Ocean Rodeo 2011, Razor, JT Pro, surf series UPDATE

barry

Juli 31, 2010, 21:53:07
edit2Rapporteer  
Ocean Rodeo heeft een gedeelte van de nieuwe 2011 lijn bekend gemaakt.Voor komed jaar wat meer aandacht voor wave door het toevoegen van een Wave/freestyle kite: de Razor

Razor
4 strut  C shaped Sle
rode Razor is een 6 strut proto type productie Razor wordt een 4 strut kite

- 2011 JT Pro, 132x40cm, 138x42cm

2011 Surf Series, 5'11". The all new 2011 Surf Series is a three fin thruster set-up made with seamless epoxy / full wood deck construction.

KITES
- Razor: 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14m SLE C Kite. The 4 strut Razor C shape gives freestyle and wave riders faster turning and relaunch combined with a constant grunty pull and excellent stability. The Razor ships standard with our limited throw,”mini 5th” Freestyle SLE bar and lines or optionally with our traditional Freeride SLE bar and lines.

Note: red Razor pictued is a 6 strut prototype. Production versions are 4 struts.

ALL 2011 KITES FEATURE 100% NEW UV RESISTANT TPU BLADDER MATERIAL SOURCED FROM THE USA

BARS
- 2011 Freerde SLE 4.0 Bar, 42-49cm, 48-55cm. The 2011 Freeride SLE bar will ship standard with the 2011 Rise and as an option for the 2011 Razor. Functionally, the 2011 Freeride SLE Bar will be much the same as our 2010 SLE Bar but will feature some key revisions. The Chicken Loop has been entirely redesigned to allow the trim line to travel in a straighter line, reducing friction and making trim adjustment much easier. Further, the release tab has been enlarged further minimize the chance of a bumped / unintentional eject while offering easy release in an emergency. Finally, the colours of the bar have been changed to be consistant with the company's burnt orange / grey / black colour scheme.

- 2011 Freestyle SLE 4.0 Bar, 42-49cm, 48-55cm. The 2011 Freestyle SLE Bar will ship standard with the 2011 Razor and an option for the 2011 Rise. Functionally the new 2011 Freestyle Bar will be a 4 line control bar with below the bar trim, a limited throw, a "mini 5th" line safety and "Oh Sh!t" handles on each outside line.

Both bars will feature innovative new ceramic bushings to prevent trim line abrasion, completely newly designed swivel assemblies and newly sourced US made swivels with 100% stainless steel ball bearings.

BOARDS
- 2011 JT Pro, 132x40cm, 138x42cm. The 2011 JT Pro replaces the Zen in the line up and is an entirely new production board. Designed to be more responsive, snappy and light the JT Pro is our best freestyle board yet. Built in 2 sizes, the smaller size favours riders who ride in conventional strapped bindings while the larger board is perfectly suited to boot style bindings.
Ships standard with Bliss pads and straps, built with wood core construction, stainless inserts, and ABS rails.

- 2011 Surf Series, 5'11". The all new 2011 Surf Series is a three fin thruster set-up made with seamless epoxy / full wood deck construction. The 2011 Surf Series shape was designed with feedback from our 2009/10 Custom Surf Series production, the rocker/outline combination delivers fast / hard carving performance in all types of wind and water conditions. The 2011 Surf Series ships standard with a full sized EVA foam pad eliminating slippery sections inherent with other directional boards, no wax required!

Ozzie Wright fan

Antwoord #1 Juli 31, 2010, 22:35:40
edit2Rapporteer  
dan ben ik net een jaartje te vroeg geweest bij jou met testen. de razor lijkt me echt wel wat ik zocht...fijn dat tie 4 ipv 6 struts krijgt...
Jarno

Geen avatar

Antwoord #2 Augustus 01, 2010, 09:36:11
edit2Rapporteer  
Het lijkt alsof OR alle bestaande producten, de surf, de zen en de RISE heeft doorontwikkeld naar de nieuwe surf, de JT pro en de Rasor.

Als je kijkt naar de 'strut ontwikkeling' verdween met de 2010 de middelste strut en zijn ze nu naar een 4 strut setup gegaan. Met een gewone SLE bar is het dus een 'nieuwe' rise en dan ben ik wel benieuwd wat het mini 5th systeem gaat zijn en wat het toevoegd.

Verder ben ik erg benieuwd naar de waveperformance van de 10, want eerlijk is eerlijk, mijn 2009 RISE 10m2 is heerlijk om hoog te gaan, maar om lekker te golfrijden is 'tie toch n stukje minder..
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #3 Augustus 01, 2010, 12:00:57
edit2Rapporteer  
Het lijkt alsof OR alle bestaande producten, de surf, de zen en de RISE heeft doorontwikkeld naar de nieuwe surf, de JT pro en de Rasor.

Als je kijkt naar de 'strut ontwikkeling' verdween met de 2010 de middelste strut en zijn ze nu naar een 4 strut setup gegaan. Met een gewone SLE bar is het dus een 'nieuwe' rise en dan ben ik wel benieuwd wat het mini 5th systeem gaat zijn en wat het toevoegd.

Verder ben ik erg benieuwd naar de waveperformance van de 10, want eerlijk is eerlijk, mijn 2009 RISE 10m2 is heerlijk om hoog te gaan, maar om lekker te golfrijden is 'tie toch n stukje minder..

Voor zover ik het heb kunnen volgen wordt de 2011 Rise een op punten verbeterde 2010 en blijft het de snelle,grunty kite voor racing en big air, echt de lekkere free ride machine met een gigantisch windbereik.
De Razor is een totaal nieuwe ontwikkeling voor Ocean Rodeo, mij is verteld dat 'ie verder  in het windvenster kruipt en daardoor zeer geschikt is voor unhooked varen. De vorm is een diepere C dan de Rise, met een verder voorwaarts tow point. De Razor is verder lichter en heeft een eenvoudiger panel layout.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Augustus 01, 2010, 12:30:22
edit2Rapporteer  
Razor ziet er goed uit, ik ben ook benieuwd.

Echter een opmerking: het is gebleken dat diverse kites met even struts voor problemen kunnen zorgen in de branding. Door het ontbreken van stijfheid in het midden wordt het herstarten bemoeilijkt. Veel wavekiters willen daarom geen 4 of 6 struts kite. Water blijft makkelijker staan in dat middendeel.

Aangezien dit wavekite is...

....is hier rekening mee gehouden? Ik ben benieuwd.

Overigens vind ik een kite die dieper in het windvenster staat lekkerder varen met een waveboard. Dat is overigens persoonlijk, maar volgens mij is dat ook iets wat Jarno mist. Het verlies in hoger tegen de wind in kunnen varen maken de vinnen van een waveboard toch meer dan goed.

Wil 'm graag testen...
El Rudo

Antwoord #5 Augustus 01, 2010, 12:47:18
edit2Rapporteer  
Goed punt Michiel, je ziet dat Ross het middenstuk niet zo heel breed maakt. Relaunch in branding en overall stabiliteit zijn twee keiharde randvoorwaarden voor hem. Voor de Rise was 4 struts niet stabiel genoeg, ik denk dat de diepere C-vorm voor de Razor dit goed maakt.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Augustus 01, 2010, 21:48:45
edit2Rapporteer  
North heeft dat probleem ook gehad met de 4 strut Rebel 2009 vs het 5 strut 2010 model. De 2009 herstarten lastiger, zeker als er een golf overheen is gegaan.

Ross is ook een harcore waverider (top die volwaardige waveboards in 2011!) dus ik heb zeker hoge verwachtingen.

@ Anti-hero: deze kite klinkt interessant
(HJ) MINI-ME

Antwoord #7 Augustus 01, 2010, 22:49:15
edit2Rapporteer  
Ziet erg goed uit... Ben erg benieuwd naar de vliegeigenschappen. Ik heb een aantal kites getest die ook de middelste strut weg hadden gelaten maar vond de kites beperkt inzetbaar. Over het algemeen kun je dan vaak zeggen dat de kites, gezien het platteprofiel in het midden, erg veel grunt hebben en erg makkelijk upwind gaan. De kites worden vaak gebruikt voor oldschool en courserace. Helaas zijn ze door de grunt (pull) vaak minder geschikt voor uithaken want dan heeft de kite simpelweg te veel trekkracht.  Ook luistert de luchtstroom die langs de kite loopt vrij nauw. Zal betekenen dat je regelmatig, tijdens het varen, de zal moeten bijstellen om de ideale trim te krijgen. Natuurlijk zal OR hier alemaal over nagedacht hebben dus ben erg benieuwd naar de Razor... Ik zeg "testen die handel" !!!

Ps op dit plaatje ziet de kite er wel iets minder C uit.
barry

Antwoord #8 Augustus 02, 2010, 11:14:01
edit2Rapporteer  
@anti hero Je bent welkom om straks weer eens te komen testen.

@Jarno De Zen wordt vervangen door de JT
De JT pro heeft ongeveer de zelfde outline als de Zen
maar de constructie is drastisch verandert.
Hij is een stuk lichter en vriendelijker voor je portemonnee.

De surf serie is gebaseerd op de custom serie van OR
en dus niet lid van de mako familie zoals voorheen.   

@ Hj shape is bepalend voor de eigenschappen van de kite, hadlow pro heeft ook geen center strut.
de razor zal nog wel wat grunt hebben maar lang niet zoveel als de Rise.
Hij krijgt ook iets meer bar druk ten opzichte van de rise
en hij vliegt meer naar de rand van het wind venster.
Wat betreft de foto's  dit zijn proto type's, het wordt de shape van de rode kite met 4 struts.
Als je wilt testen dan spreken we wel weer iets af,want ik ben benieuwd wat je er van vindt.

rocket man

Antwoord #9 Augustus 02, 2010, 14:38:49
edit2Rapporteer  
Ziet er alles heel mooi uit vooral het waveboard, ben benieuwd. Kan het nadeel van missende middelstrut mbt herstarten in de golven bevestigen, jl ff onoplettend kite met de tip het water geraakt, naar beneden geklapt, golf eroverheen, water bleef in het midden liggen en het doek soort van plakken op het water, kon de kite zelfs in rustiger water niet meer aan de praat krijgen.
Jarno

Geen avatar

Antwoord #10 Augustus 02, 2010, 14:43:02
edit2Rapporteer  

@Jarno De Zen wordt vervangen door de JT
De JT pro heeft ongeveer de zelfde outline als de Zen
maar de constructie is drastisch verandert.
Hij is een stuk lichter en vriendelijker voor je portemonnee.

ook erg gunstig :-)
(HJ) MINI-ME

Antwoord #11 Augustus 02, 2010, 14:53:12
edit2Rapporteer  
Idd is de shape bepalend... Wanneer hebben jullie de kites op voorraad en welke maten worden er als eerste geleverd? In iedergeval een erg mooie range...see you

Ps ik lees op kiteforum dat de rode versie 6 struts heeft en een prototype is en dat juist de groene (met 4 struts) het productiemodel gaat worden...toch?

Anyway...testen die handel ;-)
El Rudo

Antwoord #12 Augustus 02, 2010, 15:01:04
edit2Rapporteer  
Er is veel aandacht besteed aan de ligging van het tow point, de Diablo heeft hier voorbeeld voor gestaan, meer dan de Rise. Unhooked gedrag wordt grotendeels hier door bepaald.
OR gaat proberen deze kites en boards vroeg te leveren. (Barry moet dat bevestigen voor NL)
Tim_GTS5

Antwoord #13 Augustus 03, 2010, 19:49:59
edit2Rapporteer  
Ben ook heel benieuwd naar de Razor en wil hem ook graag testen, de shape van de rode ziet er mooi uit en de graphics zijn ook netjes niet te druk gewoon simpel en clean hou ik wel van.

JT Pro boardje ziet er ook mooier uit dan vorig jaar, zijn daar maar 2 maten van mis eigelijk nog een maatje kleiner.
The O

Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #14 Augustus 05, 2010, 19:21:17
edit2Rapporteer  
Zo zie weer leuk test materiaal voor bij komen, nu nog tijd vinden om het te testen.
Jarno

Geen avatar

Antwoord #15 Augustus 06, 2010, 22:37:10
edit2Rapporteer  

Ps ik lees op kiteforum dat de rode versie 6 struts heeft en een prototype is en dat juist de groene (met 4 struts) het productiemodel gaat worden...toch?

dat staat hierboven ook..
TBK

Antwoord #16 Augustus 11, 2010, 08:02:39
edit2Rapporteer  
Nieuw type TPU bladders in de kites van 2011, zou dat betekenen dat er dit
jaar dus echt een zootje rotzooi in zit.
Ik begin toch echt een beetje te twijfelen gezien er op 10/8/2010
alweer 2 kites lek zijn gegaan op Schellinkhout.
Nieuwe kites waarbij geen problemen met de bladders meer zouden
moeten voorkomen.(nieuwe serie)
Misschien moet OR  de hele partij die in NL verkocht is maar terughalen
en vervangen voor die van 2011.
Ik ben het vertrouwen een beetje kwijt in de OR-Rise van 2010 net als die andere
jongens, het is gewoon wachten op het volgende probleem.

Je zal maar een eind op zee zitten en je kite valt als een vaatdoek naar beneden ! 
ThumpDown
Michael van der Hoek

Antwoord #17 Augustus 11, 2010, 08:35:42
edit2Rapporteer  
bij ons heeft iemand ook een rise, en die is al 2 keer lek geweest. tot 2 keer toe nieuwe bladders erin. Nu heeft hij het nieuwe type bladders die lichter zijn en schijnbaar beter.

Tot nu toe heeft ie nog geen problemen.

Wel een kwalijke zaak dat ze allemaal zo inene lek raken :S
Haring High Richardt

Antwoord #18 Augustus 11, 2010, 09:56:28
edit2Rapporteer  
Veel lekke kites 2010 OR in Noord holland.  ThumpDown    ThumpDown   ThumpDown

De mensen die ik heb gesproken hebben geen vertrouwen meer in OR.

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=23361.16700

Ik zou geen nieuwe 2011 kopen als onderstaande problemen niet goed worden opgelost.  ThumpDown  ThumpDown  ThumpDown

Citaat
weinig wind en bij aankomst bleek mijn gloednieuwe OR Rise lek te zijn... allemaal scheurtjes bij de deflate..

Uur later bleek de rise van tim ook lek te zijn 

Citaat
Dit is niet de eerste keer dat ik hoor dat een OR lek is. heb al een keer iemand anders gesproken op SH die na 1 sessie lek was.

Citaat
Ik ben echt zo blij dat ik ocean rodeo kites heb gekocht
kan me geluk niet op
gaat nu voor de 2de keer terug

barry

Antwoord #19 Augustus 11, 2010, 10:47:26
edit2Rapporteer  
Er zijn inderdaad een hoop kites geleverd met slechte bladders
ongeveer 50% de fabriek heeft hier gewoon weg verkeerd materiaal gebruikt.

Wij balen hier enorm van en zijn dus ook druk bezig geweest om iedereen op het water te houden, wij hebben 30% van de gevallen nieuwe kites geleverd en de rest onder garantie nieuwe bladders geleverd of vervangen.

wij hebben sinds een aantal weken het nieuwe TPU bladder materiaal voor de 2010 rise liggen, en voor iedereen die problemen heeft kunnen wij dit kosteloos vervangen.

2011 is dit probleem volledig verholpen,en zijn de kites gewoon weer bombproof
zoals je van OR gewent bent. Mocht je hier vragen over hebben
geef ons even een belletje of stuur mailtje.

Stormchaser . nl

Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #20 Augustus 11, 2010, 11:11:48
edit2Rapporteer  
Het is natuurlijk niet leuk als je kite lek is. Maar wordt zo te zien prima opgelost door OR wat ik wel vanzelfsprekend vind.  Kan me hetzelfde herinneren van Cabrinha, maar dat is al weer een aantal jaren geleden. Om nu gelijk het vertrouwen in OR op te zeggen vind ik een beetje kort door de bocht, en zeker als mensen dit gaan posten die zelf geen OR spullen hebben he Haring happer.
martijnc

Antwoord #21 Augustus 11, 2010, 11:16:22
edit2Rapporteer  
Daar heeft teigetje ook wel gelijk in

stormchaser kan er weinig aan doen dat die chineesjes net hebben opgelet in de fabriek

Barry en wouter reageren snel en willen het zo snel mogelijk voor je oplossen
Haring High Richardt

Antwoord #22 Augustus 11, 2010, 12:26:50
edit2Rapporteer  
Citaat
Om nu gelijk het vertrouwen in OR op te zeggen vind ik een beetje kort door de bocht, en zeker als mensen dit gaan posten die zelf geen OR spullen hebben he Haring happer.

Het gaat niet om mijn mening maar om de mensen die ik heb gesproken.

Hoop voor die mensen dat het allemaal snel en goed wordt opgelost. Aan de voorgaande reactie van Barry wordt hieraan gewerkt, goeie zaak  ThumpsUp   ThumpsUp   ThumpsUp
Hard2Handle

Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #23 Augustus 11, 2010, 12:45:47
edit2Rapporteer  
Wij balen hier enorm van en zijn dus ook druk bezig geweest om iedereen op het water te houden, wij hebben 30% van de gevallen nieuwe kites geleverd en de rest onder garantie nieuwe bladders geleverd of vervangen.

wij hebben sinds een aantal weken het nieuwe TPU bladder materiaal voor de 2010 rise liggen, en voor iedereen die problemen heeft kunnen wij dit kosteloos vervangen.

2011 is dit probleem volledig verholpen,en zijn de kites gewoon weer bombproof
zoals je van OR gewent bent. Mocht je hier vragen over hebben
geef ons even een belletje of stuur mailtje.

Kijk dat is nog eens goede service!!! ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
Goede oplossing lijkt mij...

Idd een beetje kort door de bocht om gelijk geen vertrouwen in een merk te hebben. Iedereen maakt wel eens een fout toch?
El Rudo

Antwoord #24 Augustus 11, 2010, 13:21:58
edit2Rapporteer  
Dit topic gaat over de 2011 kites, maar ik wil toch even reageren op de bovenstaande posts.

Het is ontzettend vervelend om te zien dat (een flink aantal van) de 2010 Rise kites die problemen hebben. De jongens bij OR hebben zich hier echt doorheen moeten knokken op de enige juiste manier: volhouden in de goede no-bullshit service waar het merk om bekend staat. Vooral de ondernemers onder ons begrijpen dat dit heel wat (middelen) vergt, plus focus die je liever op ontwikkeling van producten en het merk inzet.
Ik heb zelf m'n 7m gisteren van nieuwe TPU bladders voorzien, binnen 3 dagen uit Canada gekregen. Mocht je je spullen via Stormchaser hebben, reken ook op de top en asap service.
We hebben keihard gewerkt om de 2010 kites helemaal top te krijgen, en dan komt dit verhaal (lading mislukt bladdermateriaal) boven. De pest is dat de lekken pas na een paar uur gebruik ontstaan komen en dat is in de fabriek niet te testen.
Gisteravond overigens DE supersessie met de 10m Rise 2010 (met de originele bladders) geboekt, wat een krankzinnig lekkere kite is dat!
Anyway, voor het vervangen van de bladders voor de 2010 is er een prachtige instructie video gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=Q-BvHWCbUsc

Zoals al aangegeven zijn de bladder issues met alle kites vanaf de laatste batches 100% verholpen.
@Haringmans, er ligt een schone taak om het gebrek aan vertrouwen van jouw OR varende vrinden met evenveel inzet als jouw post hierboven te herstellen  ThumpsUp

(ik werk op contract basis voor Ocean Rodeo R&D)

En nu weer over op 2011!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.