Zuid frankrijk januari-juni

ArneD

Geen avatar

Berichten: 30
September 29, 2009, 13:41:34
edit2Rapporteer  
Beste medekiters.

Ik vertrek waarschijnlijk begin januari naar Frankrijk, om daar de andere helft van mijn "tussenjaar" te vertoeven en de taal te leren. Uiteraard wil ik proberen op een plek te gaan zitten waar kan worden gekite.

Ik ben op zoek naar een plek waar werkgelegenheid is (toeristenbranche? Met mijn Frans en Engels zou ik na een tijdje mooi 3 talig zijn...). Tevens is een leuke (en grotere) stad aantrekkelijk, waar taalcursus en gastgezin mogelijkheden zijn.
Met dit voor me neig ik naar Montpellier, wat een mooie stad is en waar vele mogelijkheden zijn. Echter, ik ben weinig bekend in Frankrijk (op lokaal niveau) en heb geen idee hoe de kitesurfmogelijkheden zijn.

Ik neig zelf naar de zuidkust ivm de temperatuur, waarvan ik vermoed dat die vrij laag is tot maart. Qua wind had ik wat opgezocht via windfinder, maar zag geen spetterende locaties eigenlijk.

Ik zit dus nog in een vrij pril stadium van het oriënteren, en ben dus blij met elk advies en/of ervaring!...

Groeten,

Arne
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #1 Oktober 02, 2009, 11:18:58
edit2Rapporteer  
Hey Arne,

Ben zelf twee keer een dikke week in leucate geweest. Joepie
mooie kitespots op het meer, maar ook bij de middellandse zee, kan je gewoon met je auto op het strand rijden ThumpsUp
hier wordt ook de pkra-tour gehouden.(meestal rond april)
staat wel bekend om vlagerige wind, maar daar heb ik geen last van gehad, wel harde wind Grin, ga begin mei.

maar vlak bij montpellier zit ook een mooie spot.
vlak bij saintes-marie-de-la-mer is een kitespot met de naam beauduc.
stuk over gelezen in kitesurfmagazine(weet zo niet meer welke, maar bij interesse kan ik het even opzoeken) hier kan je ook met de auto op het strand rijden.

zit zelf met google earth alle kusten af te zoeken naar eventuele mooie spots schater, ook op deze twee spots kun je veel foto`s zien, om een indruk van de situatie aldaar te krijgen, maar dan even ver inzoemen, en dan verschijnen er meer foto`s.

hoop dat je er wat aan hebt.
gr martimor Cool

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.