vanochtend 27-1 Westeinder Plas: Freeze Mako test locatie!

El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Januari 25, 2010, 13:16:52
edit2Rapporteer  
Aloha!
Nu de ijs kite mako zo'n beetje klaar is wordt het tijd voor de lakmoes in da pudding proef.
Is er ergens nog kite-baar ijs? Muiderberg/Horst/ noordholland - een beetje aan te rijden vanuit Rotjeknor...
Liefst met geen of weinig sneeuw, minder dan 2 cm. Test rijders zijn uiteraard welkom! Ik dacht aan morgen (dinsdag) einde ochtend, of woendag.

Update: Zo'n beetje einde ochtend tot de wind te gek wordt bij het surfeiland Westeinder Plas, Aalsmeer, test riders welkom.
Helm verplicht.
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Januari 25, 2010, 19:39:49
edit2Rapporteer  
Ziet er strak uit hoor! Ik weet alleen geen plek waar ijs ligt voor je.
Undergrounder

Antwoord #2 Januari 25, 2010, 20:06:50
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit, ben benieuwd, de mijne is ook bijna klaar.
Parkie

Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #3 Januari 26, 2010, 12:05:28
edit2Rapporteer  
Ziet er niet verkeerd uit hoor  ThumpsUp

En over dat kite-baar ijs, afgelopen nacht was het  -18 in het noorden
en nu -10 graden, moet toch wel wat te vinden zijn...........
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #4 Januari 26, 2010, 12:14:00
edit2Rapporteer  
Ik ben niet zo thuis in het ijskiten, maar zijn er ergens beelden waarbij dit soort designs gebruikt worden? Leuk bedacht maar lijkt mij erg moeilijk om mee te sturen. Rechtdoor gaat wel maar een bocht word wat moeilijk (of niet?). Met een snowboard bijv kan je nog wat glijden maar deze ijzers hebben toch te veel grip?
El Rudo

Antwoord #5 Januari 26, 2010, 12:45:27
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=2EWmrSo-ZY0
matta

Antwoord #6 Januari 26, 2010, 12:46:28
edit2Rapporteer  
Je hebt nooit teveel grip, met noren kan je ook ijskiten Smiley Gewoon sturen en je gaat volgensmij?
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Januari 26, 2010, 13:15:59
edit2Rapporteer  
Met genoeg kracht op het ijzer kun je met alles slippen, totdat je de grenzen bereikt wat het metaal technisch aankan. En dat is bij de meeste soorten staal ruim boven wat Rudo kan genereren met een kite Grin

Op zeker dat het gaat werken, maar ik ben erg benieuwd naar de toegevoegde waarde van de twee bladen op de tips. Het ontwerp van die Yank hierboven heeft slechts een schaatsblad, en is daardoor erg wendbaar (volgens mij ook geslepen als een hockey/kunstrijschaats: twee scherpe kanten en concaaf in het midden)

Was hier vanochtend met zonnetje erbij -7°C in de binnenstad van Delft Tongue
Reflex

Antwoord #8 Januari 26, 2010, 13:35:53
edit2Rapporteer  
Matta noren zijn anders als dit, die kan je optillen om bochtjes te maken zo een boardje niet. Overigens kan die gast op dat filmpje sturen omdat hij de ijzers van het ijs afhaalt. Bij de switchblade zit het ijzer niet in het middel maar vanachteren (richting je hielen) . Door meer naar voren te luinen hakt hij dus niet zo in het ijs en verlies je wat grip (dus je kan bochten maken). Ook is dat ijzer niet recht maar bol en veel kleiner dus minder grip. Je concept zal dus wel werken maar naar mijn idee niet zo wendbaar zijn. 90% van het gewicht in dat filmpje zit ook op het snowboard en niet op het ijzer.

Maar uiteraard moet alles uitgetest worden  Wink Ik zou zeggen kom het in het zuiden testen als er ijs ligt en ik film alles wel  Grin
-Tony-

Geen avatar

Antwoord #9 Januari 26, 2010, 13:52:49
edit2Rapporteer  
Ik vraag me af of je zo'n wave-board niet zou kunnen gebruiken met icekiten..
http://www.steppenwinkel.nl/waveboard-streetsurfing.html

http://www.youtube.com/watch?v=FrBTeOKzv2c
El Rudo

Antwoord #10 Januari 26, 2010, 13:54:14
edit2Rapporteer  
ik denk dat de hoek die je maakt ook erg uitmaakt. Het zou kunnen dat de tip skates wat minder scherp moeten zijn, ik neem een vijl mee om wat bij te vijlen (ja kop 'm dr maar in!)
Je moet het vooral zien in hele kleine stuurcorrecties, de bochten die je maakt met 20+km/u hebben al gauw een straal van meerdere meters.
Ik krijg net door van een bevriend rayonhoofd in Muiderberg dat het 'm daar kan gaan worden morgenochtend. Nog even met de baas praten. Ja het mag.

dat wave-board lijkt me totaal ongeschikt... een klapperende bende! Gasten het gaat echt verschrikkelijk snel op het ijs, nul weerstand dus je gaat al meteen harder dan je ooit met een gewoon kiteboard zal gaan, denk maar snel richting 40-50 km/u. Micky heeft een leuk filmpje gemaakt vorig jaar, en Michiel, H2H en ik hebben met schaatsen gekite vorig jaar en dat was vooral depower en gebrek aan controle. Dit ontwerp beoogt meer controle te bieden

Ik zal een gps meenemen om te kijken wat voor snelheid er gelogd kan worden.
Reflex

Antwoord #11 Januari 26, 2010, 13:56:46
edit2Rapporteer  
Zoals eerder gezegd weet ik er niks van want heb echt 0,0 ervaring met die dingen maar ik zeg gewoon wat ik denk en zie Wink

Hoek maakt volgens mij inderdaad wel veel uit.

Tony leuk voor kleine en langzame bewegingen maar een kite trekt je gewoon naar voren met board en al. Daar heb je echt meer grip voor nodig.

[edit] oh het is dus een attachment voor op zo een ding. Dan is het een ander verhaal enkel hij zwenkt en dat is voor het kiten niet goed. Uiteindelijk lijkt het veel op de freeze mako maar dan zonder het middelste ijzer.
Michiel.
Moderator

Antwoord #12 Januari 26, 2010, 14:12:54
edit2Rapporteer  
Reflex: alle ijzers van schaatsen, of het nu noren zijn of kunstschaatsen, hebben een ronding. D.w.z. slechts een klein gedeelte van het metaal raakt daadwerkelijk het ijs. De cirkel waarin een noor geslepen is is vele malen groter als die van kunst en hockeyschaatsen. De laatste zijn het wendbaarst, maar met noren kun je zonder je schaatsen van het ijs te tillen gewoon ook bochten maken, vanwege het relatief kleine raakvlak.

Maar met hoge snelheid ijsboarden lijkt me rechtuit stabiliteit juist een pre (en ik spreek uit eigen ervaring met hockeyschaatsen). Dus hoe lastiger een bocht te nemen, hoe beter Wink

* foto is van de topicstarter van vorig jaar
Reflex

Antwoord #13 Januari 26, 2010, 14:16:58
edit2Rapporteer  
Michiel dat weet ik allemaal, maar de ijzers van de freeze mako hebben die ronding niet Wink Bekijk de ijzers van de switchblade en vergelijk die met de ijzers van de freeze mako.

Ik denk dus dat het niet wendbaar genoeg zal zijn. Misschien wel als je of het middelste of de 2 buitenste ijzers weghaalt (kan je simpel testen als ik het zo zie. Ervaring met ijskiten en hokeyschaatsen heb ik ook wel maar niet met boards op het ijs.

Hoe maak jij trouwens op noren met hoge snelheid een cirkel? 1 van 3 km dan wel  Wink

Oja met de ronding bedoel ik in de lengterichting van het ijzer zelf, niet de slijpmethode.
El Rudo

Antwoord #14 Januari 26, 2010, 14:27:32
edit2Rapporteer  
reflex pirouetje worden lastig maar je kan met noren best korte bochtjes maken.

overigens op die foto van Michiel zie je aan het ijs-schilfertjes spoor een beetje hoe hard ie gaat, het leek soms wel rook!
Reflex

Antwoord #15 Januari 26, 2010, 15:00:39
edit2Rapporteer  
Korte bochtjes met echte noren zonder je voeten op te tillen is echt uitgesloten zeker met wat snelheid.  met ijshockeyschaatsen is dat natuurlijk een ander verhaal. Maar ben benieuwd naar de test Wink
KappuhH

Antwoord #16 Januari 26, 2010, 15:30:12
edit2Rapporteer  
Korte bochtjes met echte noren zonder je voeten op te tillen is echt uitgesloten zeker met wat snelheid.  met ijshockeyschaatsen is dat natuurlijk een ander verhaal. Maar ben benieuwd naar de test Wink
Op mn noren maak ik gewoon een korte cirkel hoor. Ook een 180 of 360 zonder de schaats van het ijs te halen is no problemo.

Dat dat je in dit ontwerp juist zoveel mogelijk schaats op het ijs wilt hebben voor de stabiliteit.
Lude

Antwoord #17 Januari 26, 2010, 15:33:46
edit2Rapporteer  
idd, same here.. ook stoppen zoals met ijshockeyschaatsen.. geen probleem.. Komt puur door de lichte ronding.

Denk dat het wel goed komt.. snelheid geeft ook stabiliteit.. en je bent toch wel gewend om te balanceren, dat doe je met surfen en snowboarden ook
Reflex

Antwoord #18 Januari 26, 2010, 15:59:24
edit2Rapporteer  
Dan heb ik denk ik wel andere noren  schater
KappuhH

Antwoord #19 Januari 26, 2010, 16:48:18
edit2Rapporteer  
Dan heb ik denk ik wel andere noren  schater
Dan hebben ze bij jou de ronding zeker negatief geslepen?

Lude, wordt tijd dat we hier niet meer over praten maar weer los gaan op Loog
Michiel.
Moderator

Antwoord #20 Januari 26, 2010, 18:06:56
edit2Rapporteer  
Reflex: Rudo heeft volgens mij wel wat ronding meegegeven aan die ijzers van hem. Idd. is die van de SwitchBlade van die Yank veel ronder.

Afijn, vandaag was het koud, morgen is het over zo lijkt het...
El Rudo

Antwoord #21 Januari 26, 2010, 21:32:27
edit2Rapporteer  
ja zou dat plasje tussen vlaardingen en maassluis nog wat zijn?
leehoon

Antwoord #22 Januari 26, 2010, 22:13:15
edit2Rapporteer  
Rudo neemt een vijl mee om de ijzers eventueel BIJ te vijlen.
Dus dat komt goed want wie zo'n vijl heeft ken alles...... Joepie
Jelke

Antwoord #23 Januari 26, 2010, 22:17:34
edit2Rapporteer  
Voor ijs locatie's zou ik hier even kijken : http://www.ekkel.com/natuurijs/Schaatskaart.html
El Rudo

Antwoord #24 Januari 27, 2010, 00:03:46
edit2Rapporteer  
Rudo neemt een vijl mee om de ijzers eventueel BIJ te vijlen.
Dus dat komt goed want wie zo'n vijl heeft ken alles...... Joepie

Ni hau Lee Hoon!

@ Jelke, goeie kaart, ik zie al wat mogelijkheden.

update: http://www.zeilschoolaalsmeer.nl/
Aalsmeer...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.