Kiters/Beginners omgeving Gelderland (horst, zeewolde, ulft/varselder)

RFAC

Berichten: 139
Antwoord #225 September 07, 2010, 17:03:44
edit2Rapporteer  
Donderdag dus Smiley
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #226 September 07, 2010, 17:39:33
edit2Rapporteer  
misschien ben ik er donderdag ook nog, denk vanaf 18.00 uur en hopen dat er dan nog genoeg wind is om mn nieuwe boardje goed te testen (f-one acid 2) gister ook ff geweest maar was egt slechte wind, dat was natuurlijk ook te verwachten maar goed. toch ff kort me boardje kunnen testen
Mr.T

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #227 September 07, 2010, 18:15:17
edit2Rapporteer  
Goede avond mensen! Ik ben ook beginnend kiter heb alleen de basis les gehad en daarna gelijk met eigen spullen weze aankloten maar dat was is zeeland.
Nu wil ik het veder proberen in mijn omgeving (Apeldoorn) dus word denk ik strand Horst!?
Dus als jullie mede beginners gaan laat het me weten en dan probeer ik ook zeker van de party te zijn!
ShadoW

Berichten: 21
Antwoord #228 September 07, 2010, 20:00:11
edit2Rapporteer  
@ omega, helaas niet Sad 'kvond het wel lastig oefenen met een onshore wind, elke keer teruglopen na een waterstart.. ben uiteindelijk maar gaan body draggen


Anyways a.s. dond./zaterdag (na 5en) en zon/maandag (hele dag) ga ik het gwn weer probere!
@ Strand Horst (als de wind goed staat) ofcourse
'kwil eens van Kiter na Kiteboarden gaan!

Laat een bericht achter als je ook mee gaat/komt
lolbroek3

Berichten: 244
Logs: 0 | 312 uur
Antwoord #229 September 07, 2010, 21:39:27
edit2Rapporteer  
@gixxer
vandaag heb ik die sessie al gehad Grin

vandaag met rubon naar mirns geweest, en lekker een stuk gevaren  (4 keer 150m ofso)Joepie hopelijk draait de wind snel weer richting het noorden zodat muiderberg en horst ook weer mooi zijn Smiley
Marijtje

Geen avatar

Berichten: 131
Antwoord #230 September 07, 2010, 22:42:38
edit2Rapporteer  
@lolbroek, goed dat je niet naar muiderberg bent gegaan... ik ben jaloers op je mirns verhaal!! ik was op muiderberg, maar het werkt niet echt als je met 2 bft met vlagen van 3 probeert te kiten...Sad  Wink

Maar we hebben het in ieder geval geprobeerd:)

als het donderdag waait, ben ik 's avonds van de partij

En als er mensen zin hebben om vrijdag te gaan. Misschien ijmuiden?

@ de nieuwe: welkom in kitewereld:)
Als beginner is wind met 4-5 bft goed te doen. 6 kan ook, alleen dan moet je geen vlagen hebben. Tussen de 12 en 21 knopen zonder vlagen is ideaal om het te leren.  De grote van je vlieger hangt af van je gewicht en sterkte van de wind(veel mensen hebben een 7, 9, 11 en/of 12 m2). Qua board is lengte 132-134 fijn.
Als je niet zeker bent over welke maat je moet varen of of je wel moet varen, is het heel verstandig om het aan meer ervaren mensen of aan een aanwezige kiteschool te vragen. Kiters zijn over het algemeen heel behulpzaam
Mr.T

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #231 September 07, 2010, 22:47:36
edit2Rapporteer  
@Luna
ten eerste dankje!
Ik heb nu gevaren met windkracht 3tot5 en heb een bandit 3 11m (weeg 75kg) en een brunotti lowrider 133/40 opzich gaat het me wel goed af alleen het doorvaren moet ik nog aanwerken...Misschien tot snel!
jero85

Geen avatar

Berichten: 42
Antwoord #232 September 08, 2010, 03:38:15
edit2Rapporteer  
windfinder veranderd iedere dag :S morgen ochtend weer mooie dag in de ochten. oost zuid-oost. iemand die wat van plan is? ben de dag vrij. mirns lijkt me idd wel erg leuk om te zien

hopelijk draaid de wind snel idd. leuk om jullie allemaal te zien. donderdag draaid ie maar nu nog wind!!!
Gixxer

Berichten: 392
Logs: 0 | 114 uur
Antwoord #233 September 08, 2010, 09:02:36
edit2Rapporteer  
@lolbroek

Goed bezig  ThumpsUp
Wat vond je van Mirns?
Rubon

Berichten: 45
Antwoord #234 September 08, 2010, 09:06:43
edit2Rapporteer  
@ luna

Muiderberg was inderdaad prut, ik was er in de ochtend en heb toen 1,5 uur staan klooien. De wind leek op het eerste oog goed, maar bleken vlagen te zijn want de kite viel gewoon steeds uit de lucht Daarna zijn we naar Mirns gereden want er moest toch gevaren worden

@ de rest,
Welkom Smiley Het wordt nog druk hier haha Hoe meer zielen, hoe meer....kites.... hehe
Bart79

Geen avatar

Berichten: 100
Antwoord #235 September 08, 2010, 11:16:17
edit2Rapporteer  
Ik heb inderdaad gemerkt dat mede kiters erg behulpzaam en vriendelijk zijn. Heb alleen al op het strand veel geleerd van verschillende kiters. En op het water ook regelmatig een aanmoedigende kreet gehoord.

Ik vaar zelf met een 10m en een 129/39 boardje. Heb intussen ook geleerd dat ik met windstoten die meer dan 7 knopen afwijken niet het water op moet gaan. Ben nu vooral aan het kloten met het poweren. Als advies kreeg ik om op het water te poweren als een gek ............. dat scheelt aardig met de waterstart!!! Smiley

Donderdagavond maar weer eens bij het autostrand gaan proberen meters te maken.
Smitjohn

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #236 September 08, 2010, 19:24:33
edit2Rapporteer  
zijn er nog mensen die morgenavond (donderdag) naar horst gaan?
misschien dat ik uit werk die kant nog wel even op kan, geen idee wat de windvoorspellingen doen. 

@ MR.t
welkom, ik ben ook beginnend en heb afgelopen weekend de eerste les (basis) gehad.
Ps; ik moet ook uit Apeldoorn komen, als je een keer moet mee liften laat je het maar weten .

lolbroek3

Berichten: 244
Logs: 0 | 312 uur
Antwoord #237 September 08, 2010, 20:26:22
edit2Rapporteer  
@gixxer
mirns was top, lekker ondiep, zodat upwind lopen met de kite op 9/10uur lekker makkelijk ging   ThumpsUp maar soms wel wat kuilen in het water, waar je knie/enkels wat schade kan oplopen ThumpDown

@johnny
voorspellingen zijn ongeveer 10kn om 13kn, dus veel te weinig voor mijn 9m2
RFAC

Berichten: 139
Antwoord #238 September 08, 2010, 21:02:13
edit2Rapporteer  
opzich is de windrichting goed morgen, even kijken of die savonds nog wat aantrekt!
jero85

Geen avatar

Berichten: 42
Antwoord #239 September 08, 2010, 22:21:18
edit2Rapporteer  
als het morgen toch nog wat gaat waaien ben ik eind de middag op horst
Gixxer

Berichten: 392
Logs: 0 | 114 uur
Antwoord #240 September 08, 2010, 22:35:45
edit2Rapporteer  
Helaas zit ik morgen  tot s'avonds laat (lees donker) op een beurs in Ede.
Ik moet morgen verstek laten gaan anders hadden we de 11 weer kunnen uitlaten.

Vrijdag kan ik wel weer dus misschien dat ik dan weer van de partij ben mits de wind goed is.

@lolbroek
Ik vond het ook een goede spot met lekkere ruimte alleen dat stenen walletje is wat minder.
Het restaurant daar is  ThumpsUp
Marijtje

Geen avatar

Berichten: 131
Antwoord #241 September 08, 2010, 22:56:29
edit2Rapporteer  
@ Rubon, fijn om te lezen dat jij het dinsdag ook hebt geprobeerd op Muiderberg, wij waren een paar uur later aan het prutsen met oplaten Smiley hahah
Er was helaas niet genoeg tijd om door te rijden naar Mirns,

Maar wel een idee voor de volgende keer!

@Mr T, lijkt me gezellig om je een keer samen te varen, hopen op goede wind voor horst, maar dat is nog lastig...!!

@all, wie heeft er vrijdag overdag tijd om te gaan? En anders vrijdag avond
jero85

Geen avatar

Berichten: 42
Antwoord #242 September 09, 2010, 13:29:16
edit2Rapporteer  
weet niet of er genoeg wind staat, ik ga zo nog even kijken, als er genoeg wind is ga ik vrijdag avond ook nog even kiten. iemand anders die ook niet kan wachten en nog naar horst gaat? straks
Omega

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #243 September 09, 2010, 14:13:48
edit2Rapporteer  
Hey, zijn er meer mensen die morgen misschien naar Ijmuiden gaan? Ben er nog nooit geweest maar de voorspellingen zien er niet slecht uit. Misschien kunnen we carpoolen oid?
lolbroek3

Berichten: 244
Logs: 0 | 312 uur
Antwoord #244 September 09, 2010, 17:35:22
edit2Rapporteer  
ik ben morgen vrij Smiley en zou ook wel willen gaan kiten, maar ijmuiden lijkt mij nou niet echt een handige locatie om de waterstart te oefenen ivm golven (en diepte?) Sad
ShadoW

Berichten: 21
Antwoord #245 September 09, 2010, 18:09:47
edit2Rapporteer  
 ListenToMe 2 All New Kiters, Handige Tip:
Aangezien er een aantal beginners op dit forum zijn is dit misschien wel handige info: www.vliegerweer.nl kan je heel overzichtelijk zien waar er gekite mag en wat de huidige windrichting/krachten zijn. Duidelijk aangeven met symbolen en cijfers
 ThumpsUp

 ListenToMe 2 All non-beginners:
weten jullie of deze site accuraat is? of misschien wel een betere/duidelijker site(s)?

Voorheen gebruikte ik windfinder.com maar ik denk dat ik ga over stappen  Cool

ShadoW
Smitjohn

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #246 September 09, 2010, 18:22:49
edit2Rapporteer  
vanavond wordt voor mij niks, wind valt ook tegen.
zijn er morgenavond nog mensen die naar horst gaan als de wind het toelaat?

@all
zijn er nog mensen die dit weekend gaan kiten en zo ja , waar??
Bart79

Geen avatar

Berichten: 100
Antwoord #247 September 09, 2010, 18:24:49
edit2Rapporteer  
Ik zelf kijk ook wel naar windguru en ik werd laatst gewezen op de kitespots feature van de website hanglos. Ook mooi overzichtelijk op welke plekken je kan kiten met welke wind.
lolbroek3

Berichten: 244
Logs: 0 | 312 uur
Antwoord #248 September 09, 2010, 18:31:57
edit2Rapporteer  
@shadow
vliegerweer is volgens mij best wel goed Smiley ik gebruik hem iig altijd voordat ik van huis weg ga om te kiten en hij zit er nooit veel naast Grin
Gixxer

Berichten: 392
Logs: 0 | 114 uur
Antwoord #249 September 09, 2010, 21:58:20
edit2Rapporteer  
Ik heb morgen avond wel zin om te gaan.
Wind ziet er niet super uit maar goed.

en anders zaterdag ochtend vroeg ipv vrijdag avond.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.