eeuwige zoektocht naar float jacket

(HJ) MINI-ME

Antwoord #50 September 10, 2009, 22:15:20
edit2Rapporteer  
Daar gaat hij idd makelijker over heen want dat pak hem ik ook.

Maar vandaag ook weer met het vest gevaren op mijn oude, anti slip, pak.
Zoals eerder gezegd of het uittrekken geen probleem te zijn als je het doet zoals ik eerder omschreven had. Vandaag van 12.30 t/m 20.30 uur bijna nonstop op het water gestaan en toch krijg ik het vest zelfstandig uit  ThumpsUp
sjorsie

Antwoord #51 September 10, 2009, 22:21:17
edit2Rapporteer  
okey...dan moet het mij ook gaan lukken!je heb trouwens wel een goede baan,dat je lekker overdag kan varen...!ploegendienst ofzo?
Fonetic

Geen avatar

Antwoord #52 September 19, 2009, 10:33:16
edit2Rapporteer  
Heeft iemand soms ervaring met een van de drijfvesten van Pro-limit? Mijn oog is gevallen op de Prolimit Freeride.

http://www.pro-limit.nl/displayitemv10comp.php?item_id=5611

Weet iemand overigens waar deze vesten te koop zijn? Bij Eurofun (winkel en site) en v/d Berg (site) en Telstar (site) kan ik ze in ieder geval niet vinden Sad
(HJ) MINI-ME

Antwoord #53 September 19, 2009, 17:56:13
edit2Rapporteer  
Heeft iemand soms ervaring met een van de drijfvesten van Pro-limit? Mijn oog is gevallen op de Prolimit Freeride.

https://www.pro-limit.nl/displayitemv10comp.php?item_id=5611

Weet iemand overigens waar deze vesten te koop zijn? Bij Eurofun (winkel en site) en v/d Berg (site) en Telstar (site) kan ik ze in ieder geval niet vinden Sad

De sites zijn nooit up to date. Maar waarom dit vest? Dit is meer een vest met veel drijfvermogen dus zal de impact op het water harder aanvoelen en je hebt met een impact vest ook voldoende drijfvermogen.  Als je toch een pro-limit vest wil hebben neem dan dit vest:
http://www.pro-limit.nl/displayitemv10comp.php?item_id=5615

Dit soort vesten kruipen niet omhoog als je in het water ligt en zullen de klap op het water beter absorberen dan dat andere vest.

Succes
Fonetic

Geen avatar

Antwoord #54 December 28, 2009, 18:14:34
edit2Rapporteer  
Eindelijk de kogel door de kerk.. Na afgelopen week een rondje langs V/d Berg, 't Coraaltje en eerder al Eurofun was ik niet enthousiast over de impactvesten die ik heb gezien en gepast. Meestal omdat er niet voldoende ruimte voor mn heuptrapeze over bleef, soms omdat de vesten helemaal geen extra drijfvermogen hadden (en ook dat zoek ik).

Ik heb daarom vandaag de Helly Hansen Launch gekocht, een zwemvest (de lichtste in z'n soort met 50N drijfvermogen) dat oorspronkelijk voor de zeilsport bedoeld is en is ontworpen voor het gebruik in combinatie met een trapeze:
http://www.hellyhansen.com/product/Floatation/LaunchVest/33824/view/1327

Zie voor meer info over het drijfvermogen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Reddingsvest

In februari ga ik op kitevakantie, ik zal daarna een korte gebruikservaring plaatsen.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #55 December 28, 2009, 18:40:35
edit2Rapporteer  
Thx voor de feedback. Ik ben erg benieuwd maar zoals ik al eerder vermeld had zal je gaan ervaren dat dit soort vesten tijdens het kitesurfen meer in de weg zullen zitten. Zie mijn bovenstaande reactie. Ook zie ik dat het HH vest, onder de armen, veel ruimte over heeft zodat je weinig protectie hebt  thv je ribben. Ook zal de impact op het water met zo'n soort vest veel harder aanvoelen. Het extra drijfvermorgen in bewusteloosheid is natuurlijk wel iets om over na te denken maar heeft ook weinig meer waarde wanneer je bewusteloos achter je kite aan wordt getrokken.

Ik hoor graag van je wat je bevindingen waren.

ps je heuptrapeze moet je ook over je impactvest dragen en een impactvest heeft wel degelijk iets drijfvermogen.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #56 April 01, 2010, 18:09:33
edit2Rapporteer  
Even een update...

Het O'neill Gooru vest was altijd een impactvest bedoeld voor de wakeboard markt. Dit jaar komen ze ook met een Gooru "kite" impact vest op de markt.

leeany

Antwoord #57 April 01, 2010, 19:01:23
edit2Rapporteer  
Hmm, net te laat voor mij.
Heb net een Gooru gekocht, het vorige model. Maar, mijn waist past er perfect omheen en heb er eigenlijk nooit last van.

Uittrekken dus inderdaad 1 arm in het vest steken, en dan krijg je hem erg gemakkelijk uit. Met een psycho2 overigens.

Koste me €59,95 dat ding.
spruce

Antwoord #58 April 07, 2010, 15:44:08
edit2Rapporteer  
Hij is volgens mij iets langer geworden dan de vorige gooru.
Ik kan me wel voorstellen dat het nieuwe model iets beter blijft zitten, maar dat mag ook wel met zo'n halve rok eronder
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.