Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Tsja das dan weer lekker he Sterkte voor deze Duitse dame. Op Schellinkhout maar 1 kite de bomen in zien gaan, volgens mij geen persoonlijk letsel.
|
|
|
Idefixe
|
D'r was GVD nog een Duits school aan het lessen vandaag........
|
|
|
|
Idefixe
|
Ik heb op de Duitse site even m'n woordje gedaan over de Kiteschool die vandaag @ mirns aan het lessen was. Hier vind je het topic en het kan geen kwaad als meerdere mensen daar even reageren. Hoeft niet in het Duits het gaat erom dat die mafketels beseffen dat wij niet zo "blij" met ze zijn.......
|
|
|
martimor
|
goeie zaak idefixe,
vind het sneu voor die vrouw, maar dat krijg je ervan. want het kan met zo`n wind ook onder toeziend oog van een school gebeuren.
laterz
|
|
|
LF Ruud
Logs: 0 | 35 uur
|
Kon ook niet uit blijven vandaag met deze wind sterkt aan de duitse vrouw toegewenst (up_kitesmiley)dat het mag meevallen de verwondingen
|
|
|
Rhino_83
|
Tsja stel nou dat je je vrouw/vriendin heel erg zat ben (bijvoorbeeld omdat je nooit mag kiten) dan is dit wel een originele manier om van dr af te komen ff zonder gein... vervelend voor de vrouw en de goede naam van de sport.....
|
|
|
kereltje
Geen avatar
|
je zou toch idd denken dat zo;n kite school wel beter zou weten met te harde wind NIET OEFENEN,
|
|
|
Geronimo79
|
Snap dat je pissed off bent... maar jezus wat een onproffesionele houding daar op dat forum.... Topic naam dat die kiteschool niet meer welkom is op Mirns.... sinds wanneer ben jij de baas op de spot?
Spijt me.. snap volledig je ongenoegen, en de belangen die er zijn... maar vind dat wel een heel erg onproffesionele post van mr NKV mirns. Je hebt jezelf als gezicht voor NKV gemaakt, en je harde werk word ontzettend gewaardeerd. Je doet enorm veel goede dingen voor Mirns. Maar vind zo'n topic naam toch wel een beetje grootheidswaanzin.
Wat me niet duidijk word is of deze vrouw nou bij die kiteschool was of niet. doet er eigenlijk ook niet toe. Sterkte naar deze vrouw. Het is ook volledig achterlijk met de wind van vandaag welke vorm dan ook maar te lessen.
De kiteschool is ook ontzettend dom bezig.. kan echt niet met de wind van vandaag. Gevolgen zullen er verder wel niet zijn. tenzij de duitse kitesurf bond hier eens over gaat babbelen met de desbetreffende school. Dus misschien is het een idee eens met de duitse kite bond te gaan praten.. die hebben nog enigszins iets te vertellen naar die kiteschool.
|
|
|
Idefixe
|
Snap dat je pissed off bent... maar jezus wat een onproffesionele houding daar op dat forum.... Topic naam dat die kiteschool niet meer welkom is op Mirns.... sinds wanneer ben jij de baas op de spot?
Niet meer welkom zijn is een ander woord dan "het is verboden" . Ik pretendeer ook nergens dat ik zoiets van baas ben op de spot. In jouw ogen dus blijkbaar wel. Gezien het feit dat ik volgens jou een onprofessionele houding heb en jij de oplossing zelf al aandraagt lijkt het mij een goed plan dat jij dan even contact opneemt met die Duitse bond.
|
|
|
Henning
|
@ Geronimo: De vrouw hoorde niet bij de school.
Echter vindt ik de topic naam wel passend. Op een één of andere manier is het niet uit te leggen aan een paar van onze oosterburen dat ze dom bezig zijn.
Vndag nog een duitser met een boardleash! (30+ knopen 8m2) ik in mijn beste duist dat dat harte oliedom is en dat hij een serieus probleem kan krijgen als dat board achter hem aan gaat.
Zeg is... mein.. das ist fur meine feiligkeit... ja dikke vinger... dan mag je dat baord van mij part ook koppen.
Daarnaast schijnt deze school al vaker bekritiseerd te zijn door medekiters. Midden in de menigte lesgeven etc. en nu dus ook in turbo wind. Mensen die voor ellende zorgen morgen van mij part echt wel wegblijven.
|
|
|
Marko
|
Zo dom endie mensen hebben geen verhandwoorlijkheids gevoel. 1 Goede stuur fout en ze gaan het wijland in.....
|
|
|
LF Ruud
Logs: 0 | 35 uur
|
@Geronimo79 ik ben het wel eens met idefix wij als mirns locals zijn vanaf het begin al bezig om de spot mirns een beetje in goeie banen te leiden om sluiting te voorkomen. Als je er geweest bent op de spot mirns zie je waarom we hebben een info bord staan we hebben er een stuk land er bij gekregen en daar heeft idefix een groot aandeel in en dan snap ik best dat hij zo reageerd. En dan onze duitse kitescholen komen om hier geld te verdienen op de spot mirns zowaar staat er nog een rekening open heb ik mij laten vertellen laten ze maar mee betalen dan dan hebben ze ook alle regt om les te geven. En dan vandaag met die snoei harde wind ga je als kiteschool niet met je lesser's het water op niet vertrouwd dus en als er dan een ongeval plaats vindt wordt er door weer andere mensen naar de spot gekeken ze gaan er steeds meer opleten als er wind staat gebeurt er weer iets SPOT GESLOTEN dus vandaar
|
|
|
Henning
|
Zo dom endie mensen hebben geen verhandwoorlijkheids gevoel. 1 Goede stuur fout en ze gaan het wijland in.....
Je vergeet het basalt nog... en die vrouw vandaag hing in het prikkeldraad....
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Vind de titel die Idefixe bedacht heeft om dit probleem aan te kaarten op Oase.com bijzonder goed gevonden Absoluut niet onproffesioneel, duidelijk juist dat hij er goed over nagedacht heeft! En een school die lest in dergelijke harde wind mag wat mij betreft met naam en toenaam genoemd worden! Schandalig gewoon!
|
|
|
Benjooh
|
Als we toch bezig zijn... vandaag op Workum een groepje Duitsers met 2 wel heel oude Naishkites (Nog uit vorige millenium ), 2-lijners zelfs. ze waren zo 'verstandig' een 5 te pakken i.p.v. een 8 maar zelfs dan nog. Ze zijn gewaarschuwt dat het echt niet kon maar toch oplaten natuurlijk... Met een paar man de kiter vasthouden, knapt 1 van de 2 lijnen. Denk je dat ze het wel geleerd hebben... neehoor, gewoon de volgende 5 meter pakken en nog es proberen om dr vervolgens met een mannetje of 4 aan te gaan hangen.... Sommige lui missen gewoon echt iets in hun bovenkamer...
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Een 5m2 2 lijner uit de beginperiode heeft veel meer trekkracht als een "moderne" C-kite. Exact weet ik het niet meer, maar die 5m2 heeft evenveel trekkracht als een 8/9m2 C-kite. En dan nog eens zonder depower!
|
|
|
Benjooh
|
Idd, en dat was ook wel te zien. Hoorde dat ze hem wel unhooked oplieten en 2 man nodig hadden om de loop in te haken
|
|
|
Geronimo79
|
Ik zeg ook zeker niet dat idefix verder geen goed werk doet. Zoals ik al zei.. word ten zeeeeeerste gewaardeerd. maar ik vind als officiele NKVer. En intussen toch een behoorlijk boegbeeld van NKV dat je dat soort topics ff kan doen..
Ik snap ook dat die pissed off is.. staat er zelfs. Heeft ook alle recht op pissed off te zijn. Misschien wel meer als wie dan ook. Maar toch.. is het erg onproffesioneel om et zo aan te pakken voor een NKV vertegenwoordiger.
Ik zeg ook niet dat het goed is wat ze doen.. maar ze hebben al het recht daar te komen.. maar ook dit stond er al.
@ Henning, tjah.. heb vandaag ook een nederlander gezien met een boardleash. gebruikte em vandaag wel eens waar niet. maar vertelde dat ie em op zee wel gebruikt..had geen zin in goed leren bodydraggen... leek me verder best een verstandig persoon maar jah dat met die boardleash.....
Duitsers iets duidelijk maken ja is lastig... Moet je eens kijken hoe wij over die duitsers praten over het algemeen.. lijkt wel of we per definitie tegen de duitsers zijn... kan me voorstellen dat zij ook iets hebben van.. die zeiken continu tegen ons... en jah ze zijn stug... denk niet dat ze ons echt vertrouwen.
Maar goed... rotte appels heb je overal..
|
|
|
Idefixe
|
Geronimo doel van mijn topic @ Oase( en meerdere topics die ik daar in het verleden heb geplaatst) het openen van een discussie met betrekking tot de diverse problemen waar wij in NL / kitesurfen mee te maken hebben. Als je nu het topic bekijkt zie je dat daar een flinke discussie gevoerd wordt en dat is nu precies wat we nodig hebben. ik ben mij er goed van bewust dat ik doorgaans niet de meest charmante manier gebruik om bepaalde zaken te benoemen, In het verleden ben ik bijvoorbeeld behoorlijk verbaal tekeer gegaan met zaken als natuurgebied. Samen met andere locals hebben we nu bereikt dat @ Mirns er bijna niemand meer het natuurgebied inknald. We hebben voor de volgende 6 jaar een ontheffing Natura 2000 in de pocket ! Neem van mij aan dat ik bij de diverse bijeenkomsten m'n mening duidelijk verkondig en ook knalhard duidelijk maak wat de belangen van kitesurfend Nl is. Ook bij RWS sta ik bekend als niet de meest makkelijke , charmante kitesurfer. De komende tijd hebben we dat mi ook keihard nodig. Workum staat zwaar onder druk en ook boven de locaties Medemblik en Andijk tekenen zich donkere wolken af voor het kitesurfen. Nog veel werk dus. Overigens is er @ Mirns nu ook naar de Duitse locals een uitstekende positieve sfeer. Vanmiddag stonden we met een hele gezellige club zowel Duitsers als Nl kiters ......
|
|
|
wazzaah
|
Weet niet hoe je contacten bij de gemeente zijn waar Mirns onder valt maar zij kunnen gewoon een verbod uitvaardigen voor dit soort kitescholen. Er kunnen (zeker na t kruidvat incident met wildwater varen) door gemeentes strenge eisen opgelegd worden aan outdoor bedrijven.
Of je dit echt zou willen is een 2de.
|
|
|
rocket man
|
ide, je hebt een discussie op oase losgetrapt die ik waardeer. Lessen bij deze omstandigheden is teveel van het goede.
|
|
|
Stanley
|
@ Geronimo
ben het zeker niet altijd eens met de aanpak van ons aller Idefixe maar posting op oase is zeer correct en dekt de lading geheel. Was vandaag sinds langer tijd weer op Mirns en de sfeer richting onze oosterburen is absoluut verbeterd. Was zeer aangenaam verrast.
Mirns is een super spot en het zou zonde zijn als deze gesloten word door dit soort kamikaze kitescholen. Iets meer besef kan absoluut geen kwaad en deze posting op Oase kan hier zeker een positieve bijdrage aanleveren.
De tijd voor anonieme postings is voorbij, in dit soort situaties moet je de desbetreffende partij gewoon bij naam en toenaam noemen. Degene die er les bij boekt bereik je in eerste instantie niet direct. Maar negatieve communicatie doet uiteindelijk zijn werk wel een school met een zeer slechte reputatie verliest uiteindelijk toch zijn klandizie
|
|
|
Goonie
|
Ja ja ik lees het alweer.. gaat weer helemaal fout... Tja ik zal dit jaar niet meer op het water komen wegens een blesure maar ik denk dat het nu tijd word voor groffe stappen en ik ga bij deze een brief opzetten aan de gemeente en andere instantie's die er mee gemoeid zijn dat ik als recreant door een comerciele instantie in gevaar word en werd gebracht en ja in het verleden ook een levensgevaarlijke situatie met een lijn om mijn nek. Waar zijn de verzekeringen als er iets gebeurd en waar zijn de vergunningen als er om gevraagd word. Het is belachelijk dat het allemaal gedoogd word. Wat zou het restaurant doen als ik daar met een friettent ga staan.. Idd er word direct actie ondernomen en ik kan vertrekken. Maar hoe zit dat nou met een Kiteschool die daar geld wil verdienen?? Moeten die ook niet in het bezit zijn van geldige papieren en kunnen aangeven dat ze goed verzekerd zijn? toen dat met die lijn om mijn nek gebeurde en ik met de kiteschool heb overlegd zei de eigenaar.. ik kom zo bij je terug met de gegevens.. en wat bleek. Hij is zonder wat te zeggen of wat te melden gewoon weg gegaan. Hmm hoe word dat opgelost? of moet ik dan met een grasmaaier over hun kites heen raggen om eindelijk eens iets op gang te zetten? nee das niet de manier maar ik ga als recreatieve burger een groot bezwaar indienen. En hiermee sta ik ook voledig achter Idefix en de locals. Het is gewoon niet verantwoord als een ervaren kiter met 35 knp onder een lesser door vaart. de kans is erg groot dat de kite door een schrik reactie je nek in gestuurd word. Want de lesser en de instructeur kijken meestal naar de kite en niet naar de omgeving. 35 knp??? nou die komt hard aan dat kan ik je wel vertellen.. en wat als er een lijn om je been of arm komt en er komt 35 knp in hun kite?? auw
|
|
|