darky001
Berichten: 330
|
zou op zich kunnen.
ik heb ook een nash bar op een bullaroo gehad, mischien ietjes aan passen op de lijnen.
|
|
|
Reflex
Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
|
Uiteraard is de redline bar beter dan de waroo bar omdat de safety op de waroo bar het laat afweten. Dus mocht je de mogelijkheid hebben om de redlined bar te gebruiken moet jed at zeker doen.
|
|
|
Power Zone
Berichten: 258
|
Best heeft maar twee barren
- De reguliere Bar (Waroo, Nemesis, Bularoo) - Redline Bar (Kahoona)
Dus je 2009 bar gaat zonder problemen op je Nemesis, maar zoals hierboven de safety is niet al te best van de normale bar dus als je nog een keus hebt neem je de redline bar, zo niet lekker gaan varen met de normale bar en aan de hand van het topic wat hier over is op kitehigh even wat modificatie doen.
|
|
|
Noldusz
Berichten: 55
|
Thanks voor de snelle reacties. Ik moet nog een bar kopen dus ik heb de keuze nog. Ik las dat die redline bar geen stopper heeft. Is dit geen nadeel?
|
|
|
Jeromez
Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
|
He guys,
Even een vraag. Past een waroo 2009 bar op een nemesis 2008? Of raden jullie een redline bar aan?
Ik hoor graag jullie mening.
Grt, Nolduz
Ja past geen probleem
|
|
|
Jeromez
Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
|
Thanks voor de snelle reacties. Ik moet nog een bar kopen dus ik heb de keuze nog. Ik las dat die redline bar geen stopper heeft. Is dit geen nadeel?
Geen nadeel, behalve als je je stopper graag gebruikt natuurlijk.
|
|
|
Reflex
Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
|
En indien je de stopper graag gebruikt kan je gewoon een losse stopper eropdoen. Maar zonder is absoluut geen probleem.
|
|
|
Noldusz
Berichten: 55
|
Ok. In ieder geval bedankt voor de reacties. Volgens de shop is de veiligheid even goed als de redline bar van de kahoona. Daarnaast hadden ze geen upgrade setje voor de redline bar en ik kon de gewone bar goedkoper krijgen. Bovendien stond ik te popelen om te gaan varen dus heb ik uiteindelijk toch de gewone bar genomen. Direct uiteraard het water opgegaan waarna ik merkte dat mijn Nemesis 10 2008 langzaam en totaal niet krachtig was. Dit lijkt me niet kunnen met een nemesis 10 dus dit zal wel aan de setup liggen. Ik merkte ook dat de stuurlijnen een beetje slap hingen. Ik kloot niet graag aan mijn lijnen maar er moet ongetwijfeld iets veranderd worden aan de setup.
Iemand enig idee?
|
|
|
LOEN
Berichten: 767
|
Iemand enig idee?
Vaar hem sowieso op het strakste knoopje (1e vanaf de kite)
|
|
|
LOEN
Berichten: 767
|
Veiligheid van de gewone bar is in "theorie" zeker minder (maar zelf nooit redline getest)
Opzicht heb je aan de gewone bar genoeg safety, met dik 25 knt getest en werkt prima. Maar had pas een mega vlaag te pakken en de kite bleef toch flink gepowerd nadat ik me safety had getrokken. (hoewel ik denk dat op dat moment zelfs met de redline bar hij ook nog zou poweren, was een wat extreme situatie die ik in 3 jaar nog nooit had mee gemaakt)
|
|
|
posty
Berichten: 2454
|
Ok. In ieder geval bedankt voor de reacties. Volgens de shop is de veiligheid even goed als de redline bar van de kahoona. Daarnaast hadden ze geen upgrade setje voor de redline bar en ik kon de gewone bar goedkoper krijgen. Bovendien stond ik te popelen om te gaan varen dus heb ik uiteindelijk toch de gewone bar genomen. Direct uiteraard het water opgegaan waarna ik merkte dat mijn Nemesis 10 2008 langzaam en totaal niet krachtig was. Dit lijkt me niet kunnen met een nemesis 10 dus dit zal wel aan de setup liggen. Ik merkte ook dat de stuurlijnen een beetje slap hingen. Ik kloot niet graag aan mijn lijnen maar er moet ongetwijfeld iets veranderd worden aan de setup.
Iemand enig idee?
met een 09 bar op een 08 nemesis moet je de lijnen 1 of 2 knoopjes dichterbij de kite vast maken dan normaal net zolang totdat de suurlijnen strak genoeg staan.
|
|
|
martin 404
Geen avatar
Berichten: 71
|
Zelf vorige week ook een 2008 10m Nemesis gekocht met 2009 bar en ik heb hem 3 dagen op AB en op het 3de knoopje vanaf de bar gevaren. De eerste aanzet is ie naar mijn gevoel ook te traag (wat ik ook al in de reviews gelezen had voor ik hem kocht), maar als ie op gang is, is er met de snelheid en kracht niks mis.
AA zou hem sneller maar minder krachtig maken, maar dat zie ik niet zitten. Ga nog ff een knoopje of 2 extra proberen, of dat verschil maakt. Nu ik het hier lees zou dat idd best kunnen en zo niet dan leg ik me er bij neer. (in de reviews geloof ik ook zoiets gelezen) Bij de 2009 is dit door de twistertech blijkbaar opgelost, maar die is nog niet zo goedkoop als deze.
|
|
|
Noldusz
Berichten: 55
|
En als ik nou een extra pigtail aan mijn pully doe van mijn powerlijnen? Zou dat ook helpen of is dat minder veilig?
Thanks voor de tips weer btw
|
|
|
LOEN
Berichten: 767
|
Kan.... je creert het zelfde effect (je stuurlijnen worden korter in verhouding met je frontlijnen) Maar als je nog knoopjes over hebt bij je stuurlijnen waarom die dan niet benutten?
|
|
|
martin 404
Geen avatar
Berichten: 71
|
Deze review vond ik wel nuttig :
osted: Sat Sep 06, 2008 3:18 am Post subject: 2009 hp 10m - just my opinion yes, i have one - yes i like it better than my 2008 HP 10m - you can skip the rest if you like out of the bag
same pump as last years - same kit
bag is green with some fancy graphics and the zipper has been shortened and so has the extension which means you could cut out the mesh if you wanted
the 'hat' is no longer removable - basically same as last years bag
twister tech - there are a lot of these little black spots on the kite and even into the dacron part and you can see that it does flex it kind of reminds me of discs in your back so it does bend and twist
there are more seams in the LE and i think that makes it smoother
it is interesting because the kite doesn't buckle as easily - it bends on those twister tech spots - you might be able to run less PSI
the kite is a bit longer than the 10m 2008 HP but roughly the same depth - basically the same kite - the struts have been moved inward - bridles look the same
membrane valves in all the struts and the exhaust valve on the main bladder seems a bit better
there are only four knots on the rear lines vice last years 6
so right off the beach on 3rd line with the 55cm bar 23m lines - light winds A-A
light bar pressure and light steering pressure- had a tendency to stall - really tight pivot turns and loops
A-B a bit more wind - better feedback on the bar
rode that way for three hours and wind kept getting better
the theme on this kite is turning - twister tech must work because it takes much less energy to turn this kite - it turns faster and tighter than a 2008 10 HP
jumping - it jumps better in less wind because it can change directions faster - so you get better sent jumps - float is about the same - but that secondary lift is easier to get
turning - much easier to turn - reminded me of a bularoo 10m where i could turn with one arm again- what's more it can turn well even depowered - chicken kite loops are very doable
upwind- the kite does fly more to the side and is very good upwind kite - but what is really noticed was i could get faster board speed - so faster board speed - quicker redirect = better jumps
wave riding - because of its fast turning - it was very good in waves - it was also easy to control the power in a turn - a 2008 HP you have to pull in the bar to turn - 2009 you can control you speed in a turn
kite loops - i aint no expert but the 2008 HP has this one spot that really rips you horizontal - cracked rib to prove it- the 2009 is smoother and you have the option of doing a chicken kite loop - you can decide which is better
stalling - if there is a problem with the 2009 it is easier to stall - and i have typically run so i could get really good tension on the rear lines to get good steering - but with the 2009 i dont think it needs it - also it seems to have shorter range required for power/depower - given i have long arms -
i might have to increase the size of my chicken loop - which is non standard setup so i can decrease my throw
relaunch? haven't a clue - it did not get wet
random thoughts - the kite turns up very well - better than the 2008 HP
the 2008 HP took some effort to start moving the 2009 just starts moving right away - so sining the 2009 was a big slow sine - the 2008 you can do whatever you want
in fact the 2009 is more of a flier kite - keep it moving and what's more it can move
you will get the most benefit from the kite if you throw it around
A-B has a bit more bar pressure than A-A on the 2008 - and A-A has bit less than A-A on the 2008 - i think i would like to play with that some more
clearing waves - i really like the ability to pop a jump over waves and this kite is great at doing that - that means you can pull the bar down with it over head and get some height - some kites are all send it jumps and get no pop that way
summary - love the kite
and finally - props to Kinsely Wong xtreme big air for putting up with me as a customer -
definitely if you are buying Best you should buy from him
David
================= September 25, 2008 David wrote: Kinsley,
Just thought i would drop a line and say i really love the new HP 10m.
i went through a couple of days where it just seemed to have no low end and then bang - it all came together
i think the bridle stretched out a bit, i got used to it, and finally got the lines setup
i am now on A-A using the last knot away from the kite -
A-B is pretty good too but is too hard on my joints for long sessions
love how it turns and loops and is wonderful in the waves - relaunch is a breeze in light winds and it seems to jump pretty good - goes upwind in really light wind
just a fun kite
anyway, thanks again for working with me on this kite.
David
|
|
|
Reflex
Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
|
Volgens de shop is de veiligheid even goed als de redline bar van de kahoona. Dan heeft de shop je toch echt de verkeerde info gegeven. De gewone Best bar heeft wat veiligheid betreft enkele fouten. Zoek hierover maar eens meer info op het forum.
|
|
|
posty
Berichten: 2454
|
AA zou hem sneller maar minder krachtig maken, maar dat zie ik niet zitten.
Als je hem op AA zet heeft de kite niet minder kracht, de stuurlijnen worden iets langer dus je moet een knoopje dichterbij de kite vast maken!
|
|
|