Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Hoewel niet heel geschikt voor free form surface modeling, maar geheel gratis: http://sketchup.google.com/Maar genoeg off-topic: hoe vordert het Rudo? De dooi is helaas al hard ingetreden ben ik vandaag achtergekomen...
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
ik vorder enorm maar dit ijs mako niet zo...
Ben je deurwaarder geworden dan?
|
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
er zit schot in, nu nog wat ijs ergens deze week: ik doe voorlopig even een paar oude straps er op. Ook nog even een hoogteverstelling van de middelste schaats bouwen.
|
|
|
Lord of the Boards
|
Ziet er kicked uit Rudo! Hoe ga je het glij gedeelte van je ijzers slijpen? Scherp als een mes of gewoon plat als een schaats?
Ik heb vanmiddag voor het eerst getest met een flyboard met ijzers eronder en een matrasvliegertje. Weinig wind, maar ging op zich wel redelijk. Die ijzers heb ik scherp geslepen, anders heb je geen grip.
|
|
|
El Rudo
|
die ijzers zijn nu 3mm dik en haaks geslepen, als een noor. Ik verwacht dat íe best grip zal hebben.
Maar waar heb jij nog ijs waar je kan testen? Hier in Rottingdamn zie ik vooral eendjes zwemmen...
|
|
|
LeonB
Logs: 0 | 28 uur
|
WHOEHAAA!!! Dat ziet er netjes uit EL Rudodude!! Ik ben echt onder de indruk!! Maareh...zelfbouwgedeelte??
|
|
|
Lord of the Boards
|
Hier in het noorden des landsch ligt hier en daar nog genoeg ijs. Gisteren even ijs gemeten. Op een plas hier in de buurt nog steeds 12 cm ijs. En het is nu weer bedekt met een vers laagje sneeuw! Snowboard kan dus weer mee.
Ik denk dat je langs de randen van het IJsselmeer ook nog wel het ijs op kunt. Ondiepe stukken zijn waarschijnlijk wel betrouwbaar genoeg.
|
|
|
pimpoldi
|
zodan! ziet er goed uit!!! nu nog ijs haha!
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Lekker bezig Rudo!
Nu de kou nog, of idd. een lange rit naar het Noorden
|
|
|
|
El Rudo
|
De rocker is instelbaar, op deze foto zit het voorste schaatsje 1cm boven het ijs als de achterste er op staat. Mss moet de rocker is groter als het ijs zachter is omdat de middenschaats dan dieper weg zal zakken, er kan nog 5mm bij.
|
|
|
Micky
|
Ziet er goed uit Rudo! Ben alleen bang dat het heel erg "zwabberdiewapskie" gaat worden...
|
|
|
gebruikersnaam
Geen avatar
|
Fantastisch project. Laat de jonge honden maar proberen, ben bang dat ik al mijn botten breek.....
|
|
|
Lude
|
Geweldig! Eg mooi gemaakt ook. Ben heel erg benieuwd!!
Hoe heb je die stickers gemaakt trouwens?
|
|
|
El Rudo
|
foto van m'n mako 140 gemaakt, printen op stickerpapier. Als je goed kijkt dan zie je dat ze ook helemaal warped zijn omdat ik niet recht voor m'n board stond toen ik de foto maakte hehe. De stickers zullen niet lang mooi blijven.
mss doop ik 'm nog om tot frieze doorlooper.
|
|
|
KappuhH
|
Ben heel erg benieuwd hoe het gaat werken! Mocht het een geweldig succes worden wil je dan een uitgebreidere guide schrijven over het bouwen etc?
|
|
|
El Rudo
|
ja doe ik! Ik nodig iedereen uit om mee te denken en te bouwen, lijkt me een leuk project en het kan vast nog veel beter dan dit.
|
|
|
KappuhH
|
Voor mn gevoel zeg ik: toch snowboard bindingen er op zetten zodat je boots kunt gebruiken. Het lijkt me namelijk heel vermoeiend als je met gewone schoenen in die bindingen staat omdat je constant bezig bent met het overeind houden. Of zo'n schoen er op: http://picnicb.ciao.com/nl/23540145.jpg (maarja dat is allemaal weer lastig met onefooters ) Verder lijkt hij me echt wiebelig (ga na hoe wiebelig is het om lang op 1 schaats te staan). Met snowboarden en kiten heb je altijd veel meer oppervlak op de ondergrond waardoor je veel stabieler bent. Misschien hier nog iets voor verzinnen? Soort dubbel ijzer ofzo? Heb ooit eens een skateboard gezien met een beugel vol wielen onder het board. Als je zoiets met ijzers kunt verzinnen kun je (hoever je ook naar achter hangt) altijd twee ijzers op het ijs hebben. Maarja dat is weer heel erg lastig te maken. Zoals je hem nu heb kunt je het middelste ijzer misschien een beetje in een hele lichte V-vorm slijpen? Dan heb je altijd meer ijzer aan het ijs. Bovenstaande is puur op gevoel, ben heel benieuwd hoe hij het nu doet.
|
|
|
El Rudo
|
ik maak me over het wiebelige niet zo druk, ik ga uit van dynamische stabiliteit waar je makkelijk in kan corrigeren. Ik heb vrij veel geschaatst, zelfs nog even wedstrijden en daarvoor doe je oefeningen om zo lang mogelijk op 1 schaats te rijden. zolang je vaart hebt bibbert er niets. Het enige is dat ik 'm eigenlijk nog hoger zou willen maken om schuiner door de bocht te kunnen, zodra je met je schoen het ijs raakt ga je plat. Beetje zoals een short track noor.
|
|
|
El Rudo
|
Vanochtend even getest, heel kort stukje mee gegaan, remmen, sturen was allemaal te doen maar het is echt rete instabiel. Je staat al zo wankel want aan je kite heb je niks, veel te weinig wrijving. Hier een snelle versie van Phase 2, ik zit helaas door m'n tijd heen om het snel te bouwen. Voor de schaatsjes kan je mss ontzettende kinder ijshockey schaatsjes kopen voâh weinagh en er op bouwen.
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
rudo, misschien dit ook eens je gedachten laten passeren: veren.
dit ten gunste van comfort en beter stabiliteit?
natuurlijk wel "in het klein" want het moet geïntregeerd worden IN het board.
|
|
|
Spoon
|
en rudo. wat als je van je freeze mako 1 ontwerp nu een trimaran maakt? dus drie rijen met schaats ijzers zodat er altijd 2 rijen op het ijs staan?
|
|
|