|
paul56
Logs: 0 | 299 uur
|
de windvoorspelling is in 1 uur tijd K geworden. Geeft Jeroen de tijd om eens eindelijk zijn bladder te regelen!
|
|
|
gijs1234
Logs: 0 | 7 uur
|
Ja idd Lijkt zondag nu weer iets gunstiger, wel weer kans op regen.. kan beide dagen, dus gekite gaat er worden
|
|
|
jbalvers
Logs: 0 | 8 uur
|
nou als ik windguru zo zie blijf ik thuis dit weekend, tot nu to zie ik het nog niet boven de 15 komen.
|
|
|
|
gijs1234
|
Vandaag lekkere sessie gehad op Oostvoorne. Tot een uur of half 1 heerlijk gevaren met de Speed3. Af en toe een zonnetje en rond de 10 knopen. In de vlagen het luchtruim verkend. Wat een hangtime Daarna kakte de wind in en was het over... Vandaag een Gopro besteld, kunnen we de vorderingen vastleggen op beeld, collega neemt em van de week mee uit de USA . Zaterdag ziet er weer okee uit nog mensen die ook plannen hebben??
|
|
|
|
|
|
gijs1234
|
Voorspellingen zijn echt slecht laatste tijd, hopen dat het voor zaterdag ook weer helemaal veranderd!
Knmi geven ze trouwens gewoon NW 4bft op voor zaterdag .
Als het vrijdag einde van de dag waait ga ik nog ff voor een avondsessie. Is tot 18:45 licht. Kan om 16:45 op het strand zijn.
|
|
|
A3aan
Geen avatar
|
So het verandert wel veel! nu ziet er alleen dinsdag er nog een beetje goed uit.
|
|
|
jbalvers
|
denk dat ik pas op het water ben te vinden rond een bft of 5,, geen zin om dat hele eind te rijden en dan teleurgesteld weer terug te moeten gaan, vorig jaar iets te vaak gebeurd,,,
|
|
|
gijs1234
|
denk dat ik pas op het water ben te vinden rond een bft of 5,, geen zin om dat hele eind te rijden en dan teleurgesteld weer terug te moeten gaan, vorig jaar iets te vaak gebeurd,,,
En daarom heb ik de Speed3 15m erbij gekocht
|
|
|
|
|
paul56
|
We krijgen er een mooie kitesurfplek bij! Bij Werkendam is ontpoldering van de Noordwaard nodig om bij hoge waterstanden meer rivierwater op een veilige manier te kunnen afvoeren. Door dijken gedeeltelijk af te graven, maken we in- en uitstroomopeningen voor het doorstroomgebied. Daarmee bereiken we:
• de benodigde waterstandsdaling bij Gorinchem • dat het water bij hoge waterstanden zo ver mogelijk bovenstrooms van de Nieuwe Merwede wordt afgeleid • dat het water benedenstrooms zo westelijk mogelijk richting het Hollandsch Diep wordt afgevoerd http://www.rws.nl/images/Noordwaard%20doorstroomgebied_tcm174-298248.JPG
|
|
|
gijs1234
|
Zou wel vet zijn zo dicht bij huis, maar denk dat oom ons daar niet zal laten kiten. Project moet 2015 gereed zijn.. nog ff wachten dus
|
|
|
helium
|
Net terug van een weekendje Texel. Blijft een relaxed eilandje. Weertje was goed, alleen de wind was niet veel. Vandaag nog wel even mijn nieuwe 12m uitgetest. Voorlopig weinig wind in petto......
|
|
|
|
helium
|
een Blade Trigger 12m uit 2010. Voor zijn maat best een snelle kite, vaar `m al vanaf een knoopje of 11a12
|
|
|
brian
|
Heb die kite ook, Ik vaarde 'm in 12a13 knopen als ik actuelewaterdata mag geloven. Ik heb de 10 en de 12. De 12 vaart echt merkbaar meer op schijnbare wind, want op het strand heb ik echt 0 trekkracht met de 12, hij gaat echt altijd in low-end stand en heeft nooit de neiging tot backstall gehad. Misschien moet er nog een extra knoopje bij*-)
|
|
|
gijs1234
|
Vanaf dit weekend uurtje langer licht dus al de wind meewerkt tijd voor afterwork sessies minimaal tot 20:00 licht
|
|
|
paul56
|
hoe lang rij jij erover, Gijs? Lange termijn verwachting: pas volgende week dinsdag begint het weer te waaien
|
|
|
helium
|
Heb die kite ook, Ik vaarde 'm in 12a13 knopen als ik actuelewaterdata mag geloven. Ik heb de 10 en de 12. De 12 vaart echt merkbaar meer op schijnbare wind, want op het strand heb ik echt 0 trekkracht met de 12, hij gaat echt altijd in low-end stand en heeft nooit de neiging tot backstall gehad. Misschien moet er nog een extra knoopje bij*-)
Wat is je gewicht en kan je me iets vertellen over de high-end van de kite? Ik weeg nl 65kg. Ik heb ook een 7 en 9m Helix, deze 9 vaar ik het liefst vanaf een knoopje of 18 tot 25 dan komt de 7 voor de echte lekkere dagen.
|
|
|