Ik weet niet waar jullie dan precies bedoelen maar op het "Veerse Meer" bij Kamperland mag je niet kitesurfen, dit is alleen voor windsurfen. Met O wind is het overigens prima te doen op Vrouwenpolder strand.
Ik weet niet waar jullie dan precies bedoelen maar op het "Veerse Meer" bij Kamperland mag je niet kitesurfen, dit is alleen voor windsurfen. Met O wind is het overigens prima te doen op Vrouwenpolder strand.
Kamperland is te vergelijken met Vrouwenpolder qua hoeveelheid wind en richting. Ligt ook maar een aantal km hemelsbreed uit elkaar. Alleen is Kamperland het privestrand van de roompot waar je ook mag kiten. Veerse meer ligt daarachter weer. Moet zeggen dat Vrouwenpolder bij hoog tij ook erg chill is, dus waar ik/we morgen gaan maakt mij niet uit. linkje: http://www.rpholidays.nl/activiteiten/roompotbeachresort/kitesurfen
Ik denk dat Helium bedoelt bij Kamperland maar wel op de Noordzee. Er wordt gesproken over de Roompot en dat ligt aan de zee. Als ik op Google maps kijk (daar kun je ook de roompot op zien) kan ik me goed voorstellen dat daar gekite kan worden met oosten wind. Voor zondag lijkt er vooralsnog ook iets meer wind te zitten bij Kamperland (17 knp) dan bij vrouwenpolder (14 knp). Voor de voorspelling Kamperland kijk ik bij Neeltje Jans (+/- 8 km afstand; windfinder)
Ik heb overigens beide spots nog nooit bezocht, ben daar wel benieuwd naar maar ga wel voor de meeste wind. Ik heb maar 1 kite (wit\roze Bandit Uno, 9 m). Nou ben ik niet zo zwaar maar 14 knp is voor mij wel aan de magere kant.
Dus gelet op de voorspelling gaat mijn voorkeur dan ook uit naar Kamperland. Zijn er meer mensen die hier morgen naar toe (willen) gaan?
ps Ben je vandaag ook gaan kiten of wil je morgenochtend vroeg gaan? Ik zag voor vandaag niet erg veel wind maar wellicht weet jij meer dan ik.
Hmm, zag het berichtje van Helium te laat maar het gaat dus idd om de Noordzee bij Kamperland. Goed, Vrouwenpolder of Kamperland is mij om het even als er maar voldoende wind staat. Ben benieuwd naar beide spots. Het lijk me wel leuk om elkaar op het strand te treffen.
Ah oke je bedoelt bij Xschool op 't strand.. ja das een beetje zelfde als Vrouwenpolder, maar vandaag is er te weinig wind. Voor morgen ziet het er beter uit.
t is uit utrecht wel erg ver (2uur enkele reis) Ik ga nog ff kijken of ik iets kan vinden iets dichter bij Utrecht, maar de wind op muiderberg is heel sleccht ik denk dat ik bij enkhuizen ga kijken wel jammer, want had het gezellig gevonden om jullie ff te zien
Hmm, voorspelling lijkt iets naar beneden te zijn bijgesteld maar ik heb goede hoop voor de ochtend. Ik me helemaal vinden in het voorstel 'Roompot Beach resort', daar zal ik morgen dan naar toe komen. Ik zal de kites wel in de lucht zien hangen en anders toch die Brabantse vlag?
Rob, ik heb zojuist ook je pb gezien. Ik bel je zo even, je was zojuist nog in gesprek Kiterjuh, je zou met mij kunnen meerijden als je nog geen vervoer heb maar misschien heb je al contact gehad met Rob. Pb me anders even.
Nu maar hopen dat de voorspellingen niet verder naar beneden worden bijgesteld
Zeouw, dat was weer de moeite op Vrouwenpolder.. op dn duur bijna 200 kites in de lucht Voor mij net aan genoeg wind, had wel ietsje meer gemogen, maar nog wel lekker met springen geoefend..
Heb ook geen brabantse vlag meer gezien op 't strand, wel een piraten vlag. Voor de rest ook weer het broodnodig op 't water. Op d'n duur lag er een kerel zeker al 15min te niksten op 't water met spagetti in z'n lijnen, ik vaar naar em toe of ik zn board mee moet nemen maar dat was niet nodig. Na nog eens 15min niksten zat hij midden in zn kite keihard in 't frans te vloeken.. die was niet blij.
De brabantvlag stond op t strand van Roompot Beach resort.... Ook matige wind, desondanks wist Jeroen zijn kite te mollen op een vlijmscherpe strekbank van schelpen en stenen...