het is koud ! Dusssss..........

Idefixe

December 16, 2009, 17:23:36
edit2Rapporteer  
Het is nu dus echt pokke koud. Velen houden het nu voor gezien en de echte  addicts gaan gewoon het water op. Er is al veel over gezegd en geschreven maar who cares? We knallen er gewoon weer ff een nieuw topic tegenaan  Grin  Knal in dit topic al je tips ( KORT EN KRACHTIG )

- smeer je gezicht in met vaseline. Bij een crash loopt het water er meteen van af en scheelt aanzienlijk met kou.

- Alles staat of valt met het vasthouden van je lichaamswarmte. Via je hoofd verlies je 80% van je warmte . Dus ook als je op de kant staat ( en het nog helemaal niet koud hebt) MUTS OP. Zo houd je zoveel mogelijk warmte over voor op het water

- Koffie: stoot vocht af = vaker naar de wc = warmte verlies. Thee is al een stuk beter. Een thermoskan warme bouillon is super ( geeft warmte aan je lichaam en door het zout houd je vocht vast)

-Alcohol: Niet doen dus. je krijgt het even warm maar uiteindelijk verlies je meer warmte.

-energydrink: Ook  niet doen dus. Deze drank zet aan tot verbranding. je krijgt het inderdaad ff warm maar je verbrand ook kostbare brandstof. Sportdrank is daarentegen wel goed.

Ride

Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #1 December 16, 2009, 17:29:23
edit2Rapporteer  
Top, dat van die bouillon. Wist ik niet. Zondag maar een lekker soepie in de thermoskan gooien. Thnx Idefixe. ThumpsUp ThumpsUp

En als we het echt koud krijgen, gaan we lekker allemaal knuffelen. InLove InLove

Goed topic overigens. Ik heb er eigenlijk niets aan toe te voegen, behalve die bovengenoemde onzin dus. Grin
Idefixe

Antwoord #2 December 16, 2009, 17:58:51
edit2Rapporteer  
Onderkoeling kan een ware sluipmoordenaar zijn. 1 van de verschijnselen: niet meer  logisch nadenken en irreële beslissingen nemen.

Het zal niet de eerste keer zijn dat de reddingsbrigade iemand met onderkoelingsverschijnselen uit zee wil plukken en vervolgens weigert de drenkeling heel hardnekkig de aangeboden hulp.
Onder normale omstandigheden al geen echt slimme zet maar in de kou van levensbelang: GA NIET ALLEEN HET WATER OP en houd elkaar in de gaten.
Goonie

Antwoord #3 December 16, 2009, 19:30:11
edit2Rapporteer  
Niet meer logisch nadenken????? Maar idefix.. hebben wij dat ooit gedaan dan op mirns?? whahaha.. Als we al tegen een duitser zeggen dat we hetero zijn inplaats dat we zijn vlieger oplaten.. Nou ja ... Poesjie snoephen.. hahaha

Maar idd heren... de kou is je killer als je er niks op voorbereid...

Wat betreft die vaseline.. er is ook een hot versie van dan voelt het minder koud aan.. ik gebruik het vaak als... ooow sorry.. die rommel staat op het nachtkasje schater

En een droog pakje is ook fijn.

Wat nog belangrijker is.. ga NOOIT ALLEEN. zorg dat er een medekiter is of iemand die je in de gaten houd als je ver op het water bent..

Ps.. morgen 28 graden
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #4 December 16, 2009, 19:45:10
edit2Rapporteer  
@idefixe, vaseline tast uiteindelijk de manchetten van je pak aan. (indien ze van rubber/latex zijn. Oppassen dus hiermee. Neopreen kan er wel tegen geloof ik.
En nu zal ik heel kitehigh wel over me heen krijgen: vaar met helm en de "veiligste" rolleash. Zolang je niet extreem doet, of springt, maar gewoon rakjes maken als het niet te hard waait, is de kans op ongelukken klein. Het scheelt je wel veel tijd qua bodydraggen en dat is nu ook gewoon riskant.
Ocean-Limbo

Antwoord #5 December 16, 2009, 19:50:57
edit2Rapporteer  
Ik ben het helemaal met "gebruikersnaam" eens. Roll Eyes

Soms kan het bereiken van je board, na een crash een probleem zijn. Shocked

10 minuten in ijskoud water kunnen dan kritisch zijn.
Het gebruik van een (roller) leach is zeker het overwegen waard.

In de zomer natuurlijk niet want dan gaan we voor mega-hoog en dan willen we ons board niet tegen onze kanus krijgen ..... ListenToMe
Undergrounder

Antwoord #6 December 16, 2009, 20:25:53
edit2Rapporteer  
Gaan er ook mensen snowkitendit weekend op Lauwersoog ?

LF Ruud

Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #7 December 16, 2009, 21:18:39
edit2Rapporteer  
Droogpakkie aan helmpie op voor je het water op gaat thermosfles met heet water 1 mok cup-soep er in lekker warm opdrinken en gaan zou ik zeggen ThumpsUp
Tim_GTS5

Antwoord #8 December 16, 2009, 23:37:34
edit2Rapporteer  
Als er goed sneeuw ligt en een beetje wind is ga ik me ouwe snowboard weer uit het vet halen Grin
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #9 December 16, 2009, 23:42:07
edit2Rapporteer  
droogpak, fleesepak, handschoenen, cap, schoenen en gaan met die banaan!
manrot

Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #10 December 17, 2009, 00:44:23
edit2Rapporteer  
Wanneer je auto ruim genoeg is zet dan vlak voor aankomst de kachel hoog, en kleed je op de bijrijders stoel om, dit voorkomt dat je al afgekoeld je neopreen pak in gaat . muts alvast opzetten.

Ik heb zo'n catamaran jackie van de decathlon gekocht om de wind te breken, ideaal bij deze omstandigheden.
Wanneer je daarna je kit oppompt krijg je ook nog wat warmer

na afloop kachel hoog zetten, kite ed opruimen, en dan weer in de auto omkleden

ik weet het ik ben een koukleum....
DM2008

Antwoord #11 December 17, 2009, 07:30:57
edit2Rapporteer  
Wanneer je auto ruim genoeg is zet dan vlak voor aankomst de kachel hoog, en kleed je op de bijrijders stoel om, dit voorkomt dat je al afgekoeld je neopreen pak in gaat . muts alvast opzetten.

Ik heb zo'n catamaran jackie van de decathlon gekocht om de wind te breken, ideaal bij deze omstandigheden.
Wanneer je daarna je kit oppompt krijg je ook nog wat warmer

na afloop kachel hoog zetten, kite ed opruimen, en dan weer in de auto omkleden

ik weet het ik ben een koukleum....

Is juist verstandig! En precies wat ik ook doe Smiley.
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #12 December 17, 2009, 17:15:09
edit2Rapporteer  
Droogpakje thuis aan en bij aankomst enkel handschoentjes, schoentjes en cap aandoen. Pompen en gaan met die banaan. Daarna gewoon droogpak uit en broek en trui over het berenpak. Hoezo koud?
ItsMe.Erik

Antwoord #13 December 17, 2009, 18:55:30
edit2Rapporteer  
Droogpakje thuis aan en bij aankomst enkel handschoentjes, schoentjes en cap aandoen. Pompen en gaan met die banaan. Daarna gewoon droogpak uit en broek en trui over het berenpak. Hoezo koud?

Lekker zo'n droogpak en iedereen mijn maar uitlachen. Wie lacht er nu.....Als het waait dan.
Ed.

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #14 December 17, 2009, 19:04:09
edit2Rapporteer  
En nu zal ik heel kitehigh wel over me heen krijgen: vaar met helm en de "veiligste" rolleash. Zolang je niet extreem doet, of springt, maar gewoon rakjes maken als het niet te hard waait, is de kans op ongelukken klein. Het scheelt je wel veel tijd qua bodydraggen en dat is nu ook gewoon riskant.

ga alleen met aanlandige wind, geen sideshore

en nog beter; wij spreken altijd met z'n tweeen af dat we elkaars board halen als het lastig is, kleine moeite maar scheelt een hoop gebikkel.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.