mocem
|
die van actuelewaterdata
|
|
|
bezemsteel12
Logs: 0 | 69 uur
|
ik vergelijk windguru en windfinder met elkaar, dit zijn voorspellingen.
de actuele klopt, die zijn gemeten via meetpunten. en is vaak maar 15 min oud
|
|
|
Yoram
|
Vliegerweer pakt volgens mij de gegevens van actuelewaterdata al weet ik dat niet zeker. Die zou dus moeten kloppen.
Windfinder en windguru zijn voorspellingen, al vind ik windfinder (superforecast) meestal beter kloppen. Al moet ik zeggen dat ze er dit jaar beide wel vaak naast zitten.
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Vliegerweer is actuele waterdata, maar voor sommige spots een gemiddelde tussen 2 meetpunten. Absoluut prima om te kijken of het waait.
|
|
|
leeany
|
Ik kijk altijd bij superforecast van Windfinder. Deze komt altijd wel redelijk in de buurt, en heb nog nooit met de verkeerde maat kite aan het strand gestaan. Afgelopen stormdagen hadden ze het wel een keer mis met ongeveer 10-15 knopen. Was 22 voorspelt op een bep. spot en kwam uiteindelijk 35 uitrollen uit huidige meeting.
Maar.. windfinder gebruik ik dus, ook voor de handige sidebar bij XP. (Temp, windsnelheid, windrichting, golfhoogte/richting, vlagen, noem het maar op)
|
|
|
Sake
Gast
|
Voor zeeland: http://www.hymedis.netWordt voor professionele doeleinden gebruikt en moet dus wel nauwkeurig zijn.
|
|
|
Idefixe
|
voor de langere termijn kijk je bij verwachtingen knmi.nl ( en dan bij de 10 daagse ) Op iets kortere termijn een gemiddelde van windfinder en guru. Voor de volgende dag windfinder superforcast. en 's avonds laat teletekst 707.
Op de dag zelf: kijken naar de actuele wind en teletekst 707
Verder heb je ook nog de diverse regionale meteo stations.
Vliegerweer is een pagina die de gegevens van andere site's doorgeeft. Voor locaties waar geen actuele waarneming is gebruiken ze een "rekensom" met gegevens van de dichts bijzijnde station's. Voor Mirns is dat bijv Stavoren en Lemmer.
|
|
|
|
|
noodles
Geen avatar
|
ik gebruik windguru, windfinder (op iphone) en vliegerweer als laatste check om te kijken of het ook écht waait....
|
|
|
Yoram
|
Ik heb nu voor de test maar een windguru pro account aangemaakt alleen op welke kaart moet ik nu kijken? De GFS, de WRF 9 of de WRF 27? En hoe zie ik nou dat ik in de pro versie zit? Iemand die ook een pro account heeft en weet waar je moet kijken?
|
|
|
LamiKaze
Logs: 0 | 11 uur
|
Bij een PRO account moet je betalen en de voorspellingen zijn actueler.
Heb je een gewone account aangemaakt dan kun je ook eigen locaties aanmaken met lengte en breedte graden dat werkt zeer goed.
|
|
|
Yoram
|
Dat pro account heb ik, heb ik ook voor betaald. Maar hoe zie ik dat ik de kaartjes van de pro versie te zien krijg? En welke kan ik dan het beste nemen, GFS, WRF 9 of de WRF 27?
|
|
|
|