LE Bladder SS Fuel gevraagd.

JeWeDe

Geen avatar

Berichten: 83
April 01, 2010, 19:58:35
edit2Rapporteer  
Hi
Ik heb nog een zeer goede fuel 11m qua doek.
Er is alleen en probleem met de LE Bladder.
Heeft iemand nog een oude 11 meter liggen?
Staat maakt niet uit als de LE maar goed is!
Alleen een LE kan ook.
De kite komt uit 2004 maar is zoals gezegd nog als nieuw.
Wie o Wie kan mij helpen deze kite weer in de lucht te krijgen!!
 R!de On JW

PS als iemand uit kan leggen hoe je een groot gaat bij de lengte naad van de bladder kunt plakken zijn tips ook welkom
ErwinF

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #1 April 01, 2010, 21:42:14
edit2Rapporteer  
heb wel een 9mtr LE liggen.. heb je niet veel aan.

Hoe is je blader geknapt...? als ie op de naad gescheurd is kan je deze prima opnieuw sealen.. anders kan je met een oude blader een deel vervangen..
JeWeDe

Geen avatar

Berichten: 83
Antwoord #2 April 02, 2010, 08:14:36
edit2Rapporteer  
Hoe is je blader geknapt...? als ie op de naad gescheurd is kan je deze prima opnieuw sealen.. anders kan je met een oude blader een deel vervangen..

Mijn negen is nog goed maar bedankt voor het aanbod.

Bij de eerste keer oppompen zat de bladder er niet goed in en toen is deze geknapt bij de tailpipes, elbow, knik in de LE.

Hoe gaat dat vervangen van een deel in zijn werk?
Ik heb hier nog wel het een en ander liggen.
keessie

Berichten: 260
Antwoord #3 April 02, 2010, 09:59:59
edit2Rapporteer  
Hoi Jewede,


Ik kan je mogelijk wel van dienst zijn. Wanneer de bladder precies gescheurd is langs de seal-naad, is deze ook makkelijk weer dicht te sealen over datzelfde stukje. Bij de plek van de scheur wordt de bladder wel een paar mm dunner in diameter, maar de meeste bladders zijn een beetje oversized gebouwd.

Kortom. is je bladder kaarsrecht uitgescheurd, zoek dan een sealapparaat bij je in de buurt of contacteer me.



groeten Kees
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #4 April 02, 2010, 10:05:27
edit2Rapporteer  
Neem eens contact op met SS zou ik zeggen. Anders zijn er nog altijd universele bladders zoals u-stick. Sealen is gevaarlijk en zou ik niet doen. Als hij knalt heb je nog een groter probleem want dan is je LE doek gescheurt.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #5 April 02, 2010, 10:14:32
edit2Rapporteer  
Wat is er gevaarlijk aan sealen? Dat is een perfecte oplossing als er een scheur in zit. Sealen is niets anders dan de 2 uiteinden weer aan elkaar smelten. Dit heb ik zelf ook meerdere malen gedaan. Hier is een speciaal apparaat voor, je legt hem er zo onder en klaar is kees, zo goed als nieuw!
keessie

Berichten: 260
Antwoord #6 April 02, 2010, 10:25:44
edit2Rapporteer  
Dat klopt Vinni,

Een bladder is ook in de fabriek geseald. De sterkte van een goede seal is even groot als het materiaal zelf.

LE-doek kan eigenlijk niet kapot gaan door een knallende bladder. Bij Jewede's kite is door een draai alleen de bladder kapot gegaan en het doek intact gebleven. Je hoeft niet bang te zijn dat het doek kan knallen door een ontploffende bladder.

Het komt wel andersom voor; Een beschadiging in het LE-doek scheurt uit, waardoor de bladder naar buiten komt en knalt.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #7 April 02, 2010, 10:29:42
edit2Rapporteer  
Door extra te sealen maak je enkel meer zwakke plekken en dat terwijl een nieuwe bladder niet zo duur is in vergelijking met je kite. Je LE doek kan wel degelijk scheuren als je LE knalt dat heb ik al meerdere keren gezien.
JeWeDe

Geen avatar

Berichten: 83
Antwoord #8 April 02, 2010, 16:58:33
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de input allen.

Ik heb een poosje zelf vliegers gemaakt en ook de bladders zelf geseald.
Je krijgt echt geen zwakke plekken door het sealen als het maar goed gebeurd. Waarschijnlijk heb je de oorzaak --> gevolg relatie niet helemaal duidelijk Reflex.
Ik nijg meer naar de mening van Keessie en Vinni.

Ik had alleen nooit bedacht om de LE bladder te sealen, ik ben even gaan kijken en ik heb een site gevonden waar ze laten zien dat het prima gaat.

http://kitesurfingschool.org/bladderrepair.htm
Dit is voor anderen ook wel handig denk ik.

Ik ga mijn LE open snijden en seal er dan een nieuw stuk in. Ik ben benieuwd hoe het houd.  Als het niet lukt heb ik zelf nog een LE waar de ventielen van afgevallen zijn. Ga ik die anders nog proberen.
lawalata

Geen avatar

Berichten: 32
Antwoord #9 Juni 11, 2010, 15:09:08
edit2Rapporteer  
Of je zooi naar www.mistertube.nl sturen Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.