Struts afzonderlijk afsluiten van LE bij One Pump !

TBK

Berichten: 2050
Mei 17, 2010, 18:19:39
edit2Rapporteer  
Is dit echt nodig of eigenlijk alleen maar nodig om een lek te constateren in
de LE of een strut ?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Mei 17, 2010, 18:38:18
edit2Rapporteer  
Nee hoor dat is echt niet nodig. Ik doe het net wanneer ik er zin in heb.
Het is vooral makkelijk voor mensen die hun struts opgepompt laten.
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #2 Mei 17, 2010, 18:45:44
edit2Rapporteer  
als je op zee of ver uit de kant kite  en  je dop schiet er af voor een of andere reden heb ik liever wat lucht op de overige plaatsen dan alleen maar een natte doek.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #3 Mei 17, 2010, 18:52:42
edit2Rapporteer  
Marc het is wel degelijk nodig. Zoals the O zegt is het met name als je ver uit de kant gaat of op zee aan te raden om ze dicht te doen. Indien in het geval dat je ze open laat een strut lek gaat is heel je kite leeg kan je niet meer verder. Verder als je dicht bij de kant blijft of op binnenwater zou ik het ook niet doen.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #4 Mei 17, 2010, 19:01:23
edit2Rapporteer  
Als je op ondiep water vaart zou ik hem er niet op doen. Als je je kite dan loeihard crashed kan de lucht zich namelijk nog verspreiden over de struts = minder gauw knappen...
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #5 Mei 17, 2010, 19:11:09
edit2Rapporteer  
Ghehe nooit aangedacht, als het ventiel eruit springt dan ben je de klos.
Ooit weleens naar de zandbank gevaren op de Brouwersdam. De volgende
keer zet ik er wel 4 van de 7 dicht. Want KappuhH heeft ook wel een punt.
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #6 Mei 17, 2010, 19:19:41
edit2Rapporteer  
Op zee lijkt het me inderdaad verstandig, op het Ijsselmeer is het over het algemeen
ondiep en is het niet echt nodig, bovendien heb je dan het voordeel dat harde crashes door je kite beter  kunnen worden opgevangen zoals KappuhH zegt.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #7 Mei 17, 2010, 19:23:57
edit2Rapporteer  
Heb eens ergens gelezen dat je kite onder hoge stuurdruk kan vervormen, de luchtdruk blijft niet overal hetzelfde als je keihard gaat sinussen. daarom zou naish dat octopus hebben. of het waar is geen idee, google het eens
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #8 Mei 17, 2010, 21:24:54
edit2Rapporteer  
Ik doe m dr nooit op. Als je kite ff zonder spannin op lijnen zit en daarna weer op spanning raakt, vervorm je LE ietsje ,waardoor de lucht i nde struts word geduwdl, als je klemmetjes dichtzitten, loopt het niet terug. Zal allemaal wel verwaarloosbaar zijn aangezien mn kites altind op 8-9-10psi zitten, maar ik ben ook te lui om ze dicht te drukken en heb al 2,5jaar geen lekke LE/Struts/schade gehad..
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #9 Mei 17, 2010, 22:13:13
edit2Rapporteer  
Ik heb de vraag eens op het OR forum geplaatst, hier de scores:

How do you use the valve clips at the struts of your kite?
37   I close them all every time I go out   
3     I close just one       
6     I only close them when it’s hairy out there
11   I never touch them
2     Valve clips? Say what?

Het merendeel van de riders gebruikt ze verassend genoeg altijd. Het zal ook te maken hebben met de veiligheidsbeleving van de spot, en de veiligheidscultuur ter plaatse,
Bramster

Berichten: 105
Antwoord #10 Mei 18, 2010, 08:00:00
edit2Rapporteer  
Persoonlijk klik ik ze allemaal dicht.

1. Voor de veiligheid daar ik 9 van de 10 keer op zee vaar.
2. De kite vervormt zodra je deze instuurt omdat de lucht vrij door alle slangetjes kan lopen. Juist deze vervorming wil je tegenaan. De kite blijft dus beter zijn vorm behouden als alle klipjes dicht zitten. Hierdoor zou hij in theorie stabieler en sneller moeten zijn.

Het is waarschijnlijk "a state of mind" maar toch.... 
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #11 Mei 18, 2010, 08:00:58
edit2Rapporteer  
El Rudo,

Ik heb jou topic op het OR-FORUM even bekeken en het wordt me helemaal duidelijk
wat de voor- en nadelen zijn.

Thanks,

Frank
Mr the Emperor

Berichten: 486
Antwoord #12 Mei 18, 2010, 10:39:10
edit2Rapporteer  
Gebruik ze bijna nooit. Misschien toch maar eens doen uit veiligheids overwegingen. Daarintegen valt voor het argument van de harde crashes ook wat te zeggen....
wouterb again

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #13 Mei 19, 2010, 08:00:13
edit2Rapporteer  
voor beide is wat te zeggen (op mijn Nemesis HP n.v.t.)

Maar het argument 'klap opvangen' hap ik niet.
Wil je schade voorkomen bij een harde crash moet er veel lucht verplaatst worden. Veel meer als dat in een fractie van een seconde door 5 slangetjes geperst kan worden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.