Ocean Rodeo 2010 Rise pagina online

El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
September 05, 2009, 00:10:22
edit2Rapporteer  
Hier de officiele pagina.

Er zitten een paar mooie details in verwerkt!

Fototje vanaf de Golden Gate Bridge.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 September 05, 2009, 08:53:54
edit2Rapporteer  
Kan niet anders zeggen dat het er allemaal zeer gelikt uitziet. Erg mooie kite en de detailfoto's laten een erg mooie vlieger zien!

Ga jij 2010 varen Rudo? Ik ben nl. erg benieuwd naar deze kite van OR. Hij lijkt behoorlijk verandert t.o.v. de voorgaande jaren.
El Rudo

Antwoord #2 September 05, 2009, 09:19:37
edit2Rapporteer  
Ik hoop OR snel een setje 2010 Rises te ontfutselen. Dat zal niet eerder dan begin oktober worden. Ik krijg goede berichten over de bar en CL binnen, die zijn nu in pre-productie. Hier een sneak preview van de bar, nog zonder bedrukking.

Een handigheidje is het lijn-op-z'n-plek-hou elastiekje, dit trekt terug in de bar. Verder zie je de embossed grip, van "rubberized" EVA, dat is een slijtvaste kwaliteit, die ook lekkere grip heeft.
Michiel.
Moderator

Antwoord #3 September 05, 2009, 09:53:41
edit2Rapporteer  
Ziet er heel gelikt uit Rudo!  ThumpsUp
Top ontwerp en ontwikkelwerk! ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

Vooral de grip is baanbrekend. Zojuist een nieuw setje barren binnen gekregen met het gripspul erop gelijmt wat ieder merk doet. En het is zo gevoelig voor beschadigingen Undecided

Ben benieuwd hoe de bar met je EVA grip in de praktijk zal aanvoelen.

Lekkere brede winders!!! Top! YeSS
onedayfly

Antwoord #4 September 05, 2009, 10:52:29
edit2Rapporteer  
Hoe zit het eigenlijk met de lijnen Rudo, zelfde breeksterkte als 2009? Ik sta op dit moment absoluut nog niet open voor 2010 spul. Erg tevreden met de Rises '09 maar die bar... wanna wanna wanna.
El Rudo

Antwoord #5 September 05, 2009, 11:12:37
edit2Rapporteer  
wha hoezo is 850 LBS niet genoeg? 285 kgf per lijn... De bar is in ieder geval wel sterk genoeg, 3 punts test voor de 42/29 versie gaf meer dan 280kgf. De grote bar ook ver boven de 200. De maximale belasting die je er ooit aan zal geven ligt ergens rond de 50kgf.
We gebruiken wel een ander kleurschema voor de lijnen, de rechter stuurlijn wordt als het goed is zwart, frontlines grijs en links mag je raden. Donkere kleuren ivm sneeuw... Verder zijn de sleeves beter afgewerkt, het labeltje zit er glad omheen gestikt. Geen gehaak meer bij het uitlopen van je lijnen.
Tja en de bar is los te koop...
onedayfly

Antwoord #6 September 05, 2009, 11:38:43
edit2Rapporteer  
Geen opmerkingen over de ubersterkte van de lijnen van 2009 serie. Alleen benieuwd of de trend doorgezet zou worden.

Ik ging vorig jaar ook voor een nieuwe bar voor m'n Best Kites en kwam terug met 2 x Rise.

Enfin.. 1 nieuwe bar voor mij a.u.b.

El Rudo

Antwoord #7 September 05, 2009, 11:44:28
edit2Rapporteer  
Geen opmerkingen over de ubersterkte van de lijnen van 2009 serie. Alleen benieuwd of de trend doorgezet zou worden.

Ik ging vorig jaar ook voor een nieuwe bar voor m'n Best Kites en kwam terug met 2 x Rise.

Enfin.. 1 nieuwe bar voor mij a.u.b.

ik doe geen sales, mss doen Wouter/Barry al bestellingen voor 2010 opnemen?
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #8 September 05, 2009, 17:11:40
edit2Rapporteer  
Ziet er, zoals we gewend zijn weer tiptop uit.  ThumpsUp

Effe een vraagje, is er iemand die toevallig ook de trapeze heeft van OR waarvan je de legstraps kan verwijderen.

De Session heet hij, en gelijk effe een review als het kan  Grin

En wat kost hij Wouter / Barry  Huh
wazzaah

Antwoord #9 September 05, 2009, 20:54:12
edit2Rapporteer  
Session 2 in bezit hier  ThumpsUp
wazzaah

Antwoord #10 September 05, 2009, 21:05:39
edit2Rapporteer  
Zit nog even te twijfelen of ik naast mn 10m er nog iets bij zal nemen voordat ik vertrek naar t zuidelijk halfrond. 6/7m rise of 6/8m Diablo.

Rise is heerlijk maar uitgehaakt eindigt t meestal in een geul uitdiep actie Grin
onedayfly

Antwoord #11 September 06, 2009, 10:44:37
edit2Rapporteer  
@ Rudo.. volgens mij heb je je roeping gemist!.. sales gaat je goed af. Ik zal deze week ff contact opnemen met Wouter/Barry. Lijkt me geinig als ik m eerder heb dan jij! schater
Michiel.
Moderator

Antwoord #12 September 06, 2009, 11:30:53
edit2Rapporteer  
Lijkt me geinig als ik m eerder heb dan jij! schater

Rudo is een man met geduld, dus dat zou best eens kunnen! Wink
Wel is hij razend enthousiast over de OR producten. En zo kijkend naar de nieuwe 2010 producten begrijp ik dat volkomen. Ben sowieso erg benieuwd naar "zijn" toch wel unieke bar concept!
El Rudo

Antwoord #13 September 06, 2009, 11:44:31
edit2Rapporteer  
Ziet er, zoals we gewend zijn weer tiptop uit.  ThumpsUp

Effe een vraagje, is er iemand die toevallig ook de trapeze heeft van OR waarvan je de legstraps kan verwijderen.

De Session heet hij, en gelijk effe een review als het kan  Grin

En wat kost hij Wouter / Barry  Huh

Ik heb de session 2, en ben er heel tevreden mee - er zit geen snel klik haak systeem op wat vooralsnog een enorme pré is, even in contact treden met je vrouwelijke kant en het geheel als een rokje aantrekken, gaat snel en zeker.
Verder is de afwerking top, op de productpagina zie je de detaillering, allemaal erg netjes en compleet (mesje, hp-koord aan de achterkant met quick release, dichritsbare flappe over de buckles zodat je niet kan blijven haken etc.) de pasvorm is goed, je moet van een hoog rugdeel houden, is erg comfy.

@ Michiel, geduld valt wel mee - het is bij mij vooral massatraagheid icm luiheid waardoor het zo lijkt.
onedayfly

Antwoord #14 September 06, 2009, 12:07:15
edit2Rapporteer  
Dat enthousiasme deel ik met hem hoor. Dit jaar behoorlijk wat progressie kunnen maken en de bodem is nog lang niet bereikt. Vandaar dat ik nog een jaar langer door wil varen met het 2009 materiaal. Maar een extra bar kan geen kwaad toch Tongue
Teigetje

Antwoord #15 September 06, 2009, 12:33:49
edit2Rapporteer  
Bedankt voor je reaktie Rudo,

Heb inmiddels ook het OR forum afgestroopt en de gasten die hem hebben zijn uitermate positief over de Session harness.

Ik vaar nu met een mystic force chield (zit) en die trek ik ook als een rokje aan dus dat ben ik wel gewend.
Heb ooit wel een een heuptrapeze gehad maar dat beviel toen niet in combi met me droogpak misschien is de session een betere optie met name mbt de legstraps die je er op en af kan halen. Maar eerst effe wachten tot me huidige is versleten.
Heb begrepen dat de Session best wel prijzig is  Huh  iets van 130 euro  Undecided
wazzaah

Antwoord #16 September 06, 2009, 17:26:12
edit2Rapporteer  
130,- is toch een redelijk prijsje dacht ik. Voor een niet nader te noemen bekend trapeze merk waar een heleboel mensen bij zweren maar die voor mij voor geen meter zat betaalde ik 160,- volgens mij. Ding zat constant onder mn oksels of knelde mn ribben af. Op vlak water ging t nog net maar op de Noordzee was t geen doen.

Dit is eigenlijk ook een heuptrapeze alleeng door 2 bandjes, die je er ook af kan halen kan die echt niet omhoog kruipen.
Prima afgewerkt, degelijk maar alleen geen snel sluiting. Nadeel met aantrekken en uittrekken, is ff wennen. Voordeel is wel weer dat ie dus nooit los kan schieten.
Wouter

Antwoord #17 September 06, 2009, 22:16:15
edit2Rapporteer  
MSRP voor een session 2.0 is helaas iets hoger dan 130 euro.... +50 

Teigetje

Antwoord #18 September 06, 2009, 22:24:01
edit2Rapporteer  
Naja ik kan nog een tijdje sparen want de mijne kan nog wel een tijdje mee, hij krijgt nu wat slijtageplekken maar de bandjes zijn nog goed.  Roll Eyes

Maar vind 180 euries best wel veel centjes...... Cry
wazzaah

Antwoord #19 September 06, 2009, 23:05:05
edit2Rapporteer  
Maar hij is t waard Grin

heb mn 6 jaar oude prolijmit gelijk de container ingedonderd, die was tot de draad toe helemaal af

doe binnenkort nog ff complete review op Hanglos of op me eigen site plaatsen
El Rudo

Antwoord #20 September 06, 2009, 23:16:16
edit2Rapporteer  
Teiger, niet om het één of ander, kijk je wel uit met versleten trapezes, er zijn er meerdere in mijn omgeving spontaan doormidden gegaan... Ron kom er maar in!

Je kite komt een heel end met een natte trapeze er aan, mooi stukje ballast schater en omdat je CL nog vast, lekker gepowerd!
wouterb

Antwoord #21 September 07, 2009, 11:04:36
edit2Rapporteer  
Krijgt de 2010 bar ook een nieuwe chickenloop? Any pics??
Heb begrepen dat de depower-bediening in gevallen te wensen overlaat. (dit weerhoud mij van de aanschaf, ter vervanging van de nog rampzaliger Best 2008 tuigage)
El Rudo

Antwoord #22 September 07, 2009, 12:08:09
edit2Rapporteer  
De chickenloop is geheel opnieuw opgebouwd tov de 2009 versie. Wat betreft de bediening van de trim loop, er is een beter op het koord afgestemde clamcleat gebruikt die makkelijker los te trekken is.
Ik heb er al eentje hier en die doet het.
dit plaatje is nog niet definitief, de swivel spreader float ziet er anders uit.
wouterb

Antwoord #23 September 07, 2009, 12:31:12
edit2Rapporteer  
Cool! ziet er errug gelikt uit.
Ook €40 voor de losse loop, Wouter/Barry??

En kan ik uit bovenstaande concluderen dat een ander koord de werking van de ’09-cleat verbeterd? Zoja, wat is dan de ideale maat?
El Rudo

Antwoord #24 September 07, 2009, 12:47:13
edit2Rapporteer  
Cool! ziet er errug gelikt uit.
Ook €40 voor de losse loop, Wouter/Barry??

En kan ik uit bovenstaande concluderen dat een ander koord de werking van de ’09-cleat verbeterd? Zoja, wat is dan de ideale maat?

haha je moet het niet omdraaien! het hele systeem is gebaseerd op Ø5mm koord, in nieuw-van-de-haspel staat. De cleats hebben een bepaald bereik. De vorige cleat had een hogere "grootste diameter", met Ø5mm mooi in het midden. We hebben uitgezocht dat je beter naar de ondergrens kan kijken voor de koorden die je op trim loop systemen ziet, omdat die niet stug in de vorm zitten, dus bij wijze van spreke helemaal plat kunnen drukken. Bij een grotere cleat verdwijnt het koord helemaal onderin de vertanding en zit dan muurvast. Bij een kleinere cleat blijft 'ie ergens halverwege hangen, en trek je 'm makkelijker los. We hebben uitvoerig getest met nieuwe en oude lijnen.

Dikkere lijnen krijjg je niet door de CL body en de stopper, dus dat raad ik je niet aan.
Ik test zelf de laatste tijd vooral trimlijnen van zeiltuigages, met polyester braid. De pest is dat je handen opengaan als de lijn tussen je vingers loopt (met één hand sturen). Die lijnen zijn wel beter in de 2009 cleat te gebruiken.
Ik vind overigens dat het nog wel meevalt, ik vaar nog regelmatig met de 2009 bar met originele trimloop en soms gaat 'ie inderdaad wat moeilijker.

De stijl van depoweren (trim straps of cleat boven de bar versus cleat onder de bar) is een moeilijke afweging, de depower op quick release werkt behoorlijk met de Rise vanwege de pulley in de bridle, en het is een heel clean systeem.
Je zou de Diablo bar kunnen gebruiken voor een Rise maar dan moet je een andere safety (single line flag) inbouwen, en je levert toch een flink eind depower in.

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.