat je hier wat kan vinden...

da's echt een enge ontwikkeling daar zeg.......
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #3 Juli 14, 2009, 02:01:35
edit2Rapporteer  
Deze studie heb ik vorig jaar ook gedaan en gelukkig komen er steeds meer merken op de markt. Mijn keuze is gevallen op het wakeboardvest van O'neill.
Ik vaar er nu al meer dan 1 jaar mee en ben super te spreken over dat ding.
Het zit als een 2de huis en ik kan mijn heuptrapeze er gewoon over dragen.
Het vest vangt goed de klappen op en heeft iets drijfvermogen.
Gellukig is het geen 100% drijfvest want dag zit dat alleen maar in de weg als je in het water ligt. Het vest is gelukkig ook niet voorzien van een rits want dat geeft alleen maar irritatie wanneer je het los op de huid zou dragen.
Het vest draag ik altijd.....ook onder mijn droogpak...

Gewoon even je trapeze meenemen en zelf passen.
Beste kun je de maat nemen die lekker strak zit want als die nat is en door langdurig gebruik wordt het vest iets ruimer  Wink



 
Dirkie

Berichten: 479
Antwoord #4 Juli 14, 2009, 08:11:01
edit2Rapporteer  
Die mystic is prima, heeft best veel drijfvermogen, in ieder geval genoeg om niet te hoeven watertrappelen. Ben zelf 73 Kg, dus redelijk vergelijkbaar. Smeer wel ff je rits is met kaarsvet ofzo, die van mij is inmiddels stuk... Ik heb het 'aantrekdingetje' van de rits afgetrokken...
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #5 Juli 14, 2009, 11:44:57
edit2Rapporteer  
Die mystic is prima, heeft best veel drijfvermogen, in ieder geval genoeg om niet te hoeven watertrappelen. Ben zelf 73 Kg, dus redelijk vergelijkbaar. Smeer wel ff je rits is met kaarsvet ofzo, die van mij is inmiddels stuk... Ik heb het 'aantrekdingetje' van de rits afgetrokken...

Tx voor de rits-tip! Ik heb ook net die Mystic, moet alleen nog kijken hoezeer ik blijft drijven daarmee. Ben 85kg en historisch slecht in drijven schater
spruce

Berichten: 451
Antwoord #6 Juli 14, 2009, 12:02:20
edit2Rapporteer  
Die mystic is prima, heeft best veel drijfvermogen, in ieder geval genoeg om niet te hoeven watertrappelen. Ben zelf 73 Kg, dus redelijk vergelijkbaar. Smeer wel ff je rits is met kaarsvet ofzo, die van mij is inmiddels stuk... Ik heb het 'aantrekdingetje' van de rits afgetrokken...

Tx voor de rits-tip! Ik heb ook net die Mystic, moet alleen nog kijken hoezeer ik blijft drijven daarmee. Ben 85kg en historisch slecht in drijven schater

Kun je jou drijfarvaring ook even laten weten zodra je het hebt getest?
Want dan ga ik heel misschien toch voor de mystic.

spruce

Berichten: 451
Antwoord #7 Juli 14, 2009, 12:06:21
edit2Rapporteer  
Deze studie heb ik vorig jaar ook gedaan en gelukkig komen er steeds meer merken op de markt. Mijn keuze is gevallen op het wakeboardvest van O'neill.
Ik vaar er nu al meer dan 1 jaar mee en ben super te spreken over dat ding.
Het zit als een 2de huis en ik kan mijn heuptrapeze er gewoon over dragen.
Het vest vangt goed de klappen op en heeft iets drijfvermogen.
Gellukig is het geen 100% drijfvest want dag zit dat alleen maar in de weg als je in het water ligt. Het vest is gelukkig ook niet voorzien van een rits want dat geeft alleen maar irritatie wanneer je het los op de huid zou dragen.
Het vest draag ik altijd.....ook onder mijn droogpak...

Gewoon even je trapeze meenemen en zelf passen.
Beste kun je de maat nemen die lekker strak zit want als die nat is en door langdurig gebruik wordt het vest iets ruimer  Wink



 

Weet je nog waar je hem gehaald hebt?
Krijg jij dat ding gewoon als een t-shirt uitgetrokken?
Want ik dacht eerst dat kitesurfen intensief was, moet je eens zo'n zipp-less vest uittrekken

Ik kan uit je verhaal niet echt opmaken of je het vest onder of over je pak aan trekt.
Want als je hem over je pak aan trekt zal hij behoorlijk lastig uit te krijgen zijn lijkt me.
ik weet niet wat je weegt, maar moet jij nog watertrappelen als je zonder kite boven je in het water ligt?
pimpoldi

Berichten: 818
Antwoord #8 Juli 14, 2009, 15:56:30
edit2Rapporteer  
in de zee drijf je zowiezo al goed met een pak en een trapeze om, zodra je in zoet water ligt is dat volgens mij heel anders? ik blijf gewoon drijven zonder kite! ben 75 kilo
spruce

Berichten: 451
Antwoord #9 Juli 14, 2009, 15:59:31
edit2Rapporteer  
in de zee drijf je zowiezo al goed met een pak en een trapeze om, zodra je in zoet water ligt is dat volgens mij heel anders? ik blijf gewoon drijven zonder kite! ben 75 kilo

Moet je dat nog eens testen met een shorty aan Smiley
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #10 Juli 14, 2009, 20:12:15
edit2Rapporteer  
Deze studie heb ik vorig jaar ook gedaan en gelukkig komen er steeds meer merken op de markt. Mijn keuze is gevallen op het wakeboardvest van O'neill.
Ik vaar er nu al meer dan 1 jaar mee en ben super te spreken over dat ding.
Het zit als een 2de huis en ik kan mijn heuptrapeze er gewoon over dragen.
Het vest vangt goed de klappen op en heeft iets drijfvermogen.
Gellukig is het geen 100% drijfvest want dag zit dat alleen maar in de weg als je in het water ligt. Het vest is gelukkig ook niet voorzien van een rits want dat geeft alleen maar irritatie wanneer je het los op de huid zou dragen.
Het vest draag ik altijd.....ook onder mijn droogpak...

Gewoon even je trapeze meenemen en zelf passen.
Beste kun je de maat nemen die lekker strak zit want als die nat is en door langdurig gebruik wordt het vest iets ruimer  Wink



 

Weet je nog waar je hem gehaald hebt?
Krijg jij dat ding gewoon als een t-shirt uitgetrokken?
Want ik dacht eerst dat kitesurfen intensief was, moet je eens zo'n zipp-less vest uittrekken

Ik kan uit je verhaal niet echt opmaken of je het vest onder of over je pak aan trekt.
Want als je hem over je pak aan trekt zal hij behoorlijk lastig uit te krijgen zijn lijkt me.
ik weet niet wat je weegt, maar moet jij nog watertrappelen als je zonder kite boven je in het water ligt?


Ik draag het vest in de winter onder de drysuit (zie foto) en anders gewoon over mijn wetsuite (zie foto). Ik trek het vest vrij makkelijk uit. Ik pak met elke hand een schouderstuk beet en trek het dan iets omhoog. Als ik dan iets ruimte heb dan steek ik een arm in het vest en duw met arm en elleboog het vest over mijn hoofd. Ik heb het vest bij H2O (2de vestiging van Telstar bij Strand Horst) gekocht. Ze hebben daar veel vesten en ook helmen te koop. Volgens mij verkoopt VdBerg ook deze vesten.

Succes
spruce

Berichten: 451
Antwoord #11 Juli 14, 2009, 20:14:39
edit2Rapporteer  
@mini-me: En het drijfvermogen?
Moet je nog zwemmen of kun je ook rustig zonder watertrappelen op eventuele hulp wachten?
Dirkie

Berichten: 479
Antwoord #12 Juli 14, 2009, 20:17:40
edit2Rapporteer  
Spruce, waar vaar je? Ik ben morgenavond wel ergens op IJmuiden / Wijk, van 't weekeinde ook wel. Kan hem voor je meenemen, kan je ff proefdrijven...!
spruce

Berichten: 451
Antwoord #13 Juli 14, 2009, 20:22:35
edit2Rapporteer  
Spruce, waar vaar je? Ik ben morgenavond wel ergens op IJmuiden / Wijk, van 't weekeinde ook wel. Kan hem voor je meenemen, kan je ff proefdrijven...!

den haag Sad
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #14 Juli 14, 2009, 20:34:00
edit2Rapporteer  
@mini-me: En het drijfvermogen?
Moet je nog zwemmen of kun je ook rustig zonder watertrappelen op eventuele hulp wachten?
Ik blijf gewoon drijven..... Nadeel van de andere vesten is dat het drijfvermogen te groot is waardoor ik mij net zo'n dobber voel en dat een val van grote hoogte juist harder aankomt.
Fonetic

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #15 Juli 17, 2009, 20:41:52
edit2Rapporteer  
Hmm, ik ben zelf ook op zoek naar een 'drijfvest', toch een beetje voor mn eigen gevoel en veiligheid  Shocked

Ik kreeg van een maat de tip om eens bij Jobe te gaan kijken, ik ben er nog niet geweest maar ze hebben een heel uitgebreid assortiment watersportartikelen, incl boards, wetsuits, etc. Ook hebben ze behoorlijk wat soorten vesten, volgens mij staat de hele catalogus online.  YeSS

Ik denk dat ik er binnenkort maar ns langs rijdt, ze zitten in Sliedrecht:
http://www.jobe.nl/index.php



spruce

Berichten: 451
Antwoord #16 Juli 17, 2009, 22:31:31
edit2Rapporteer  
Ik heb vandaag zo'n vest als wat (HJ) MINI-ME adviseerde aangehad.
Ze zijn inderdaad prima aan en uit te trekken.
Helaas was dit een 2009 model wat alleen in lichtblauw te krijgen is.

Wat voor maat heb jij (HJ) MINI-ME?
Qua postuur zijn we wel ongeveer gelijk, dus dan bestel ik hem gewoon in een webshop.
spruce

Berichten: 451
Antwoord #17 Juli 29, 2009, 00:22:25
edit2Rapporteer  
(HJ) MINI-ME?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #18 Juli 29, 2009, 01:21:34
edit2Rapporteer  
Damn... had even een PB gestuurd want lees het nu pas!!!
Ik heb maat "L" size 52.

Succes
spruce

Berichten: 451
Antwoord #19 Juli 29, 2009, 13:49:16
edit2Rapporteer  
Damn... had even een PB gestuurd want lees het nu pas!!!
Ik heb maat "L" size 52.

Succes

Ja idd een pb had handig geweest Smiley
Maar iig bedankt.
Nu nog een webshop zien te vinden die hem verkoopt.
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #20 Juli 31, 2009, 13:54:16
edit2Rapporteer  
Die mystic is prima, heeft best veel drijfvermogen, in ieder geval genoeg om niet te hoeven watertrappelen. Ben zelf 73 Kg, dus redelijk vergelijkbaar. Smeer wel ff je rits is met kaarsvet ofzo, die van mij is inmiddels stuk... Ik heb het 'aantrekdingetje' van de rits afgetrokken...

Tx voor de rits-tip! Ik heb ook net die Mystic, moet alleen nog kijken hoezeer ik blijft drijven daarmee. Ben 85kg en historisch slecht in drijven schater

Kun je jou drijfarvaring ook even laten weten zodra je het hebt getest?
Want dan ga ik heel misschien toch voor de mystic.



Erg laat, en mosterd na de maaltijd wellicht, maar ik blijf inderdaad drijven met dat Mystic vest. Op zee.
spruce

Berichten: 451
Antwoord #21 Juli 31, 2009, 14:25:48
edit2Rapporteer  
Ik heb een zwarte 2009 oneill gooru vest.
Best prijzig, maar het zit als gegoten
Thanx allen voor het advies.
Eens kijken of het een beetje blijft drijven.

Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #22 Juli 31, 2009, 14:26:35
edit2Rapporteer  
http://www.windsurf.de/lshop,showrub,26863,e,1249043113-26920,kite.zubehoer.kitewesten09,,,,.htm

Kijk anders ook even op  loser deze pagina.  YeSS

Tot uw dienst. Cheesy
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #23 Augustus 09, 2009, 18:16:21
edit2Rapporteer  
Ik heb een zwarte 2009 oneill gooru vest.
Best prijzig, maar het zit als gegoten
Thanx allen voor het advies.
Eens kijken of het een beetje blijft drijven.



Je blijft prima drijven en met het o'neill vest en de impact op het water is minder hard dan een drijfvest. Volgens mij heeft Telstar Beachcentrum nu 10% korting op die dingen.  Have fun
sjorsie

Berichten: 326
Antwoord #24 September 03, 2009, 21:54:20
edit2Rapporteer  
http://www.edgeriders.com/oneill-checkmate-comp-vest-2009-oneill-impact-vest-2009-p-2864.html

iemand bekend met dit vest?wil het wel bestellen maar weet niet of me trapeze dan wel goed zit..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.