Nemesis NXG: Product Quality Notification

Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Oktober 23, 2009, 20:25:50
edit2Rapporteer  
http://www.bestkiteboarding.com/NXG-low-wind

During routine sample checking of selected in-use Nemesis NXG kites, we have identified a possible construction irregularity in certain kites sold prior to October 15th, 2009. This irregularity can lead to reduced low wind performance in some production versions of the 8m, 9m, 10m and 12m sizes. Affected kites display unfavorable back stall characteristics in light wind. The high wind performance of these kites is unaffected by this issue.

In our ongoing effort to provide exceptional products and exceptional service at exceptional prices, Best Kiteboarding is notifying all dealers and customers of this issue. While it is impossible for us to determine which specific kites are affected, we are offering all customers the opportunity to return their Nemesis NXG for a new replacement kite if they feel that they have an affected version.

We ask that all customers who wish to order a replacement contact the retailer from which they purchased their kite prior to November 15th, 2009. After this date we will assume that any remaining customers are satisfied with the performance of their kites and do not wish to replace them under this offer.

To help make this procedure as fast and efficient as possible, we will replace only the actual kite. Therefore, you should not return your bag, pump, accessory repair kit or any other part of the original package. You will be required to turn in your existing kite, but not until the replacement kite is ready for pick up. Unfortunately, we are unable to guarantee that you will receive a kite of an identical color pattern.

We apologize for any inconvenience this issue may have caused. As always, we will do whatever it takes to ensure that we provide you with the best performing kites on the market!

For more details contact your Best Kiteboarding representative or retailer directly.

Power Zone

Antwoord #1 Oktober 23, 2009, 20:48:33
edit2Rapporteer  
Niet duidelijk omschreven wat de fout betreft.. en kennelijk ook niet te controleren anders hadden ze dat wel duidelijk gefilterd,  volgens mij is de NXG nog niet zo heel veel verkocht (ik zie of hoor er weinig over, op jorrit na dan maar die heeft wat met best)

[complot_modus] Zou wel eens stiekem een hele slimme marketing actie kunnen zijn [/complot_modus]
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #2 Oktober 24, 2009, 08:46:53
edit2Rapporteer  
Ik zie niet in wat hier een marketingactie van kan zijn. Ben zelf wel pro Best aangezien ik er mee gevaren heb maar vind dit toch wel een slecht iets.

Als je pas na zo een lange tijd (bij produktie gaan er ook veel testen aan vooraf)  er achter komt dat er iets fout is en dan inderdaad met weinig info dan is dat niet positief voor een merk. Natuurlijk wel super dat je het kan omruilen.

Alleen gaat de zin dat je voor 15 November contact moet opgezocht hebben tegen alle regels in. Als een bedrijf zelf al toegeeft dat er een fout in hun produkt zit mag je ten alle tijden binnen je garantieperiode met je klacht komen. Vind het zowiezo raar dat ze maar een periode van 1 maand aanhouden.
Power Zone

Antwoord #3 Oktober 24, 2009, 13:55:44
edit2Rapporteer  
Je zegt het zelf " Natuurlijk wel super dat je het kan omruilen " en dat is nu precies wat je gaat onthouden  ThumpsUp

Want op de eerste jaren na maken ze gewoon goed spul dus echt negatief (gezien er ook geen duidelijk geformuleerde fout in staat) is het niet.

Hoeft natuurlijk helemaal niet waar te zijn, maar na het gelezen te hebben dacht ik wel 'is dit nu positief of negatief op mijn mening over Best?'
Antwoord #4 Oktober 24, 2009, 15:04:31
edit2Rapporteer  
Als je pas na zo een lange tijd (bij produktie gaan er ook veel testen aan vooraf)  er achter komt dat er iets fout is en dan inderdaad met weinig info dan is dat niet positief voor een merk. Natuurlijk wel super dat je het kan omruilen.
het is ook niet bij iedere kite he, anders had het een stuk makkelijker geweest.
maar het blijft allemaal vaag natuurlijk.
aan de ene kant goed dat ze het zo doen maar aan de andere kant denk ik pfffh....altijd is er wel een probleem.
ieder merk heeft altijd wel iets wat niet goed is.
15 november is wel heel snel trouwens!
Morres

Antwoord #5 Oktober 24, 2009, 17:30:35
edit2Rapporteer  
goeie service toch
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #6 Oktober 24, 2009, 17:34:31
edit2Rapporteer  
Nou, de kite waar ik pas mee heb gevaren op de testdag had in elk geval dit probleem wel....we komen er vast nog wel achter wat het probleem precies was..
Jeromez

Antwoord #7 Oktober 24, 2009, 18:05:40
edit2Rapporteer  
Lijkt me een prima service mannen.
Helaas voor BEST zat er blijkbaar een productiefout in de NXG.
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #8 Oktober 24, 2009, 19:17:39
edit2Rapporteer  
Ik hoop dat de Nemi NXG nu wat beter vaart ,want de meningen van de mensen die ermee gevaren hebben waren niet allemaal even positief  ..
Ik ben in principe ook wel weer in de markt voor een nieuwe set kites ,en ga nu er een oorzaak is gevonden voor het niet zo goede low-end van de NXG hem zeker eens proberen ..
Ik las ook in een Engels kitesurfmagazine die de NXG hadden getest ,dat ze het de beste kite vonden die BEST ooit gemaakt heeft ,en dat belooft wat... Grin
isomis

Antwoord #9 Oktober 27, 2009, 12:30:21
edit2Rapporteer  
@zwafra,

nou ik hoor alleen positief berichten hoor. Er zijn maar weinig kitemerken die via een persbericht hun fouten toegeven.

Je kites worden opgehaald door ups en daarna krijg je gelijk nieuwe.

De fout zit hem in de rekbaarheid van het doek.
Langbeest

Antwoord #10 Oktober 27, 2009, 18:29:45
edit2Rapporteer  
Prima service.
Hadden ze dat ook maar de bar (lees safety) gedaan, dan had ik nog steeds Best gevaren
Jochen

Geen avatar

Antwoord #11 November 07, 2009, 19:59:21
edit2Rapporteer  
Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met de NXG? Lees er zo weinig over
Jeromez

Antwoord #12 November 07, 2009, 20:19:39
edit2Rapporteer  
Geen nieuws is goed nieuws Grin
isomis

Antwoord #13 November 07, 2009, 21:52:03
edit2Rapporteer  
@jochen,

Dat klopt, want het is nu een beetje nutteloos om een review te schrijven over een product dat in lichte wind backstalt. Ik wacht even op mijn nieuwe kites en dan kan je een volledige review van mij verwachten.
Jochen

Geen avatar

Antwoord #14 November 07, 2009, 22:17:25
edit2Rapporteer  
Mooi, ben benieuw effe afwachten dus..  Laten we hopen dat je ze snel hebt
isomis

Antwoord #15 November 07, 2009, 22:33:38
edit2Rapporteer  
je kan hem ook testen weet niet waar je vaart, zelf testen is altijd beter!
Jochen

Geen avatar

Antwoord #16 November 07, 2009, 22:57:35
edit2Rapporteer  
Zeeuws-vlaanderen, wacht even af jullie er van vinden.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.