Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kan het oorspronkelijke topic van o.a. RadicalRonnie niet meer vinden (ook op HL niet meer)
Een aantal mensen heeft problemen met het herstarten van de Banditdos vooral na uitgehaakte tricks. Hierbij blijft de kite met zijn LE naar beneden open op het water liggen, zonder dat hij gaat autorelaunchen.
Mij was het ook al een paar keer gebeurd dat het niet automatisch ging, en dan vooral op zee in de deining. Altijd met een grotere banditdos (10 en groter) is mijn ervaring, en alleen in het low-end en de depowerstrap geheel uit (maximale power)
Vandaag was het weer 10-15kn, flinke deining op zee en chop, en diverse keren uitgehaakt (op suicide leash) mijn 10m2 laten crashen.
Vervolgens herstart de kite niet, en bljift voor dood liggen compleet downwind.
Mijn remedie:
1. Haak weer in als je uitgehaakt was. Vergeet natuurlijk niet de donkeydick/chickenfinger te borgen.
2. zorg ervoor dat de bar geheel tegen de stopper aan is gedrukt (doordrukken indien je de stopper ook daadwerkeljik gebruikt)
3. Trek nu slechts een stuurlijn naar je toe, door deze net boven de floater beet te pakken en iets naar je toe te trekken. Je zult direct zien dat de kite gaat reageren.
Op ze manier, ook in weinig wind zal de kite een kant opgaan, waarna hij na een paar meter sneller zal gaan "varen" naar de rand. Zaak is het dan om rustig de lijn los te laten en die kant van de bar weer beet te pakken, en evt. naar ke toe trekken om het herstarten te versnellen.
Bij mij is het tot nu toe altijd zo gelukt