tips voor frankrijk

NIELZZZZ

Januari 31, 2010, 19:52:12
edit2Rapporteer  
hallo,

ik wil deze zomer naar frankrijk toe rijden met me vriendin en zoontje dan 1,5 jaar en dan op een camping gaan staan in caravan.
ik wil daar ook gaan kiten(hoeft niet perse elke dag liefst wel Grin),maar ook leuk stadje met restaurants en winkels gezelligheid voor de avond.

dus moet waaien en lekker warm zijn graadje of 20 minimaal,dicht bij strand en stadje weet iemand leuke plekken?

ik heb zelf al voor leucate gekeken maar schijnt daar in de zomer hard en aflandig te waaien en retevlagerig.
hoeft niet perse zuid frankrijk te zijn

alvast bedankt voor de tips ThumpsUp
florisvw

Geen avatar

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #1 Januari 31, 2010, 20:03:26
edit2Rapporteer  
leucate kan het inderdaad hard waaien, wind is niet aflandig, misschien wel op de zee maar niet op het meer. Kijk maar eens op google maps.

het is ook nog eens een leuke plaats
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #2 Januari 31, 2010, 20:26:45
edit2Rapporteer  
Is daar in de beurt wel voldoende te doen voor de aanhang? Zelf heb ik besloten om met mijn vriendin naar het Gardameer te gaan. Is niet de meest ideale spot om te kitesurfen omdat je niet vanaf het strand mag starten. Maar indien je in de buurt van een kiteschool zit is dat geen probleem. De condities zijn daar dan weer wel goed, en je vriendin en kind hebben ook hun plezier.
kobrin

Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #3 Januari 31, 2010, 22:24:37
edit2Rapporteer  

Vlakbij leucate is een wildwaterpark, een soort savanne waar je met de auto door kan rijden, avonturenpark, de middeleeuwse stad carcasonne, Perypetuse,....
Ocean-Limbo

Antwoord #4 Januari 31, 2010, 23:02:37
edit2Rapporteer  
Hallo Nielzzzz,

Voila mijn ervaringen met spots in Frankrijk:

St Cyprien (bij Perpinan) vaak lange windloze periodes, maar soms ook knalharde wind (Tramontana) helaas vaak offshore. Veel touristisch vermaak. Interessante steden en natuur in binnenland

Almanara (bij Toulon): meer windzekerheid (mistral), is schiereiland dus meestal gunstig. Spot is bloedlink, smal strand, badgasten en keien in duintjes en stevige branding. Mooie omgeving interessante steden.

Des Abers (puntje Bretagne): veel spots, veel winddagen, kleine stranden. Weer kan wel eens tegenvallen. Ruige natuur. minder interessant voor bezienswaardigheden in steden.
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #5 Januari 31, 2010, 23:08:56
edit2Rapporteer  
Ja maar Kobrin dat is allemaal met de auto. Ik heb het dan over vlakbij de spot op loopafstand. Grote nadeel van die kuststrook daar vind ik dat als je al een camping aan het strand vind er vaan niks te doen is. Dat in tegenstelling tot sommige andere spots.
Frank77

Antwoord #6 Februari 03, 2010, 01:07:04
edit2Rapporteer  
Vlgns mij is frankrjk niet de place om te kiten in de zomer.

nu 2jr op rij in zw fr geweest, lacanau, biscarosse, moliets, maar de kite dagen zijn daar  minimaal. niet de moeite waard om je spullen mee te nemen.

in zo fr zit je wel wat beter maar hoor veel verhalen over offshore en vlagerig.

vorig jaar wel lngs baai van roses gereden in no spanje. iets verder maar leek wel beter.
zit ook een mistral kite school.

succes,
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #7 Februari 03, 2010, 09:27:06
edit2Rapporteer  
Zodra er in Leucate aflandige wind is, gaan de jongens daar juist het water op: veiliger, vinden ze. Tramontane waait idd vaak erg vlagerig en knoerhard. 53 knp gemeten. Wordt veel met 5m en 7m gevaren. Dit was overigens in mei. Hoe het in de zomer is weet ik niet.
2cool

Antwoord #8 Februari 03, 2010, 10:37:19
edit2Rapporteer  
Ben afgelopen jaar vlakbij Ile'd noirmoutier geweest (schiereiland).

Misschien heb ik mzzl gehad maar van 2 weken verblijf zeker 1,5 week goede wind. Veel verschillende spots binnen een half uur rijden.

Lekker weer gehad en qua afstand niet rete ver van NL.

Kad zo'n stacaravan met veranda vlakbij het strand geregeld.

Op het eiland ligt ook een gezellig stadje.
Flyingtrunkie

Antwoord #9 Februari 03, 2010, 11:03:00
edit2Rapporteer  
Ik heb een paar jaar geleden op Quiberon gestaan in de zomer (Bretagne). Er kan daar met elke windrichting gevaren worden -mits er wind is natuurlijk-. Aan de Westkust geldt over het algemeen: hoe noordelijker, hoe meer kans op wind (in de zomer)!
Ik heb zelf denk ik wel mazzel gehad toen: van de 2 weken waren er 10 kitebare dagen.
Succes met je speurtocht..
Marko

Antwoord #10 Februari 03, 2010, 12:02:15
edit2Rapporteer  
Ik ben in de zomer naar bretagne geweest van de 14 dagen 3x gekite balen dus vorig jaar.
Marko

Antwoord #11 Februari 03, 2010, 12:02:45
edit2Rapporteer  
Op de meest westelijke punt van frankrijk kan je trouwens wel sik kite en golfen daar in de buurd
NIELZZZZ

Antwoord #12 Februari 03, 2010, 21:46:44
edit2Rapporteer  
nou heb geboekt,
wou eerst italie gardameermaar ben nou eenmaal een strandmens en ben niet van de meren.
en je kan daar nauwelijks vanaf de kant starten.

we hebben nu frankrijk geboekt plaatsje  La tranche sur mer in de Vende 8 dagen,schijnt daar goed te zijn voor surfers doordat er een wind tussen een eiland en de kust doorkomt en daardoor altijd iets harder is dan elders aan de kust en is in een baai is ook wel lekker.

minder ver rijden ook net 900 km dus ben benieuwd maar iedergeval thanks voor de info ThumpsUp
gnijzink

Antwoord #13 Februari 05, 2010, 20:08:27
edit2Rapporteer  
Wie van jullie is in Leucate geweest in augustus?
Denk namelijk dat elke locatie per maand wel behoorlijk anders is!
Marko

Antwoord #14 Februari 06, 2010, 00:57:28
edit2Rapporteer  
Veel succes daar Grin word een top tijd
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.