Spullen kopen

TjeerdSJ

Maart 14, 2010, 21:31:33
edit2Rapporteer  
Ok het is een 9m en 12m hifi 2009 met 2 barren.. 12 heeft geen schade 9m heeft 1 keer een schurtje van 3cm in het doek gehad maar dat is proffesioneel gesticked dus daar kan je nooit last van hebben en verder is alles topp.. 

Dit kan een vriend aan mij verkopen voor 850 euro. Goede deal of niet? Ik ben zelf 1.84 en weeg 73 kilo. Verder wil ik nog weten wat mij word geadviseerd, wat voor trapeze en maat board. En ook wat soort wet-suit. En ik kan ze ook apart kopen, en omdat ik nog beginner ben. Lijkt het mij verstandiger er maar 1 te kopen. Welke zou ik dan moeten nemen?

Groet,

Tjeerd
joey96

Geen avatar

Antwoord #1 Maart 14, 2010, 22:38:17
edit2Rapporteer  
hey,
Ik heb een proffesionele kiter gevraagt wat ik nodigg had. Ik ben ook 1.84 en weeg ongveer 78 kilo.
Dit kwam er uit:

Een zit trapeze ( ik had dakine fusion hawaii maar die is alweer oud )
Een board van een goed merk maat 140/40 mag wel iets afwijken hoor.
Wetsuit ( geen idee maar zorg wel dat het geen flut ding is!
Kite Als je er maar 1 wil zou ik de 9 meter kiezen. Maar dan kan je beter 1 zonde r ook maar 1 reparatie kopen
Een helm, Handig vooral voor beginners.

En als laatste bespaar vooral niet op je set. je materiaal is erg belangrijk!

Veel suces

mvg Joey
zomerzon

Geen avatar

Antwoord #2 Maart 14, 2010, 23:27:20
edit2Rapporteer  
Hoi Tjeerd

Ik kan er je weinig over vertellen,behalve over de wetsuit,ik heb een drysuit en geloof me het was heerlijk vandaag (ik doe wakeboarden) wil ook leren kiten,iedereen in een wetsuit,ging "doooood" van de koude ik  dus niet,en wat joey zegt is helemaal waar,goedkoop is duurkoop en geld kost het je toch
wat heb ik dan : Gul drysuit met daaronder een berenpak,met metalen front zipp,3 mm handschoenen,2 mm sok,en hood van gul en alles super warm,

succes alexander

Morres

Antwoord #3 Maart 14, 2010, 23:59:25
edit2Rapporteer  
beginners drysuits adviseren, waar gaat het heen...?
Ik heb vandaag prima in een wetsuit gekite, maar. WIJ KUNNEN AL KITEN.
Dit is gewoon GEEN tijd om te gaan leren, wacht nog maar een maand.

Over de HiFi,
Dat is geen beginners kite, je zal het veel sneller leren met een SLE/Bow/Delta kite (Hifi is een net-niet C-kite)
met 73kg zou je best als grootste maat een 10-1.5-11 kunnen nemen, dan kan je daarna(of gelijk) altijd nog een 8 bij kopen.
Goede instapmodellen(maar ook later echt nog uitdagend genoeg)
North Evo(écht beginners kite, miss. later wat minder uitdagend) of Rebel
Naish Cult(code?)/Helix
Gaastra Jekyll
F-one Bandit (II of III)
Caution Zombie
Ocean Rodeao Rise
en Best Waroo

Waarvan de Jekyll, Zombie,Rise en Waroo het meeste plezier per euro geven.

Boardje, iets wat op een kiteboard lijkt en de volgende afmetingen heeft: 132*40. iets in die gooi
Runaque

Geen avatar

Antwoord #4 Maart 15, 2010, 01:53:39
edit2Rapporteer  
beginners drysuits adviseren, waar gaat het heen...?
Ik heb vandaag prima in een wetsuit gekite, maar. WIJ KUNNEN AL KITEN.
Dit is gewoon GEEN tijd om te gaan leren, wacht nog maar een maand.

Dat is advies voor pussy's!   schater
Ik heb de afgelopen drie weekends in het water gezeten (1 keer Borssele en 2 keer Paulina) bij watertemperaturen van minder dan 4°C en ja, het is dikkedulle koud.   Tongue
Dus ja, waarom zou je het in deze koude aan willen leren? Omdat je gemotiveerd bent en misschien omdat je dan al een mooie basis hebt en tijdens de lente al zelfstandig kan gaan oefenen en dat je tegen de zomer, indien je veel tijd op het water doorbrengt, misschien al je eerste trukjes gaat proberen?
TjeerdSJ

Antwoord #5 Maart 15, 2010, 09:44:45
edit2Rapporteer  
Dus ik kan maar beter zeker met een Bow gaan werken, ik heb het geleerd met een Best kite weet niet of dat een c-bow is? Want dan heb ik er al ervaring mee. Maar voor de prijs moet ik deze niet nemen, ook al is het ietsje lastiger? Want wat het is, me pa wil me nu wel een set van 1300-1400 euro geven, maar dan moet ik vervolgens zelf dingen gaan kopen als ik extra wil. En dat is bijvoorbeeld zo'n extra vlieger, want kan je met een 10 bijna altijd varen?

Gr.
Tjeerd
helium

Antwoord #6 Maart 15, 2010, 09:59:31
edit2Rapporteer  
Prijs voor 2kites uit 2009 is prima, en die reparatie heeft het doek waarsch. alleen maar versterkt.
Weet alleen niet te vertellen of deze kites ideaal zijn om mee te beginnen?
Omdat het je maat is (en deze waarschijnlijk al kan varen?) , zou je ze samen eens kunnen testen in ondiep water en met de juiste wind.

Heb je meteen al een les te pakken voor nop!
Naish-Kiter

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #7 Maart 15, 2010, 10:38:15
edit2Rapporteer  
of een naish charger is ook een lekkere kite om mee te beginnen
Runaque

Geen avatar

Antwoord #8 Maart 15, 2010, 12:23:34
edit2Rapporteer  
Als 1.400€ het budget is, dan kan je misschien eens gaan kijken bij Epic of Blade kites, die prijzen liggen een stuk lager dan de meeste merken en met wat geluk kan je voor dat budget net twee 2010 kites kopen. Steek je licht eens op bij Reflexx hier op het forum, die kan je wat prijzen aan de hand doen voor Epic kites, heb je het meer voor Blade kites, dan moet je via de site van de importeur eens een contact opnemen.
Nature

Antwoord #9 Maart 15, 2010, 13:33:30
edit2Rapporteer  
Hey Guys,

Algemeen stukje info over kites:
Als je van plan bent kites te gaan kopen danwel 2e hands danwel nieuw  koop dan liever kites die maximaal 3 jaar oud zijn (liefst 2). Dit heeft te maken met de enorme snelle inovatie die in deze sport is en dan vooral met het oog op veiligheid.

Als beginner zijn er altijd een aantal punten die belangrijk zijn.
- Herstart van de kite
- Veiligheid
- Simpel
- Niet te agressief.

Dit zijn punten die constant veranderen naarmate je vorderd in deze sport.  Dit heeft vooral te maken met je zelfvertrouwen en kitecontrole (overschat jezelf nooit!)

Bow = Relaxed, simpele herstart ondertussen wat verouderd (next gen is SLE)
SLE = Supported Leading edge, vaak groot wind bereik, makkelijk te herstarten (afhankelijk van vorm) en  doorgroei mogelijkheden
Onder SLE vallen vele kites alles met bridles. Bijv.
Delta shapes, Hybride SLE, hybrides, Sle, 

C =  Een soort van omgekeerde C, deze kites zijn agressief, niet zo vergevingsgezind als de meeste SLE kite, kleiner bereik (vaak).
C kites boosten je hard en hebben daarna een groot dood punt. Dit komt van pas bij uitgehaakte tricks.

Anyhow voor de gemiddelde kiters
65 - 85 KG gaat het volgende vaak op.
Kites:
bij SLE type: 
1 maat =  9 - 10 - (11)(12) 
2 maten = 7 / 11 of 12   
3 maten = 7, 9 , 12  / 7 , 10 , 14 als je een low wind bereik wil hebben
bij de meeste C kites ben je goed af voor met 2 stuks.
Board is het meest afhankelijk van je gewicht.
Tussen 128 - en 140 lang   & 38 en 42  breed

Alles is afhankelijk van jekeuze wanneer wil je varen en tot wanneer vaar je door.

Mijn profiel
186 lang 70 KG
Boardmaat 132x41
Kites type SLE;
7 = voor windkracht  6, 7,8, begin 9
9 voor windkracht 5, 6, 7
12 voor windkacht 4,5,6

Zoals je ziet zit er overlap in mijn profiel  dit is nodig om mooie aansluiting te hebben.

Voor 1400 euro kan je een hele mooie set bij elkaar regelen.  kijk inderdaad naar de kleine nieuwe merken daarmee kom je het verst.

Epic
Blade

en ik persoonlijk Fluid kiteboarding dit jaar (importeur!)

Mocht je nog vragen hebben kun je altijd een P.M sturen of msn toevoegen zie profiel Wink
Cheers
Jellevw

Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #10 Maart 15, 2010, 14:02:15
edit2Rapporteer  
Als je budget 1400 euro is moet het wel lukken lijkt me.
Ik ben zelf in augustes begonnen en heb toen alles nieuw gekocht.
Weet het niet meer precies maar volgens mij was ik ongeveer 1300 euro kwijt voor:
- Beste Kahoona 11.5m inc. bar
- Best Ouija boardje
- Prolimit wetsuit
- Mystic warrior trapeze

Later heb ik er 2e hands nog een 7.5 m Kahoona bijgekocht voor 280 euro waarop dezelfde bar als de 11.5 m paste.
Toen het wat kouder begon te worden mochten schoentjes, handschoenen en een cap natuurlijk niet meer ontbreken.

Al met al ben ik nu iets meer dan 1700 euro kwijt aan de sport en heb geen spijt gehad van de aankopen die ik heb gedaan.

Gr. Jelle
Morres

Antwoord #11 Maart 15, 2010, 14:42:46
edit2Rapporteer  
Voor 1400 euro kan je wel een 10M 2009 Gaastra Jekyll compleet (700-750eu op kitepro.nl )kopen+wetsuit+Trapeze+board, en dan heb je nog geld over.
En anders zoek je lekker 2e hands een jekyll, een Evo of een wat dan ook. Dan kom je ook nooit aan die 1400euro toe.
TjeerdSJ

Antwoord #12 Maart 15, 2010, 15:17:05
edit2Rapporteer  
Maar met een 10M 2009 Gaastra Jekyll kan ik dus wel een beetje varen in Nederland? Want ik wil wel gewoon als er wat wind staat kunnen kiten, niet dat ik persee elk weekend in het water wil liggen. Maar niet dat ik maar 1x per maand kan.

KappuhH

Antwoord #13 Maart 15, 2010, 15:21:09
edit2Rapporteer  
Maar met een 10M 2009 Gaastra Jekyll kan ik dus wel een beetje varen in Nederland? Want ik wil wel gewoon als er wat wind staat kunnen kiten, niet dat ik persee elk weekend in het water wil liggen. Maar niet dat ik maar 1x per maand kan.
Jep, die vaar je wel vanaf 14 knopen tot 25 ofzo denk ik. Zal sowieso je meest gebruikte kite zijn, wat je er ook naast koopt.
bezemsteel12

Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #14 Maart 15, 2010, 15:24:44
edit2Rapporteer  
hey,

ik had voor 1100 euro een gehele set met alles erbij!

naish helix 2009  8.0m2  (nieuw met leuke korting bij eurofun)
north ceasar pro (marktplaats)
pro limit zit trapeze (marktplaats)
mystic wetsuite (nieuw met leuke korting bij eurofun)

een board en trapeze zijn vaak op marktplaats in goede staat voor veel minder te koop, dan in de winkel!

wetsuite enz. lijkt me toch wel verstandig om nieuw te kopen, dan weet je wat er mee gedaan is!
Runaque

Geen avatar

Antwoord #15 Maart 15, 2010, 15:51:05
edit2Rapporteer  
Ik zal gelijk mijn rekening er ook eens bijzetten, kan je zo'n beetje in samengaan van eerdere posts een beter beeld vormen van de kosten.

F.one Tribal (2006) 13m² (5 lijnen)
+ Naish Thorn 129TT (2004)
+ Cabrinha heuptrapeze                   =    650€
Decathlon Tribord Steamer 4/3         =    74,90€
Mystic Foam Handlepass leash        =    39,95€
DecathlonTriboard schoentjes          =    24,90€
Decathlon Tribord handschoentjes   =    19,90€
Pomp (jaja, van het kruidvat :-P )      =      4,99€

Dus in totaal ben ik als beginner (afgerond) 815€ kwijt en ik zoek naast de 13m nog een (nieuwe) 9m kite bij te kopen alsook een zitharnas, dan zou ik iets boven 1.600€ uitkomen, maar met een tweedehands zou ik onder de 1.400€ uit kunnen komen.
Morres

Antwoord #16 Maart 15, 2010, 16:14:31
edit2Rapporteer  
pomp krijg je meestal ebij als je een kite koop, sowieso als je nieuw koopt.

Bovenstaande post is niet relevant voor topicstarter, straks gaat hij ook oude meuk kopen, maar geeft wel een indicatie hoe het prijstechnisch ook kan
Runaque

Geen avatar

Antwoord #17 Maart 15, 2010, 16:33:54
edit2Rapporteer  
pomp krijg je meestal ebij als je een kite koop, sowieso als je nieuw koopt.

Bovenstaande post is niet relevant voor topicstarter, straks gaat hij ook oude meuk kopen, maar geeft wel een indicatie hoe het prijstechnisch ook kan

Het is misschien niet echt relevant, maar zoals je zegt, het geeft een mooi idee waar bepaalde bedragen naartoe kunnen gaan. Als het om een oudere Gaastra kite ging had je het allicht geen meuk genoemd, of toch?  Roll Eyes De Tribal die ik heb is in prima staat, weinig tot geen gebruikssporen op de kite en de bar en de lijnen zijn haast nieuw, maar soit, het is al een 4 jaar oude kite, dus ja, oude rommel.  Tongue

Maar om on-topic te blijven, er zijn idd mooie setjes die voor leuke prijzen van de hand gaan, dan heb je voor 600€ misschien een leuke kite en daar zit perce niet altijd een pomp bij en dan kan je net zo goed eentje scoren in campingzaken of eender waar ze zulke dingen verkopen, dan kosten ze wel een vijfde van de prijs dan als er Best of F.one op staat, het enige verschil is dat ze dan voornamelijk volledig uit plastiek bestaan, maar als ik het zo hoor, word een pomp nogal vaak gejat, dus liever een van 5€ dan een van 35€ zal ik maar denken.  Grin
TjeerdSJ

Antwoord #18 Maart 15, 2010, 17:16:50
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/2ehands/advertentie/2431

Zou deze geschikt zijn als jackyll?

Deze zou dan 425 euro zijn,
Board ben ik dan ook zo'n 200-300 euro aan kwijt
Wetsuit is dan 150 euro
En trapeze 70-80 euro
Pomp heb ik zelf
-----------------------------------------
955 euro   En dan kan ik altijd nog een bijkopen van een kleinere maat
Mis ik dan nog wat? Of ben ik te optimistisch kwa prijzen? Of zou ik dan een nieuwe jackyll kopen en dan geeen 2e?
Idefixe

Antwoord #19 Maart 15, 2010, 17:31:05
edit2Rapporteer  
houd er rekening mee dat dat de Gaastra jekyll de afgelopen jaren nogal wat problemen heeft gehad met de safety. Er is op dit moment een omruil actie vanuit Gaastra. Vooral voor een beginner is het "prettig"dat je safety het goed doet.
Als je in de buurt van Almere zit kun je voor een wetsuit eens kijken bij Aquatrends ( ff googlen) . Deze verkopen de Ion element. Een simpele , kwalitatief zeer goede wetsuit voor 125 euro! (5/4 mm) . Ook hebben ze hier nog enkele maui magic Inferno wetsuits. Moet je wel mazzel hebben dat jouw maat er tussen zit maar dan  heb je voor 140 euro echt een super wetsuit ( ik heb er 2 jaar winter en zomer mee gevaren)
succes!
TjeerdSJ

Antwoord #20 Maart 15, 2010, 17:34:55
edit2Rapporteer  
Na, word een beetje gek van die kites. De ene zegt juist de Gaastra Jekyll en de ander juist weer niet... Welke zou ik dan moeten kopen?
KappuhH

Antwoord #21 Maart 15, 2010, 17:39:32
edit2Rapporteer  
Dat is een 2008 Jekyll. Je kunt veeeeeeel beter de 2009 nemen. Als je gewoon bij de shop koopt zit er direct een goede Quick Release op dus heb je geen problemen meer met de safety. (wel even op letten als je tweedehands koopt, dan is de kans heel groot dat de ouwe verkeerde quick release er nog op zit).
Idefixe

Antwoord #22 Maart 15, 2010, 17:43:50
edit2Rapporteer  
Tja, iedereen adviseert natuurlijk z'n eigen merk. Morres is bijv. een verwoed  gesponsorde Gaastra rider en zal geen kans ongelegen laten om je aan een Gaastra vlieger te laten hangen.
Als beginner is het raadzaam om je door alle berichten in het hoofdstuk "beginners en materiaal" heen te ploeteren. Probeer zoveel mogelijk reviews door te lezen. Koop eerst een grotere vlieger zodat je als beginner met minder wind aan de bak kunt. Als je straks wat verder bent kun je ook met hardere wind / een kleinere vlieger, het water op en heb je wat meer kennis / ervaring om daar een goede keuze in te maken.
TjeerdSJ

Antwoord #23 Maart 15, 2010, 17:56:49
edit2Rapporteer  
Een jackyll nieuw is bij kitepro voor 550 euro op voorraad, daar moet dan nog een bar bij. Hoeveel kost dan zo'n bar? Zo'n 100eu? Want daar istie 200e uro, en dan ben ik toch 750 euro kwijt voor 1 kite. Als ik dan een board voor 300 euro en een trapeze voor 100-110 euro en een wet-suit voor 150 euro koop ben ik 1300 euro kwijt, maar het liefst zit ik daar nog wel onder omdat ik nog een laptop wil/moet aanschaffen

Zit zelf nog een beetje te zoeken.
http://link.marktplaats.nl/329205957

Die is bij mij in de buurt, eigenlijk de plaats waar ik mijn ervaring moet op gaan doen. Dus is dit een goede betrouwbare kite voor mij?

Groet,

EDIT: Ik lees slechte dingen over de kite, klopt dit?
Runaque

Geen avatar

Antwoord #24 Maart 15, 2010, 18:04:43
edit2Rapporteer  
Leg je de lat dan niet wat te hoog om er nog een laptop bij te kopen? Zo'n ding kost al gauw 400 a 500€ wil je een leuke instapper hebben voor een laptop, dan blijft er ook niet echt waanzinnig veel over om nog een hope kite gerief te kopen.

Voor accessoires zoals wetsuit zou ik dan toch even gaan kijken bij Decathlon, dan bespaar je al direct en kleine 75€ voor het pak alleen al, harnas kan je kopen op eBay, dan ligt de prijs op zo'n 60 a 90€ afhankelijk hoe het vlot met bieden. Ik heb zo afgelopen week een bieding gevolgd en totaal vergeten, en dan is er een ION zitharnas voor 61€ verkocht geraakt, nieuw dan wel te verstaan.
Een bar ga je helaas niet onder de 200€ vinden vrees ik, reken toch al minstens 250€ voor zo'n ding wil je hem nieuw hebben.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.