Welke kite hoger springen/hangtime

Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #25 Februari 02, 2010, 19:36:07
edit2Rapporteer  
Kobrin binnenkort zijn ze te testen Wink

Ook zal Epic aanwezig zijn bij de meeste events (bijv Kites on Fire in Belgie).
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #26 Februari 03, 2010, 00:09:01
edit2Rapporteer  
Ik heb de kites net binnen van Epic.

Screamer 14m, 12m, 10m limited en 9m
Renegade 11 en 9m.

En kan echt niet anders zeggen dan dat het er geweldig uit ziet. (maarjah ben ik dan niet echt een objectief persoon voor)
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #27 Februari 03, 2010, 21:08:36
edit2Rapporteer  
Ik ga waarschijnlijk voor de OR Rise 2010 of de 2009, ben erg benieuwd !

Heb dus bij deze een goede Evo 10m '09 compleet te koop Smiley
Retard

Berichten: 782
Antwoord #28 Februari 03, 2010, 23:33:35
edit2Rapporteer  
& wat heeft je weer houden om niet voor torch tegaan ?
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #29 Februari 04, 2010, 00:24:58
edit2Rapporteer  
Zie vorige pagina Wink , C-kite is voor mij niks omdat ik ook wat low-end wil hebben en wil niet groter gaan dan een 10m, ben ook niet echt een die-hard freestyler die unhooked vaart.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #30 Februari 04, 2010, 01:13:02
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=37152.0 reactie 2-3 en 5(openingspost NIET meegerekend)

en http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=36012.msg471685#msg471685

deze dude ging ook voor jekyll: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=35429.0
RH

Berichten: 298
Antwoord #31 Februari 04, 2010, 10:05:23
edit2Rapporteer  
Ik ga waarschijnlijk voor de OR Rise 2010 of de 2009, ben erg benieuwd !

Heb dus bij deze een goede Evo 10m '09 compleet te koop Smiley

Zonde, echt iets heel anders zo'n Rise in vergelijking met een Delta. Een Delta heeft een explosievere lift. Begrijp wel je probleem met de Evo 10m. Is idd veel te groot vanaf 20 knopen en moeilijk om nog het beste eruit te halen. Komt ook omdat het effectieve oppervlakte van een Delta relatief groot is (vergelijkbaar met een 12-14m C kite). Mijn advies zou zijn om naar een 9m Delta te gaan. Heb je veel meer dat lekkere gevoel zoals je dat van je 7 gewend bent, en mis je niet eens zo veel low-end tov de 10. O
f probeer eens een nieuwe Bandit 3. Die combineert een C-kite high end met de gemakken van een Delta (wel anders springen, dus langer aankanten etc, net als een C-kite).
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #32 Februari 04, 2010, 10:29:23
edit2Rapporteer  
Ik ga waarschijnlijk voor de OR Rise 2010 of de 2009, ben erg benieuwd !

Heb dus bij deze een goede Evo 10m '09 compleet te koop Smiley

Zonde, echt iets heel anders zo'n Rise in vergelijking met een Delta. Een Delta heeft een explosievere lift. Begrijp wel je probleem met de Evo 10m. Is idd veel te groot vanaf 20 knopen en moeilijk om nog het beste eruit te halen. Komt ook omdat het effectieve oppervlakte van een Delta relatief groot is (vergelijkbaar met een 12-14m C kite). Mijn advies zou zijn om naar een 9m Delta te gaan. Heb je veel meer dat lekkere gevoel zoals je dat van je 7 gewend bent, en mis je niet eens zo veel low-end tov de 10. O
f probeer eens een nieuwe Bandit 3. Die combineert een C-kite high end met de gemakken van een Delta (wel anders springen, dus langer aankanten etc, net als een C-kite).
Zonde? Wat nou zonde! Je ontdoet je wel van iedere authoriteit met zo'n opening.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #33 Februari 04, 2010, 11:21:34
edit2Rapporteer  
ja, wat een prietpraat idd
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #34 Februari 04, 2010, 20:08:22
edit2Rapporteer  
@ RH heb je de Rise 2010 gevaren ?

Maar heb mijn keus al gemaakt en heb er goede vertrouwen in, eerst nog even testen Grin .

@ Morres ff een offtopic vraagje, had afgelopen weekend iemand geholpen met z'n nieuwe 2009 Jekyll. Hij kreeg hem maar niet gepowerd, het doek klapperde nog steeds met elke afstelling (verste knoopjes op de lijnen en advanced en beginner settings).

Heb jij een idee hoe dit te verhelpen mocht ik hem weer tegenkomen ?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #35 Februari 04, 2010, 21:54:48
edit2Rapporteer  
wat voor maat was het? originele bar?

PM of mail me ff, liefst mail, morresat home punt nl, anders vergeet ik dit topic te checken.
groet!
RH

Berichten: 298
Antwoord #36 Februari 05, 2010, 13:58:20
edit2Rapporteer  
ja, wat een prietpraat idd

Morres, ik zeg alleen dat ik het zonde vind als je overstapt van een Delta (en je vindt een Delta lekker varen (zie commentaar over de 7) naar een Rise of een soortgelijke kite. Rest ging meer over de Delta (die idd prut zijn boven de 10m; net als elke SLE of C boven de 12m). Weinig onwaarheden in te bekennen.

@ Tim: nee ik heb de 2010 niet gevaren. Wel de 2009. Helemaal niet bijzonder en met typische 'sliding' SLE eigenschappen. Misschien is 2010 totaal anders, zou kunnen. Prima dat je met een vlakke SLE heel vet en hoog mee kan springen (maar dat kan ik met elke kite die je me geeft). Gaat mij alleen om het bar en stuurgevoel. Weinig kites die me op dat gebied kunnen verbazen.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #37 Februari 05, 2010, 14:24:21
edit2Rapporteer  
@ RH het gaat er niet om dat jij een bepaald kite goed moet vinden, je brengt het alleen als een harde waarheid en daar van uit vel je een hard oordeel - waar ik het hartgrondig mee oneens ben.
Wat betreft de Rise, het is bekend dat je die kite iets anders moet vliegen dan je gewend bent om het speciale er uit te halen, met name mensen die van C-kites komen hebben de neiging om 'm te stallen. Dit zit 'm er in dat het venturi systeem gaat werken bij een behoorlijke luchtstroming over het doek. Je kan de bar dan harder aantrekken en meer power uit een relatief kleine kite melken. Alleen als je te veel aan de bar trekt of als de wind even wegvalt stallt de kite snel, omdat het venturi effect abrupt stopt. De truc is om de bar eventjes van af te duwen om de flow weer op orde te krijgen.
De venturi zorgt er voor dat je posititieve eigenschappen van een kite met een hoge AR (beter rendement over het profiel) in een medium AR kite (sneller draaien, veel handzamer) stopt, en met name in de 2010 is dat goed merkbaar vanwege het ontbreken van een centerstrut.
hier een animatie van het venturi systeem: klik
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #38 Februari 05, 2010, 15:03:13
edit2Rapporteer  
ik heb met kerst in een knoopie of 25-28 aan een 7m 2010 rise mogen hangen en ik kan je vertellen dat ie qua lift en hangtime in ieder geval goed zit, medium bardruk -iets minder dan evo, en erg stabiel voor een kleine kite (ze zijn wel wat aan de grote kant voor de maat, 7m lijkt meer 8m).

maar dat heeft je evo ook allemaal, dus waarom zou je overstappen, lekker de komende maanden nog een hoop andere kites uitproberen zou ik zeggen!
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #39 Februari 05, 2010, 16:15:29
edit2Rapporteer  
Tijdje terug me 10m Nemesis 2008 aan het oppompen iedereen was met een 9 of 10 aan het kiten.
Omdat me 10 lek bleek maar me Rise 2009 - 12m opgepompt, ik had er eigenlijk niet veel vertrouwen in ik dacht die is veel te groot. Maar toch een topsessie gehad, mede doordat de Rise een stuk minder bardruk heeft als de Nemesis voelt hij heel vertrouwd aan. Of hij ook echt veel hoger springt als een Nemesis weet ik niet maar weet wel dat hij heerlijk omhoog gaat en een lekkere lange vlucht geeft en je weer relaxt op het water zet.
Ik weet iig dat ik nu meer met me 12 Rise ga als met me 10 Nemesis. ThumpsUp
Zelf TBK die eigenlijk klaar was met kiten omdat hij last had van zijn schouder heeft er nog een half uurtje mee kunnen kiten en ook hij was goed te spreken over de Rise.
Nadeel vind ik dat er nagenoeg geen shops zijn hier in Noord Holland waar je OR evt kan inruilen voor de nieuwe versie dus particulier zien te verkopen.  Undecided
RH

Berichten: 298
Antwoord #40 Februari 05, 2010, 17:59:47
edit2Rapporteer  
@ RH het gaat er niet om dat jij een bepaald kite goed moet vinden, je brengt het alleen als een harde waarheid en daar van uit vel je een hard oordeel - waar ik het hartgrondig mee oneens ben.
Wat betreft de Rise, het is bekend dat je die kite iets anders moet vliegen dan je gewend bent om het speciale er uit te halen, met name mensen die van C-kites komen hebben de neiging om 'm te stallen. Dit zit 'm er in dat het venturi systeem gaat werken bij een behoorlijke luchtstroming over het doek. Je kan de bar dan harder aantrekken en meer power uit een relatief kleine kite melken. Alleen als je te veel aan de bar trekt of als de wind even wegvalt stallt de kite snel, omdat het venturi effect abrupt stopt. De truc is om de bar eventjes van af te duwen om de flow weer op orde te krijgen.
De venturi zorgt er voor dat je posititieve eigenschappen van een kite met een hoge AR (beter rendement over het profiel) in een medium AR kite (sneller draaien, veel handzamer) stopt, en met name in de 2010 is dat goed merkbaar vanwege het ontbreken van een centerstrut.
hier een animatie van het venturi systeem: klik



Dat met de bar van je af varen ben ik toch wel gewend met een Bandit, denk je niet?

Ik begrijp dat jij de ingenieur bent op dit forum, en dus gek van allerlei technische foefjes. Je goed recht, net zoals je mag menen dat een Rise de ultieme crossover is (zoals ze zelf zeggen, maar North net zo hard over de EVO)

Je kent mijn mening, dus daarover hoeven we het niet meer te hebben. Mijn opmerking is ook alleen maar een reactie op al die lui die hun eigen merk aanprijzen. Ik zeg alleen tegen degene die de vraag stelde: blijf toch lekker bij wat je kent, er is niets mis met een Delta, ga evt naar de nieuwe generatie en ontwikkel je verder. Ruben Lenten doet ook al jaren niet anders en de Fuel is nog steeds niet die wonderkite (maar als je eraan gewend bent kan je er heel erg leuk mee varen).

En Morres moet ook eens ophouden met dat Gaastra pluggen (ik heb jaren lang met Gaastra gevaren, dus er best een zwak voor; alleen houdt Morres zijn enthousiasme me toch nog steeds tegen).
barry

Berichten: 361
Antwoord #41 Februari 05, 2010, 18:36:43
edit2Rapporteer  
He theo

Er zijn 2 shops in noordholland die Ocean Rodeo verkopen

kitebase.nl
kitesurfshop.nl

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #42 Februari 05, 2010, 23:16:37
edit2Rapporteer  
ach RH, ik zei tenminste niet iemand af, en geef mensen HEEL VEEL adviezen, los van gaastra, dus trekt dat wijzende vingertje maar weer in, want daar ben ik snel klaar mee.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #43 Februari 06, 2010, 18:32:27
edit2Rapporteer  
[quoteEr zijn 2 shops in noordholland die Ocean Rodeo verkopen
kitebase.nl
kitesurfshop.nl][/quote]

Oke Thanks Barry, maar ook dit zijn webwinkels, ik bedoel eigenlijk een shop, je weet wel waar je naar binnen kan lopen bakkie leut slap auwehoeren en natuurlijk de spullen aanraken ruiken passen enz. schnappie  Grin
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #44 Februari 06, 2010, 18:52:48
edit2Rapporteer  
Hey Theo wanneer ga je weer het water op wil ik graag je Rise eens testen Wink ,
nog andere mensen die een Rise hebben in N-H ?
barry

Berichten: 361
Antwoord #45 Februari 06, 2010, 19:19:36
edit2Rapporteer  
He Tim

Ik stuur je anders wel even een demo kite op

Gr

Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #46 Februari 07, 2010, 00:51:08
edit2Rapporteer  
Top Barry dat zou geweldig zijn, nu al goede service  ThumpsUp

Je hebt mail.

Gr. Tim
RH

Berichten: 298
Antwoord #47 Februari 07, 2010, 09:56:49
edit2Rapporteer  
ach RH, ik zei tenminste niet iemand af, en geef mensen HEEL VEEL adviezen, los van gaastra, dus trekt dat wijzende vingertje maar weer in, want daar ben ik snel klaar mee.

Ik zie wel dat je je leven aan het beteren bent hoor, Morres. Vat het allemaal niet zo persoonlijk op joh :-). Word tijd tijd dat we weer relaxt het water op kunnen.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #48 Februari 07, 2010, 11:54:54
edit2Rapporteer  
Citaat
Hey Theo wanneer ga je weer het water op wil ik graag je Rise eens testen   

Als het waait en vrij ben. Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.