ja, erg jammer , kom graag bij lauwersoog. maar eens een keer in makkum kijken, das waar die kiteshop zit toch ? maar ja, workum is voor mij net zo ver, dus...
Damn ! Tegenvaller ...was nog steeds in de veronderstelling dat de spot, dit jaar, het hele jaar open zou zijn. Loog is echt een super mooie spot...en lekker dichtbij
Ik heb met Rijkswaterstaat gebeld en gevraagd hoe het nu zit met Lauwersoog (de wad kant). Deze mail kreeg ik van hun.
"Geachte heer / mevrouw,
U heeft recent een melding gedaan bij de Landelijke Informatielijn van Rijkswaterstaat. Hartelijk dank hiervoor.
De inhoud van uw vraag/klacht/idee is door ons als volgt geregistreerd: Ik hoor geruchten dat er vanaf oktober niet meer gekitesurfd mag worden bij Lauwersoog, is dit zo?
Naar aanleiding van uw melding kunnen wij u het volgende mededelen: Naar aanleiding van uw vraag kunnen wij u de volgende informatie geven. Er is een uitspraak van de rechtbank dat rijkswaterstaat alleen naar het nautische moet kijken en niet naar de natuurwaarden. Dit houdt in dat rijkswaterstaat moeten kijken of het scheepvaarttechnisch verantwoord is. Voor alle kitesurf gebieden geldt nu dat rijkswaterstaat kijkt of het scheepvaarttechnisch verantwoord is, dus in het kader van het BPR(Binnenvaartpolitiereglement). Als blijkt dat er geen bezwaar is kan er het hele jaar worden gekitesurft binnen de aangegeven gebieden. We laten daarom de betonning liggen die deze gebieden aangeven.
U kunt alleen een probleem krijgen met LNV/Provincie in kader van de Nb-wet. "