Ik had op hanglos ook al gereageerd op dit onderwerp dus hier maar ff een
copy /paste .............
Kitesurfen een olympische sport? Hmmmmmm
Wat zijn de eventuele voordelen en wat zijn de nadelen?
Voordeel:
Het bevestigt het feit dat kitesurfen een serieuze sport is. Je komt als kitesurfer en NKV'r nog makkelijker binnen bij overheidsinstanties / derden.
Nederland heeft de wens om in de verre toekomst iets met Olympische spelen te gaan doen. Daar hebben ze dan ook wel de locaties voor nodig.
De kitesport krijgt voor externe sponsors ongetwijfeld een veel grotere betekenis ( goed voor zowel de organisatie als de individuele kitesurfer op zoek naar een sponsor)
Het wordt voor fabrikanten / designers nog veeeeel interessanter om nieuw materiaal te ontwikkelen ( het zou jouw merk maar zijn wat @ "the olympics" spettert.
Als NKV kun je dan met de extra media /publiciteit gratis ( en misschien wel betaald
) meeliften om zo belangrijke zaken als veiligheid / neem les enz een heel grrot publiek bereiken.....
Nadeel: ik heb er zelf helemaal niets mee ( met dat olympische gedoe) Sterker nog: het boeit mij voor geen meter!
Ik vind er persoonlijk echt geen drol aan. De internationale (slijm)politiek is daar allang veel belangrijker dan de sport ....
Maar "heb ik er zelf LAST van / kost het mij wat? " Nop
Ach doe mij dan maar Olympisch Kitesurfen