Hier de foto's van mijn "ice rocket". Vandaag helaas niet meer aan live testen toegekomen. Wel even op de plank gestaan op het ijs. Hij glijdt echt als een dolle. Zonder kite ging ik downwind al vooruit. Morgen wordt ie echt gedoopt.
Ijs genoeg hier Rudo. Op een meertje hier in de buurt ligt nog zeker 15 cm supermooi ijs op me te wachten. Voor schaatsers is het niet super, omdat onze snowkite sporen van vorige week nog een beetje in het ijs staan vastgevroren , maar voor ijssurfen en kiten is het goed genoeg!
Er ligt ook alweer een laagje sneeuw, dus ik vermaak me desnoods nog wel op mijn snowboardje.
Ice Rocket gaat als de brandweer. Vandaag getest met 9, maar dat was eigenlijk te klein. Toch nog 48,2 geklokt met GPS . Morgen maar een maatje groter pompen. Grip is helemaal goed. Een groot deel van het ijs was helemaal hobbelig van de aangevroren snowkite sporen van vorige week en hier en daar lag wat sneeuw. Op het spiegelgladde (Thialf-) ijs gaat hij echt fantastisch. Het mooie is dat je hem dus ook kunt sliden, maar als je hem meer op je kant zet stuurt ie lekker strak. Helemaal goed dus!
En Leon, hij lijkt inderdaad wel verdacht veel op een rockertafeltje ja.............
Nee, niet toeside gegaan. Ik had echt te weinig druk in mijn kite om hem dan nog goed te kanten. Morgen een maatje groter op zetten en dan ga ik echt raggen.
Vandaag testdag nummer 2. 11 meter erop en knallen maar. Ik heb hem eerst nog wel even wat verstevigd. Vanmorgen zag ik dat de bouten helemaal krom waren getrokken, dus ik heb er nieuwe in gedaan en toch maar ringen tussen het ijzer en het board geklemd. Er komt dus kennelijk best nog wat druk op te staan................. Maar vandaag heeft ie zich goed gehouden.
Helaas geen beelden van vandaag. Ik had mijn kitecam wel in mijn kite, maar die heeft niks opgenomen. Waarschijnlijk had ie het te koud ofzo. Morgen maar weer eens proberen.
Toeside is best lastig. Het is moeilijk om het board te kanten als je toeside gaat en je staat ook heel raar gedraaid omdat je je voeten niet mee kan draaien vanwege de snowboardbindingen. Dat heb ik dus maar opgegeven. Het is eigenlijk alleen maar speedkiten. Zo hard mogelijk rechtdoor knallen en hopen dat je tanden er niet uit rammelen op die hobbels. In ieder geval beter dan helemaal niet kiten en toch nog 60,02 km/uur geklokt vandaag.
Echt top ontwerp LOTB Had eerlijk gezegd niet verwacht dat het zo goed zou werken. Flinke snelheid ook. Ws. kan dat nog veel harder met voldoende wind. Vorig jaar hebben de bazakiboys op noren de 70km/u grens makkelijk gehaald. In theorie zou jij meer druk kunnen houden met je ontwerp = meer snelheid
Mooi ijsvloertje heb je daar. Daar kunnen we hier onder de lijn A'dam Utrecht alleen maar met weemoed aan terugdenken. Al weken is het hier 3x niks. Ijs licht er, maar compleet naar de klote door de sneeuw en dooi
Mooi om te zien dat je die ijssurfers met gemak voorbij knalt. Dat had ik ook me het snowboard op het ijs
Gisteren op de Reeuwijkse plas nog even geprobeerd, maar het werkte nog niet lekker. Je krijgt een soort stick-slip en voordat je eenmaal op gang bent lig je dan al plat. Het euvel is dat als 2 parallelle ijzer op het ijs staan, er te weinig grip is. Ik kan dit oplossen door de ijzers onder een kleine hoek te slijpen (20°). Ik hoop vurig dat dit ergens volgend jaar nodig zal zijn want howly fuke wat ben ik toe aan een natte sessie!
Op die plas hier duurt het altijd heel lang voor het ijs weg is.
Maaruuuh, niet gesprongen. Alleen speedruns gemaakt. Ik hoop vrijdag nog naar Oostenrijk te gaan, dus hou liever alles een beetje heel......... En als ik terugkom hoop ik dat alles weer vloeibaar is!