Spullen kopen

KappuhH

Antwoord #75 Maart 17, 2010, 15:51:39
edit2Rapporteer  
Wil je altijd kunnen varen moet je een setje Flysurfers aanschaffen (vanaf 6 knopen met een Flydoor) of een setje Zeeko Notus (vanaf 6 knopen met een hydrofoil). Flysurfer is heeeuuull duur, Notus minder.

Maar volgens mij moet je de overweging maken: ga ik voor particulier zonder garantie of ga je voor een winkel mét garantie. Particulier is iets goedkoper misschien maar geen service. Winkel heb je altijd iets om op terug te vallen in geval van garantie oid.

Staat trouwens ook nog een 9m Dos op de site van kitepro. Tweedehands maar met garantie. Die gaat ook al heel vroeg los.

TjeerdSJ

Antwoord #76 Maart 17, 2010, 16:31:17
edit2Rapporteer  
Altijd is ook weer overdreven, maar ik wil niet als het lekker weer is, en er een fatsoenlijk windje hang zielig op het strand te zitten. Daarnaast lees je dat die rise vliegers erg sterk zijn, en zijn bevlogen door een wat ouwere man. Dus die zal ook niet de hardste crashes bouwen(of juist wel Tongue) Maar zoals ik al zei heb ik dus op het moment dus 3 bestte opties:
-DNA 9m2 van kite pro met board en heup trapeze voor 1090 euro.
-Rise 8&12 m2 van een wat oudere meneer, voor 875 euro met 2 boards(jaime pro en naish beginnersboard)
-Waroo 11m2 zonder board voor 425 euro
.
Die Rise ben ik het goedkoopst uit, als je kijkt naar de kites en de boards en daarmee kan ik natuurlijk ook veel oefenen. Dan kan ik altijd later nog een c-kite erbij kopen als ik kiten onder de knie heb, of niet?
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #77 Maart 17, 2010, 16:38:29
edit2Rapporteer  
Zoals ik dat lijstje ziet zal je voor de rise moeten gaan. Let wel op want je moet goed kijken naar slijtage. Uit welk jaartal zijn de kites? Sowieso geen 9m nemen. Dan kan je niet altijd kiten. Als je later toch van plan bent om 2 kites te nemen zou je nu het beste voor een 10/11/12 gaan. Met een 9m mis je redelijk wat lowend (kan je niet kiten bij wenig wind) en ook highend (bij echt harde wind ook niet). Als je later dan nog kites erbij koopt moet je er wel 2 kopen om compleet te zijn.
TjeerdSJ

Antwoord #78 Maart 17, 2010, 21:49:20
edit2Rapporteer  
Hee Tjeerd, de rises zijn echt in hele goede staat.
Eerder minder, dan meer als tien keer gekite.

Board is 1.28 x 39, beginnersboard is 1.50 lang.
Wil de twee rises plus boards weg doen voor 850 euro.

Klinkt zeer goed, het is een 2008 editie die in 2009 is aangekocht. Nadat hij besloot te stoppen, kocht hij toch weer nieuwe.

Dat 1ste board is dat eigenlijk niet te klein, en dat beginnersboard is dat eigenlijk niet ook weer te groot. Maar zou ik er mee kunnen kiten?
En dit is dan de bestte die ik zou kunnen kopen? Dan ga ik namelijk een afspraak maken, omdat ik dan direct wanneer het weer met wetsuit ernaar staat in het water ga liggen met een lesje, en daarna zelf start.

Is zo'n set met 1 board en 1 kite op een fiets te vervoeren Huh, anders met de bus?
Reflex

Antwoord #79 Maart 17, 2010, 21:57:47
edit2Rapporteer  
Tjeerd dat eerste board is ideaal voor jouw gewicht als je wat gevorderd bent. Zelf vaar ik met dat gewicht met een 126cm boardje. 150 is wel erg groot ja maar is te doen. Als je al een beetje kan kiten kan je zo overstappen op het kleine boardje (je zal dan ff een terugval krijgen) maar daar ben je dan ook weer zo mee weg.

Maar je hebt het over 1 kite met board op de fiets. Het waren er toch 2? Als hetmaar 1 kite is dan is de prijs wel hoog voor een kite uit 2008. Anders is het een prima setje. Trapeze en wetsuit erbij en je bent klaar. (misschien nog een paar schoentjes en handschoentjes als je snel wil kiten)
TjeerdSJ

Antwoord #80 Maart 17, 2010, 22:04:24
edit2Rapporteer  
Nee het zijn er wel 2, maar ik wil graag naar het strand met een fiets. Dus ik koop er wel 2, maar ik bekijk de voorspelling en dan pak ik de fiets met de spullen. Want dan hoef ik er toch maar 1ntje mee neem ik aan. Hij had nog Trapeze van mystic,handschoenen,cap. Dus misschien dat ik die bij het ophalen ook overneem. Daarnaast nog een droogpak en een wetsuit maat L . Maar ben bang dat ik die niet pas, dus dat ga ik dan wel passen. En als ik nou de kites apart koop van het board, en er zelf een board bijkoop. Is dat beter? Want dat kan ik ook doen.
Reflex

Antwoord #81 Maart 17, 2010, 22:09:56
edit2Rapporteer  
Ik zou niks apart kopen, zonder board gaat er mischien 100 euro af en dat is het niet waard. Het 128cm boardje is prima voor jou. In het begin kan het wat moeilijker zijn dan wanneer je een 135cm neemt maar na een aantal sessies ben je het gewend en blij met die maat.

Gewoon alles passen en bekijken of je het neemt. Trapeze kan je het beste eens aan hangen. Vraag dus of je hem mag aandoen en hij even de bar wilt vasthouden zodat je kan hangen. Klinkt gek maar zo voel je of hij goed zit en geen pijn doet.

Zou je morgen wel naar het strand gaan? Het is nog erg koud en op het strand moet je niet gaan stunten met een tubekite. Weet niet of je al een lesje had genomen maar neem die eerst op het gemakje en ga daarna samen met iemand oefenen in zee.
theo rodeo

Antwoord #82 Maart 17, 2010, 22:11:10
edit2Rapporteer  
Die oudere meneer ( rotnaam trouwens) belazert de boel eeeecht niet hoor Tjeerd !  schater schater schater schater
TjeerdSJ

Antwoord #83 Maart 17, 2010, 22:16:07
edit2Rapporteer  
Haha, 51. Je bent 2 jaar jonger dan me pa Tongue Vind ik vrij oud!

Ik zeg niet dat ik morgen ga naar het strand, het gaat er even om dat ik weet dat het kan. Voor als het weer er wel naar  staat (wat warmer). Ik heb al een week in egypte gelest, heb ook gestaan maar doe er nog even 1 in nederland voor door de branding heen en de regeltjes in nederland. Ga vanavond even aan me pa vragen wanneer hij naar theo rodeo toe wilt rijden.  Bedankt voor de tips, zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten als ik hem koop?
En eventueel kan je wat fotos posten voor de mensen hier, bijvoorbeeld van details. Dan kunnen zij me helpen!
Reflex

Antwoord #84 Maart 17, 2010, 22:33:31
edit2Rapporteer  
Waar je op moet letten:

De rise heeft als ik het goed heb 1 katrol en de rest op de bridle zijn ringetjes of lusjes. Kijk dus goed op slijtage bij het katrol gedeelte. Dat zegt veel over het gebruik maar aan de andere kant is het ook zo te vervangen. Normale slijtage is er als de kleur vervaagt en het een beetje gaat afrafelen. Bij echt intensief gebruik zal de bridle zichtbaar diep ingesleten zijn.

Verder moet je goed kijken naar de bar en het depowercord en de slijtage daarop. Wederom is slijtage daar normaal maar als hij bijna door is zal je die binnenkort moeten vervangen en is de kite redelijk veel gebruikt.

Theo zal het vast wel doen maar pomp de kite eens op waar het mogelijk is en laat hem even liggen om te zien of de kites niet lek zijn. Loop ook de lijnen van de bar eens uit en haal ze door je vingers. Bij knopen of erge slijtage moet je de lijnen vervangen.

Dit alles zal bij Theo in orde zijn aangezien de kites niet super veel gebruikt zijn, maar zijn wat algemene koop tips.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #85 Maart 17, 2010, 22:37:35
edit2Rapporteer  
Reflex, goede input ThumpsUp
Maar het topic is nu vier pagina's groot geworden, en ik heb sterk de indruk dat Tjeerd niet echt alles goed heeft gelezen... Lips Sealed
TjeerdSJ

Antwoord #86 Maart 17, 2010, 23:04:18
edit2Rapporteer  
Ik heb alles heel goed door gelezen, alleen word ik een beetje onzeker van alle positieve en negatieve reacties. Ik wil gewoon zeker zijn van mijn koop, vooral omdat het in mijn ogen om veel geld gaat. En ik niet zometeen met een aankoop kom te zitten waarmee ik niks kan omdat het dus bijvoorbeeld een C-kite is. Kiten is een sport opzich waar ik me nog niet alle vaktermen van weet. Soms lees ik dingen, zoals chop of goed hoogte lopen. Dan denk ik, WTF!?
Nu is het wel duidelijk wat het idee is, ik ga binnekort regelen met me vader dat ik de ocean rodeo rise ga bezichtigen. Omdat dit goed wordt aangeraden. Dan heb ik wel vertouwen erin!
Reflex

Antwoord #87 Maart 17, 2010, 23:23:22
edit2Rapporteer  
Ja sorry ik laat me soms mee slepen in mijn enthousiasme om iemand wat uit te leggen Wink
Morres

Antwoord #88 Maart 18, 2010, 00:38:46
edit2Rapporteer  
Tjeerd, er is ook een kitesurf-termen topic Smiley (started by yours truely )volgens mij is reflex of een van de andere admins er mee bezig geweest. check dat anders ff Smiley
Morres

Antwoord #89 Maart 18, 2010, 12:25:38
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/2ehands/advertentie/2664 ook mooie set Wink om het moeilijker te maken Grin
edit: hier het termen topic: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=27424.0
TjeerdSJ

Antwoord #90 Maart 18, 2010, 17:05:38
edit2Rapporteer  
Ik had het termen topic al bekeken, werd me weer een stukje duidelijker!
Ik denk toch dat ik voor de 1ste optie ga, vooral omdat hier geen board bij zit. Als ik die ernog bij koop, en dan nog een trapeze en een wetsuit. Dan moet ik toch op 1400-1500 euro rekenen. Wat niet echt de bedoeling is. Kan ik beter nu deze set kopen,en volgend jaar, als ik meer ervaring heb een betere kite aanschaffen, in de juiste tussen maat(een 9 of dergelijke) Want die set van theo is direct ook minder mee gevaren, dus gewoon nog helemaal goed voor mij!
TjeerdSJ

Antwoord #91 Maart 19, 2010, 20:53:02
edit2Rapporteer  
Komt er toch een einde aan dit topic,  ga morgen de spullen bezichtigen/kopen!
Wat nog mooier is, het is geen naish 150 maar een 140. Helemaal top!

"Let wel, die eerste 10 keer gaat je kite harder slijten als de volgende 30 keer."

Ik neem aan dat die statement klopt?

Thx nog voor alle hulp!

Groet,
Runaque

Geen avatar

Antwoord #92 Maart 19, 2010, 21:09:43
edit2Rapporteer  
Komt er toch een einde aan dit topic,  ga morgen de spullen bezichtigen/kopen!
Wat nog mooier is, het is geen naish 150 maar een 140. Helemaal top!

"Let wel, die eerste 10 keer gaat je kite harder slijten als de volgende 30 keer."

Ik neem aan dat die statement klopt?

Thx nog voor alle hulp!

Groet,

In die mate dat je je kite de eerste keren sneller laat crashen wel, maar na een paar uur les hou je hem gemakkelijker in de lucht als in het begin van de les.
Reflex

Antwoord #93 Maart 20, 2010, 05:36:07
edit2Rapporteer  
Ben het niet helemaal eens met dat statement. Een kite die op het water valt slijt of ondervind daar geen schade aan. Uiteraard als hij echt hard crashd bestaat er een kans dat je LE schuurt maar het maakt niet uit of je een beginner bent of dat je HP's aan het trainen bent. Komt vast allemaal goed Tjeerd, hou ons op de hoogte van je eventuele aankoop.
TjeerdSJ

Antwoord #94 Maart 20, 2010, 19:58:21
edit2Rapporteer  
En de set is gekocht,

ben nu in bezit van een rodeo rise 8&12, jaime pro 1.28, naish 1.40, droogpak, wetsuit, heuptrapeze, 2006 naish kite, schoentjes, cap.

Alleen,

1 van de struts van de 8 was geknalt tijdens het oppompen, dus die moet ik laten repareren. Heb gebeld naar een kiteshop en vertelde mij dat het te repareren was. 70 euro van het aankoopbedrag afgehaald voor de reparatie, wat ik binnekort ga laten repareren!
Morres

Antwoord #95 Maart 21, 2010, 00:00:43
edit2Rapporteer  
70euro kost je dat sowieso niet Smiley
TjeerdSJ

Antwoord #96 Maart 22, 2010, 18:13:13
edit2Rapporteer  
Heb vandaag de naish shockwave opgepompt. Is nog in goede staat, de bar is uit 2007 zit dus ook safety op. De kite zelf is uit 2006, maar vind ik er nog(naar mijn kijk) prima uitzien. Het is een 9m2 kite, en ik heb dus een Rise 8&12, dus opzich zou het misschien wel dat gat kunnen dichten. Is het alleen nog wel veilig om met deze kite in het water te stoeien? Moet ik em anders eventueel verkopen?

KappuhH

Antwoord #97 Maart 22, 2010, 18:17:23
edit2Rapporteer  
Een shockwave 9m uit 2006 kun je prima mee oefenen hoor! Genoeg depower voor een beginner.
mocem

Antwoord #98 Maart 22, 2010, 18:20:47
edit2Rapporteer  
droogpak doe je goed  voor een beginner. had ik die maar
TjeerdSJ

Antwoord #99 Maart 22, 2010, 18:45:03
edit2Rapporteer  
Voor de prijs kon ik em niet laten liggen.
De 2 kites+board waren 650 euro. Maar met wetsuit, trapeze, droogpak en extra kite eigenlijk 1000 euro maar wegens 70 euro aftrek voor reparatie 930 euro. Dit helpt alleen maar mijn vooruitgang hopelijk YeSS
Goed nieuws dat ik met de shockwave ook nog kan kiten, is m'n set eigenlijk helemaal compleet!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.