paul56
Logs: 0 | 299 uur
|
@Jeffro; temperatuur is echt nog geen probleem. Tenminste als je (hand)schoenen en cap hebt. Als beginner zou ik nog wel voorzichtig zijn met de windsnelheden. Zeker al er dikke vlagen tussen zitten.
Wat is je kleinste kite en wat weeg je??
|
|
|
Jeffro
Logs: 0 | 724 uur
|
Bedankt voor de snelle replies!
Ik heb nog geen handschoenen en cap maar wel schoentjes.
Mijn kleinste kite is een 8m2 en ik weeg zo'n 65kg. Mijn beide kites zijn btw RPM's (2009 & 2010).
|
|
|
paul56
|
Wooo, geen handschoenen en cap. Die zou ik snel aanschaffen. Als beginner lig je vaak in het water en zal je crashes head first maken. Zonder "bescherming" koel je te snel af, waardoor er nog meer foutjes zullen gaan optreden. Mijn advies: koop die eerst. FF de zoek functies gebruiken en je vind gauw wat advies over welke handschoenen en cap. Ik ga zelf voor de "coldfire" serie van Ocean Rodeo. Handschoenen niet dikker dan 3mm, anders krijg je te snel kramp.
Met 8m en 65 kg. zou ik nog niet boven de ca. 22 knopen gaan. Maar als je toch gaat, ga dan iig naar oostvoornse strand (Playa). I.v.m. de ondiepte. Ideaal voor beginners, wel een eind lopen vanaf de P. Ook alleen met W- ZW gaan. Andere richtingen geven teveel vlagen. M.a.w. deze week is te link voor je qua wind!
|
|
|
Jeffro
|
Wooo, geen handschoenen en cap. Die zou ik snel aanschaffen. Als beginner lig je vaak in het water en zal je crashes head first maken. Zonder "bescherming" koel je te snel af, waardoor er nog meer foutjes zullen gaan optreden. Mijn advies: koop die eerst. FF de zoek functies gebruiken en je vind gauw wat advies over welke handschoenen en cap. Ik ga zelf voor de "coldfire" serie van Ocean Rodeo. Handschoenen niet dikker dan 3mm, anders krijg je te snel kramp.
Met 8m en 65 kg. zou ik nog niet boven de ca. 22 knopen gaan. Maar als je toch gaat, ga dan iig naar oostvoornse strand (Playa). I.v.m. de ondiepte. Ideaal voor beginners, wel een eind lopen vanaf de P. Ook alleen met W- ZW gaan. Andere richtingen geven teveel vlagen. M.a.w. deze week is te link voor je qua wind!
Bedankt voor de adviezen! Ik zal dan maar eens z.s.m. op zoek gaan naar wat handschoentjes en een cap. Ik keek toenstraks even op windguru en zag dat de wind inderdaad wat te vlagerig is, ik zal het nog eventjes moeten afwachten blijkt .
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Als het wat kouder is moet je zeker een cap en handschoenen hebben ja. Scheelt echt een berg
|
|
|
Jeffro
|
Als iemand nog tips heeft qua handschoentjes en cap's; laat maar komen hoor .
|
|
|
|
Faxie
|
Ik wil op oudjaarsdag nog ergens het water op Gisteren nog op Rilland geweest. Megavlagerig en flinke stroming, maar aardig sprongetjes kunnen oefenen. Heb de 3 meter al wel gehaald denk ik
|
|
|
paul56
|
..., maar aardig sprongetjes kunnen oefenen. Heb de 3 meter al wel gehaald denk ik Proficiat, jij hebt aardige vorderingen gemaakt dit jaar!
|
|
|
|
|
Davy
Geen avatar
|
Morgen met Thierry om 8.30u aanwezig op de P van oostvoorne
|
|
|
|
gijs1234
|
Paul ik heb jou zeker 1m hoog zien springen Hij was wel weer lekker, goede jaarwisseling!!
|
|
|
paul56
|
Paul ik heb jou zeker 1m hoog zien springen Hij was wel weer lekker, goede jaarwisseling!! vuile rat Maar desondanks een fijne jaarwisseling ennnnn pas op voor je vingers met dat illegaal vuurwerk
|
|
|
stefan-fone
|
vandaag nog mensen oostvoore of zm??
|
|
|
paul56
|
Alle "kiters omgeving Breda" een SUPER GOED kite jaar toegewenst! Dat we samen maar weer HEEEEL VEEEEL kite uren mogen maken
|
|
|
helium
|
Iemand morgen van plan om te gaan? Even het nieuwe jaar goed beginnen.
|
|
|
Faxie
|
Wat zijn de plannen voor dit weekend?
Ik zat aan Brouwersdam te denken 1 van de dagen, en Borssele de ander.
|
|
|
paul56
|
Zoals het er nu uitziet lijkt me zaterdag Brouwersdam wel erg Rond 14:00 hoogwater, dus waarschijnlijk een mooi vlak waterfestijn! Nog ff kijken of ik Jeroen mee kan krijgen...
|
|
|
stefan-fone
|
morgen(vrijdag) nog mensen kiten?zandmotor??
|
|
|
Bularoo
|
zoals het er nu uitziet ben ik er morgen wel te vinden. Misschien wordt het een downwinder naar scheveningen, of andersom. Nog even zien allemaal.. maar we zijn sowieso ook op de ZM te vinden.
|
|
|
Faxie
|
Loopt de Dam onder bij 150 boven NAP?
Maar om hoe laat gaan jullie dan?
Ik probeer er zelf om een uur of 10 te zijn. Wellicht eerst even in NH.
|
|
|
paul56
|
Eigenlijk weet ik niet of de Dam onderloopt bij hoog water. het is meer een veronderstelling met alk die NW wind. Ik las wel ergens dat de Dam een klotsbak is..... Weet eigenlijk geen betere plek of we moeten naar Ouddorp gaan?? Jeroen gaat niet mee. Met Gijs heb ik afgesproken om 12:00 of 13:00 bij Natural High. Precies tijdstip moet we nog beslissen.
|
|
|