strut kan je los vervangen, elk merk past erin. Het systeem is bijna 100% universeel bij gaastra. Elke strut van ongeveer de zelfde lengte met het standaard ventieel past erin.
Zelf heb ik sinds ik met gaastra vaar nog geen lekkerij gehad. Daarvoor heb ik van 3 van mn 5 kites lekke struts / LE's gehad.
Bouwkwaliteit van de kites is echt erg goed. De bar is simpel maar effectief. Alleen soms wat problemen met de QuickRelease, maar ze lossen dat altijd netjes en gratis op. Ik heb mijn max ook te koop gezet
Ik stap over op 2010 model.
Voor 70Kg zou ik niet groter gaan dan 11mtr. Een 10mtr max hou je denk ik tot zo'n 24 knopen en met wat meer ervaring t/m 28 knopen ofzo.
Max is idd geen beginnersvlieger, dat gezegd hebbende, je hebt les gehad, en weet wat voor kracht een vlieger heeft. Enige wat je MOET kunnen is herstarten met 5e lijn.(erg makkelijk, stukje aantrekken, een van de zijdes van de bar aantrekken en klaar.) Ik heb begint dit jaar mn set van 12-8 verkocht om 10mtr te gaan varen(+8mtr jekyll). Die jongen die
m van mij overkocht was evenver als jij, had alleen 5uur les gehad. Inmiddels springt hij al wat en doet wat backrolls.
Persoonlijk vind ik, dat wanneer je een 5lijn C-kite kan varen, je voorzichter met anderen omgaat dan wanneer je met een sLE start, die mensen hebben vaak niet door dat mensen met een C-kite anders varen dan zijzelf (minder depower,minder snel stoppen).
Overigens prefereer ik een C-kite in harde wind boven een SLE. kite.